Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patrik TV KÉPÚJSÁG. 0 ELADÓ TAHITÓFALUN Régi házak kereshetek élőben. Tel.:
Advertisements

A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Országos Dokumentum-Ellátási Rendszer (ODR) Paragh Judit DEENK Kenézy Könyvtár, Debrecen.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
Enterprise Europe Network – külpiaci információk, üzletfejlesztés Kalmárné Dr. Hollósi Erika, GYMSMKIK/EEN Győr Magyar-Szlovák gazdasági fórum, április.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Két nagy múltú szövegszerkesztő összehasonlítása az oktatás szempontjából.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
NIIF Behívás projekt aktualitások
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Esélyek a munkaerőpiacon
Kispálné Horváth Mária
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Mitől lesz mobil a pincér?
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
szakmai referens, országos versenyszervező
FraMak Chambre de Commerce et d’Industrie Hungaro-Française
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Folyamatosan emelkedik a lakosság
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Informatikai Kollégium
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Szülői értekezlet 6.B
Jól tudjuk…. és mégsem teszünk semmit. Mountain of China.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Megújuló energiaforrások
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
MIÉRT ÉRDEMES HOZZÁNK JÖNNÖD?
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Jól tudjuk…. és mégsem teszünk semmit. Mountain of China.
Baranya Megyei Önkormányzat
Hogyan készítsünk előadást?
A Target Group Index (TGI) kutatásban elérhető információk
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7.

Miről is lesz szó? Egy kis demográfia Változik a vidéki média Sztereotípiák fogságában Mit segít a technika Miről is lesz szó? jfkflés 08/12/2018

Egy kis statisztika Budapesti nő (667 470 fő) Vidéki nő (2 845 530 fő) A magyarországi nők 19%-a A magyarországi nők 81%-a Budapesten él 66% városban, 34% faluban él 36% házasságban, 15% partnerkapcsolatban él 42% házasságban, 12% partnerkapcsolatban él 40% él együtt szülőkkel vagy rokonokkal, 17% él egyedül 49% él együtt szülőkkel vagy rokonokkal, 11% él egyedül 23% felsőoktatási, 41% középiskolai végzettséggel rendelkezik 11% felsőoktatási, 31% középiskolai végzettséggel rendelkezik Státusz 70% A B C Státusz 80% C2 D E Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Jelentős különbségek vannak az életstílusban is A főváros és a vidék között nagyon jelentős a jövedelem és iskolázottsági különbség

Egy nap méDia Vidéki nők többen néznek TV-t délelőtt Bp-i nők később kezdenek TV-t nézni este Vidéki nők nagyobb arányban hallgatnak rádiót Internet használatban lényegi különbség nincs Budapesti nő Vidéki nő Forrás:TGI 2013 Q1 Egy napot mutat be a médiahasználat szempontjából A fő különbség: rádió- fontosabbak a helyi hírek Internetben nincs különbség- ez jó irányba mutat

Mit nézünk, olvasunk, hallgatunk Budapesti nő Vidéki nő Vidéki rádiók Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Internetet másképp használjuk, Bp-n már az iwiw helyett egyértelműen csak facebook, viszont a twitter foursq is erősbb- nagyobb a megosztási hajlandóság Blikk és Nők Lapja mindenütt fontos- V.Kulcsár A helyi információk miatt helyi rádió és napilap is!!!! TV-ben sokkal erőseb Bp-n a kábel és tematikus csatornák szerepe, vidéken inkább a 2 nagy keresekedelmi és a közszolgált is

Mire használjuk a médiát? Budapesti nő Vidéki nő Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Igazi különbség abban van, hogy mire használjuk a médiát, mit várunk tőle Saját kutatási adatok, 3000 minta Mindkét helyen fontos szerepe van a kapcsolattartásban- ez egyértelműen az internet! a tájákozottság eszköze, a szabadidő eltöltésben információforrás az eseményekről Vidéken erősebb a szórakoztató funkciója és a hétköznapi gondoktól való elmenekülés eszköze, témaadó a beszélgetésekben, ugyanakkor fontos tanácsadó funkciója is van- a média vidéken élők szemében hitelesebb mint Bp-n Mintaadó is egyszerre, ezért nagy a felelőssége!

