TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0018 Ütemezés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Előadás másolata:

TÁMOP 3.1.4-09/1-2009-0018 Ütemezés

Kompetencia alapú oktatás implementációja 2009. szeptember 1-től folyamatosan Szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterületen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 4.b osztály – Bödöcs Brigitta szövegértés – szövegalkotás A modul Matematika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 4.a osztály – Beleki Katalin matematika A modul 3.a osztály – Kapásné Mészáros Bea matematika A modul Idegen nyelv kompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Idegen nyelv A modul 1.a és 1.b osztály – Kozma Anita (angol) Szociális, életvitel és környezeti kompetenciaterület Technika 5.a és 5.b osztály – Jatzkó Tamás Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban az intézményi időkeret legalább 5 %-os mértékében. Földünk és környezetünk – Földrajz 7.a és 7.b osztály Sztancsik Judit Biológia – 7.a és 7.b osztály Horváth Elek Ember a természetben 6. osztály – természetismeret 6.a osztályban – Horváth Elek Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása legalább egy műveltségterületen Ember a természetben 6. osztály – természetismeret – 6.a és 6.b osztályban – Horváth Elek Moduláris oktatás Matematika – Dénesné Hochsteiger Katalin – 5.b osztály

Kötelező elemek Kompetencia alapú oktatási programcsomagok, tankönyvek, taneszközök megrendelése, leltározása a tanulók és tanárok által használatbavétel 2009. szeptember 1-től folyamatosan – 2010. márciusától (Közbeszerzési eljárás lezárulásától függően) Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele 2009. szeptember 1-től folyamatosan – 2010. márciusától (Közbeszerzési eljárás lezárulásától függően) Tantestületi felkészítő nap a projekt indulásakor 2009. október – 2010. február 15.

Informatikai stratégia kidolgozása A pedagógiai program és az informatikai stratégia összehangolása. Minden pedagógus használja a számítógépet mind a tanórán, mind az órai felkészülésben, adminisztrációban. A tanórákon kívül legyen általános a digitális eszközök használata az iskolai rendezvényeken is. Az aktív tábla használata mindennapos gyakorlattá váljon. A tanórák 25 %-ában vállaltuk a számítógép használatát 2009. szeptember 1-től folyamatosan

Pedagógiai dokumentumok módosítása Tanmenetek elkészítése – 2009. szeptemberétől folyamatosan Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása – 2010. május Kozma Anita – 1 – 4. évfolyam angol Kapásné Mészáros Bea - Beleki Katalin – 1 - 4. évfolyam matematika Bödöcs Brigitta – 1 - 4. évfolyam magyar Dénesné Hochsteiger Katalin – 5. évfolyam matematika (moduláris oktatás) Sztancsik Judit – földrajz 7. és 8. évfolyam (tömbösített oktatás) Horváth Elek – biológia 7. és 8. évfolyam (tömbösített oktatás természetismeret 5. és 6. évfolyam (műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása) Jatzkó Tamás - Szociális, életvitel és környezeti kompetenciaterület Technika 5. és 6. évfolyam IMIP átdolgozása – 2010. május

Projekt és témahetek Három hetet meghaladó projekt megszervezése Bolyai hét – Környezetvédelem 2009. november 23 – december 11-ig Felelős: Dénesné Hochsteiger Katalin – Jatzkó Tamás Témahét Prevenciós hét 2010. március 16 – 19. Felelős: Lippai Csilla Erdei iskola 2010. május Felelős: Horváth Elek

Saját fejlesztések megvalósítása Olvasóvá nevelés - Nagy könyv napok Az olvasómozgalom újraértelmezése, feledésbe merült remekművek feldolgozása, kompetencia alapú megközelítésekkel. Az olvasás megszerettetése, értékek teremtése, az esztétikai élmény megkeresése. A mozgalom a könyvet emeli a középpontba, tanítja meg a gyerekeknek az olvasás része lehet a hétköznapoknak. 2010. április 6 – 9. Bolyai napok – környezetvédelem A környezet tudatos védelme. Ezen a héten Kerületi Természettudományi Versenyt szervezünk 6 természettudományos tantárgyból. Szelektív hulladékgyűjtés lesz. Figyelmet fordítunk környezetünk szépségének megismerésére és megóvására. Nemzeti Parkok megismerése és meglátogatása. Kőzet és ásványkiállítás. 2009. november 23 – december 11-ig   Természeti sokféleség együttélésének vizsgálata erdei iskola keretében Természettudatos nevelés, erdei iskola szervezése. Természet megismerése, értékeinek megóvása 2010. május Prevenciós napok Prevenciós programok tervezése, megszervezése, lebonyolítása. Bűnmegelőzés, balesetmentes közlekedésre nevelés, drogprevenció, tűz- és balesetvédelem. Meghívott előadókkal, iskolai és külső helyszíneken. 2010. március 16-19.

Jó gyakorlatok átvétele IKT fejlesztés – digitális taneszközök használata az oktatás folyamatában, oktatóprogramok készítése és felhasználása, interraktív tábla használata. Számítógép használata a tanórán – új ötletek, gyakorlatok átvétele Módszerek, felhasználási lehetőségek adaptálása. Multimédiás taneszközök felhasználásának lehetősége Géppark fejlesztése, az informatikai eszközök használatának általánossá tétele IKT fejlesztés –digitális eszközök minél szélesebb körű felhasználása a tanórán, versenyeken, rendezvényeken. Számítógép használata a tanórán – új ötletek, gyakorlatok átvétele Módszerek, felhasználási lehetőségek adaptálása. Multimédiás taneszközök

A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása A pedagógiai munka tartalmi és módszertani megújítása a célja a pályázatunknak. A kompetencia alapú oktatás iskolai szintű kiterjesztésével az oktatott tartalmak, alkalmazott módszerek, és a tanulásszervezési eljárások megújulnak, ami kiegyensúlyozottabbá teszi a hátrányos helyzetű tanulók esélyeit. IKT fejlesztési stratégia kidolgozásával, amely tartalmazza azt, hogy minden tanuló hozzáférhessen a korszerű oktatástechnikai eszközökhöz mind tanórán, mind pedig a délutáni foglalkozásokon. A számítástechnika termekben minden gép, valamint egyre több tanteremben felszerelt gép is internetkapcsolattal rendelkezzen. Tanulóink széleskörűen el tudják érni a világhálót, pl. a délutáni könyvtári vagy napközis, tanulószobai foglalkozáson is! A tervezett tevékenységek és fejlesztések hatására a hátrányos helyzetű és SNI-s tanulóink esélyei kiegyensúlyozottabbá válnak.

A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása Biztosítani kell minden diák számára a saját út megtalálásának esélyét. Biztos alapkészségek kialakítása minden gyerekben. Egyéni fejlődés figyelembevétele. Az elfogadás mint érték. Egymás segítése – integrált csoporton belül. Minden gyerek saját, egyéni szükségleteinek megfelelő és fejlesztő feladatok elvégeztetése. Személyes kapcsolatok kialakítása – beszélgetőkör gyakorlata. Megváltozott pedagógusszerep: nyitott ajtó melletti tanítás, együttműködés fejlesztő pedagógussal, utazó gyógypedagógussal, tantestülettel, szülőkkel. Differenciált értékelés /szakértői javaslat szerint/ szöveges értékelés. Kooperatív tanulás, segítő párok kialakítása – az iskola befogadó, inkluzív intézmény.