Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Az „első lépés” TÁMOP
Gyűjtőköri szabályzat
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Becslés gyakorlat november 3.
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
SZKENNER MÉRÉSI EREDMÉNYEK KÖZÖTTI ELTÉRÉSEK
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Környezeti teljesítményértékelés
Hipotézisvizsgálat.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Varianciaanalízis- ANOVA (Analyze Of VAriance)
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Munkanélküliség.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar A kulturális intelligencia, mérése és befolyásoló faktorai Garamvölgyi Judit Gödöllő 2015

Tartalom Kulturális intelligencia bemutatása Mérési lehetőségek Kutatás Eredmények bemutatása Vizsgálat eszközei Problémák

Kulturális intelligencia „Egyéni képesség különböző kulturális helyzetekben való hatékony működésre és irányításra”. (Soon Ang & Linn Van Dyne) Y2K - probléma az együttműködéssel.1997 kutatás Soon Ang és Christopher Earley. Kulturális intelligencia, 2003. globalbizleader.com

Kulturális intelligencia faktorai Motivációs CQ Figyelem és energia szentelése arra, hogy megismerjük és megtanuljuk, hogyan kell viselkedni olyan helyzetekben, amikor különböző kultúrák találkoznak. (Ang & Van Dyne, 2007) Aldimenziói: belső érdeklődés, külső érdeklődés, hatékony beilleszkedés (Van Dyne et al., 2011). Kognitív CQ Más kultúrák normáinak, szokásainak, konvencióinak ismerete, melyet a tanulmányaink és személyes tapasztalataink során szereztünk. (Ang & Van Dyne, 2007) Aldimenziói: általános kulturális tudás, specifikus kulturális tudás (Van Dyne et al., 2011).

Kulturális intelligencia faktorai Metakognitív CQ Az egyén kultúrák közötti kapcsolatok során jellemző kulturális tudatosság szintje. (Ang & Van Dyne, 2007) Aldimenziói: tervezés, tudatosság, ellenőrzés (Van Dyne et al., 2011). Viselkedési CQ Képesség arra, hogy megfelelő verbális és nem-verbális eszközöket használjunk más kultúrából származó emberekkel való találkozáskor. (Ang & Van Dyne, 2007) Aldimenziói: Verbális viselkedés, nem-verbális viselkedés, beszédmód (Van Dyne et al., 2011).

Személyek jellemzői magas CQ faktor értékkel Motivációs Kognitív Metakognitív Viselkedési Ösztönös kulturális érdeklődésükből fakadóan figyelmet szentelnek és energiát fordítanak kultúra-közi helyzetekre. Kifinomult mentális térképpel rendelkeznek kultúrákról, kulturális környezetről és arról, hogy a személyek hogyan illeszkednek a kulturális kontextusba. Tudatosan tisztában vannak a különböző társadalmak kulturális preferenciáival és normáival a kapcsolat előtt és a során. Rugalmasak az interkulturális kapcsolataik során és viselkedésüket úgy igazítják, hogy másokat megnyugtasson és megkönnyítse a hatékony interakciót.

Mérési lehetőségek CQS – 7-es skálán, faktoronként csoportosított kérdések www.culturalq.com Self Assesment of your CQ – kérdés párok közül választani a jobban jellemzőt, kiértékelésnél derül ki, melyik faktorra vonatkozik Van Dyne, L., & Ang, S. (2006) CQA (CQ Assessment) – 50 kérdés, nem csoportosított, 7-es skálán http://cq-portal.com/participant Livermoore (2011) Az eszközökkel megmérhetjük egy személy kulturális intelligenciájának fokát és ezzel előre jelezhetjük sikerességét és hatékonyságát multikulturális környezetben. Többek között a magas metakognitív és viselkedési CQ a teljesítményt, magas motivációs és viselkedési CQ pedig a beilleszkedést jelezheti előre.

A vizsgálat bemutatása Az egyéni életút során szerzett interkulturális tapasztalatok hozzájárulnak a kulturális intelligencia magasabb értékéhez. Angol és magyar nyelvű online kérdőív 3 rész: demográfia, multikulturális munkahely, önjellemzés, 53 kérdés Internetes toborzás megosztással, megkötés nélkül, nem reprezentatív Adatok feldolgozása SPSS, MS Excel, Google Forms 347 kitöltő; 42% férfi, 58% nő; átlagéletkor 37 év; 75% magyar, 14% angolszász, 10% más nemzetiség

Vizsgált faktorok Vizsgált befolyásoló faktorok Kulturális intelligencia faktorok Munkatapasztalat Motivációs CQ: belső érdeklődés, külső érdeklődés, hatékony beilleszkedés Végzettség Nyelvtudás Multikulturális tréning Kognitív CQ: általános kulturális tudás, specifikus kulturális tudás Multikulturális munkahely Külföldön élés Metakognitív CQ: tervezés, tudatosság, ellenőrzés Életkor Viselkedési CQ: Verbális viselkedés, nem-verbális viselkedés, beszédmód

Eredmények A kulturális intelligencia szintjét befolyásoló faktorok Legmagasabb átlagkülönbségek vizsgálati faktoronként Legmagasabb átlagkülönbségek CQ faktoronként

Kutatás Problémák Eszközök - statisztika (SPSS) Minta - reprezentativitás Befolyásoló faktorok meghatározása Eszközök - statisztika (SPSS) Korreláció Szignifikancia Átlagok

Összefoglalás Kulturális intelligencia fontossága Fejlesztési lehetőségek Lehetséges kutatási irányok

Köszönöm szépen a figyelmet!