Mit látunk magunkról? TV Sajtó (női lapok) kevés sikeres vidéki történet, még kevesebb a női story vidéki témák: receptek, tájak és ételek, turisztikai ajánlók, esetleg kiállítás ajánló glossy magazinokban celebek – max. itt születtem…. Turisztikai ajánló, Gasztroangyal, nyári programok Az országos kereskedelmi média nem megy vidékre, ha igen, valóságshow-t forgat (Gazda feleséget keres, Celebek a tanyán) Végignéztem 1 hét női laptermését, heti és havi női lapokat, magazinokat- nem túl széles a téma paletta

Vidéken más az élet? Az országos média ráerősít a sztereotípiákra: Lassú élet, mindenki elmenekül aki sikert akar, tradicionális női minták A helyi média szerepe változóban: Nő az információk szerepe a belső mobilitás ösztönzésében Egyre több helyi médium Tele van a vidék eseményekkel és történésekkel, csak nem könnyű megtalálni a kínálatot Fesztiváldömping - a helyi közösségek szervező ereje a nőknél Szeptember - december 88 kisebb-nagyobb gasztrofesztivál (a lecsótól a csipkebogyóig minden témában) A média felelőssége, hogy mit sugall a nézőnek, olvasónak. Igéretes fejlemény, hogy nő a vidéki médiumok száma. Szolnoki médiumok darabszámai 2010. 1. FÉLÉV 2012. 2. NEGYEDÉV Helyi tv 2 3 Helyi rádió 2 3 Helyi sajtótermék 37 47 „Helyi” internetoldal 2 14 Mozi 2 2 Összesen (köztéri táblák nélkül) 45 69

Vidék a neten Megyei oldalak: 6 megye friss hírei – április! Városi oldalak: vegyes a kép Győr, Kecskemét, Szeged jó példák, de sok a nehezen kezelhető, információelrejtő, nem naprakész oldal Sehol egy női arc a megyei vagy városi oldalakon - nincs „híres vagy sikeres.….”nők fül, nincs helyi blog Van még hova fejlődni bőven Alig van női téma , a programajánlók excelbe csomagolva jelennek meg, a dátumok nem aktuálisak, szolgáltatásközpontú a legtöbboldal és hiányzunk róla mi magunka, kik ott élünk. A média kétirányú utca, nem elég

A celebek felelőssége Indulóban A siker útja Budapest? Kapcsolat az otthonnal- neked is sikerülhet Sokat kaptál- adj vissza belőle Mutasd meg a városnak honnan jöttél Visszavonulóban A nyugodt sziget- közösségteremtés Tehetségek támogatása

A TECHNIKA Segít – NEM PÉNZ KÉRDÉSe Egy havi női lapok árából mienk az egész világ - net! Digitális átállás - néhány analóg csatorna helyett rengeteg Alakítható a kép, a média keresi a jó történeteket – csak el kell mondani! Okostelefon Az új platformok már léteznek, lehet, hogy még kell a segítség, de használni kell pl. blogok a helyi vagy regionális site-okon Nem csak befogadói médiahasználat létezik. Ha azt szeretnénk, hogy számunkra fontos információk jelenjenek meg, ha releváns tartalmakat akarunk fogyasztani, akkor magunknak is tenni kell érte. A megosztás technikailag könnyű, blogot írni, vagy információkat gyűjteni sem világraszóló tudomány. Index és Origo kirakta címoldalra a blogokat- talán ezt kellene a helyi infokat tartalmazo helyi híroldalaknak is!

Köszönöm a figyelmet!