MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
„Webra” nyílt beszerzési rendszer gyakorlati bemutatása Szeged, június 18. Készítette: Fekete Tibor Irodavezető-helyettes Telefon:
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry BCD.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Internet tudományos használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Így szervezd ki az ügyfélszolgálatot, csomagküldést mindörökre és
Az „első lépés” TÁMOP
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
Kereskedelmi szerződések joga
Nagyvárad A Kárpát Régió Üzleti Hálózat tevékenysége
A weboldalon történik a bevallás az E-ügyintézés menüpontban Az ügyfélkapus bejelentkezés után meg kell adni a személyes adatokat és azokat.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Válasszon úticélt, a többit bízza ránk!
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
SZÓTÁRFEJLESZTÉS KÖZÖSEN Katolikus Pedagógiai Intézet, 2018
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Közösen a fogyasztókért! A FŐTÁV Zrt. Közös Képviselők konferenciája
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Készletek transzformációja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Szociális Ágazati Regiszter használatával kapcsolatos tudnivalók
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Családi vállalkozások
Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Várallyai László elnök
Előadás másolata:

MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL

KI IS A VIRTUÁLIS ASSZISZTENS ÉS MIT CSINÁL? Virtuális = mert nincs személyes jelenlét. A kapcsolattartás emailen/ telefonon/ chat felületeken zajlik. Asszisztens = mert asszisztál a cégvezetőnek/vállalkozónak, asszisztál a vállalkozás működésében. Külföldön a virtuális asszisztenciát szélesebb értelemben használják, hiszen mindenki, aki a fentiek szerint, azaz távolról vállalkozóknak dolgozik, az mind virtuális asszisztens, pl. webdesigner, szövegíró, adminisztrátor, stb. Jellemző rájuk, hogy home office-ból dolgoznak, vállalkozók, több ügyfelük van és átlagosan naponta 2,5 kávét isznak 

Elősztori 2013-ban érkezett az első ügyfelem, aki kifejezetten VA –t keresett maga mellé. 2013-14-ben mikor beszéltem a virtuális asszisztenciáról, még nem értették magát a kifejezést sem, sem az előnyeit és hogy hogyan is működtethető. Ma már egyre több VA jelenik meg a piacon. Vagyunk páran tapasztaltabbak, a napi munkánk mellett edukáljuk a vállalkozókat és a kezdő VA-kat. Erőfeszítéseink nyomán a két fél egyre jobban közelít egymáshoz, folyamatosan születnek az újabb és újabb együttműködések, a gyümölcsöző üzleti kapcsolatok. Tim Ferris „4 órás munkahét” c. könyve is népszerűsíti a szakmánkat Magyarországon.

MILYEN ELŐNYÖKHÖZ JUTSZ A VA ÁLTAL? 1. Számlát ad a szolgáltatásáról, tehát költségként leírható 2. Csak a tiszta munkáért fizetsz (azaz nincsenek a bérrel járó terhek) 3. Hatástöbbszörözés, automatizálás 4. Időt + kapacitást + energiát szabadít fel 5. Hozzájárul a vállalkozás hatékonyabb, eredményesebb működéséhez

A VÁLLALKOZÁS MELY SZAKASZÁBAN VAN SZÜKSÉG A VIRTUÁLIS ASSZISZTENSRE? Teljesen eltérő. Van, akinek már 5 éve megvan a vállalkozása, van, akinek még csak 1 éve, van, aki az induláskor kb. azonnal VA-t keres. Ami megfigyelhető: a könyvelő után az adminisztráció és/vagy szövegírás az, amit kiszerveznek a második helyen. Inkább élethelyzethez köthető a szakasz, amikor kiszerveznek: Túlfeszített érzelmi és mentális állapot Örökös tűzoltás Állandósult időhiány Kialvatlanság Fejlődésben megtorpant vállalkozás.

BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK I. Nem úgy végzi el a feladatot, ahogy én. Nem elég jó minőség. Arra kell törekedni, hogy az elvárt 100% - ból minimum 80%-ot tudjon teljesíteni a VA. A hiányzó 20%-ot max a delegáló fogja észrevenni, az ügyfeleknek fel sem tűnik. Mi van, ha jobban végzi el a feladatot?  2. Sokáig tart elmagyarázni és ellenőrizni. Elmagyarázni csak 1x kell. Az ellenőrzés a cégVEZETŐ feladata. Vezetőként vezetői feladatokat kell ellátni, és ebbe beletartozik az ellenőrzés is.

BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK II. 3. Sokba kerül. Mennyi az a „sok”? Számszerűsítsd! Számold ki előre, hogy mennyit szánsz arra, hogy a VA átvegyen tőled bizonyos feladatokat. 4. Nem látom át, hogy mi történik, ha nem én csinálok mindent. Nem látom át a teljes képet! Folyamatleírások, mérőszámok (KPI) bevezetése. Gyakran a VA kívülről jobban látja, hogy mikor mit kell tenni; tanácsokat is tud adni. 5. Ha nem látom, nem dolgozik. A VAk gyakran hétvégén, éjszaka is dolgoznak. Szabadidőt áldoznak fel  alkalmazott munkaidő lejártával hazamegy. Hétvégi munkavégzésért extra pénzt kell fizetni, túlórát kell fizetni, szabadnapokat kell fizetni.

BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK III. 6. Ismeretlentől való félelem, tájékozódás hiánya: Ismeretlenül hangzik a fülének a kifejezés. Még a klasszikus kép él a fejében, mikor az igazgató kijön az irodájából, és odaszól az irodája előtti asztalnál lázasan gépelő titkárnőhöz. Nem olvas utána, nem néz utána, az előítéletek irányítják.

MI MINDENT TESZ EGY VA AZ ÜGYFELEIÉRT? Saját iroda: nyomtató, szkenner, laptop, internet, gemkapocs, boríték, stb. Szabadidő, hétvége, éjszaka beáldozása Tanulás, képzés - önfejlesztés Saját könyvelője van Ő fizeti az adót saját maga után

MENNYIBE KERÜL VA-VAL EGYÜTT DOLGOZNI? Óradíjak és csomagok egyaránt elérhetőek Több szempont alapján kerül megállapításra az ár: Mi a feladat? Mennyire összetett? Mi a határidő? (Mennyire sürgős?) Milyen nyelven kell ellátni a feladatot? Egyéb felmerülő költségek, mint pl. utazás, postázás, nyomtatás, telefonálás…. Számolj előre! Mennyit szánsz arra, hogy egy VA átvegyen tőled bizonyos feladatokat?

ELŐKÉSZÜLETEK 1. Mérd a saját idődet! Milyen lépéseket tegyél, mint vállalkozó/cégvezető MIELŐTT megbízol egy VA-t? 1. Mérd a saját idődet! 2. Írd le, figyeld meg a folyamataidat! 3. Legyenek sablon leveleid! 4. Válj cégVEZETŐVÉ!

HOGYAN VÁLASSZ VA-T? 1. Weboldal 2. Szerződés 3. Számla +1 : saját elvárások összeírása

MILYEN FELADATOKAT TUDSZ KISZERVEZNI A VA-NAK? A teljesség igénye nélkül Emailek megválaszolása Adminisztráció Ebook megírása Ebook designolása Közösségi media postok összeállítása/publikálása Blogcikkek írása/feltöltése Hírlevelek írása/kiküldése Weboldal szerkesztése Piackutatás Árajánlatok begyűjtése Utazás szervezés Rendezvény szervezés Időpontok egyeztetése Fordítás Adatbázis felépítése …………. Stb.