A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
TÁMOP „ KOMPETENCIAFEJLESZTÉS SALGÓTARJÁNBAN” SKÁID ARANY JÁNOS TAGISKOLA.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
DARUS.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
közoktatás-fejlesztési irányvonalai
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése Dabas, 2009. november 9.

A kompetenciafejlesztés középpontjában a gyermek Dabas, 2009. november 9.

Általában a kompetenciáról A kompetencia latin eredetű szó, alkalmasságot, ügyességet fejez ki. „A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.” (Coolahan) Alapvetően értelmi (kognitív) alapú tulajdonság, de fontos szerepet játszanak benne motivációs elemek, képességek, egyéb emocionális tényezők. Dabas, 2009. november 9.

Kulcskompetenciák (NAT 2007) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség Dabas, 2009. november 9.

Az ÚMFT közoktatás-fejlesztési céljai A kulcskompetenciák hatékony fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás módszertani kultúrájának meghonosítása A területi különbségek és a szegregáció csökkentése, törekvés az egyenlő hozzáférés biztosítására A források költséghatékony felhasználása A teljesítmények mérése, alulteljesítés esetén beavatkozás Hálózati tanulás támogatása, jó gyakorlatok és szolgáltatások biztosítása Dabas, 2009. november 9.

Alapvető célok A munkaerőpiac igényeinek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása A kompetencia alapú oktatás elterjesztése Dabas, 2009. november 9.

Alapvető célok A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése Dabas, 2009. november 9.

Komplex módon segíti a minőségi oktatás Alapvető célok Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések Dabas, 2009. november 9.

Mi változik? ismeretátadás tanárközpontú egységes módszer aktív tanár – passzív tanuló egyirányú kommunikáció a teljesség illúziója ismeretbe ágyazott képességfejlesztés tanulóközpontú differenciált módszer aktív tanár – aktív tanuló több irányú kommunikáció reális tananyag mennyiség Dabas, 2009. november 9.

Kötelező és választható kompetenciaterületek szövegértés – szövegalkotás matematika szociális, életviteli és környezeti életpálya-építési idegen nyelvi információs és kommunikációs technológia Dabas, 2009. november 9.

A programcsomagok jellemzői komplexitás felhasználóbarát jelleg moduláris felépítés differenciált tananyag feldolgozás új tanulásszervezési eljárások tudatos képességfejlesztés tevékenység központú módszertan IKT alapú támogatás Dabas, 2009. november 9.

Komplex intézményi fejlesztések Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése (programcsomagok bevezetése, műveltségterületi oktatás, tömbösített oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, stb.) A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása (szegregáció- mentesség, oktatási integráció, egyenlő hozzáférés) Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztés elemei Legalább egy tanulócsoportban, a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Legalább egy tanulócsoportban, a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztés elemei Legalább egy tanulócsoportban, további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Egy olyan oktatási program része, amely moduláris felépítésű, tanuló- és tevékenységközpontú, differenciált módszerek alkalmazására épülő, egyéni fejlesztésre is alkalmas eszközrendszer. Dabas, 2009. november 9.

MOST ÉPPEN TÁMOP 3.1.4 Dabas, 2009. november 9.

Az intézmény támogató környezete Dabas, 2009. november 9.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek A NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztése Újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok, taneszközök bevezetése, adaptációja. Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása. Dabas, 2009. november 9.

Kötelező elemek szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterület matematika kompetenciaterület egy választott kompetencia terület: szociális, életviteli és környezeti kompetenciák Dabas, 2009. november 9.

Kötelező elemek Új tanulásszervezési eljárások tantárgytömbösített oktatás választott műveltségterületen műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása óvodákban – komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Dabas, 2009. november 9.

Kötelező elemek Új tanulásszervezési eljárások három hetet meghaladó projekt megszervezése témahét megszervezése moduláris oktatási program megszervezése Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztések Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig. A tantárgy tömbösítés végrehajtásában az iskolának nagyfokú szabadsága van. Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztések Tantárgy tömbösítés megvalósítása A tanítási ciklusoknak legalább két hetenként kell váltaniuk egymást, a tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, műveltségi területek, tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tantárgytömbösítésbe bevont tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően, egymáshoz kapcsolódóan kell megtartani. Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztések A PROJEKT MÓDSZER A pedagógiai projekt mindig alkotó jellegű megismerési-cselekvési egység, A pedagógiai projekt „valóságos” (tárgyi vagy szellemi) produktum létrehozásának valóságos vagy szimulált (modellált) folyamata. A pedagógiai projekt mindig komplex, A pedagógiai projekt tanárok és diákok partneri együttműködése, A pedagógiai projekt a differenciálás eszköze. Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztések A projekt tanítási időhöz való viszonya Hagyományos órakereteket változatlanul hagyja Tantárgytömbösítés lehetősége A tanítási szünetekhez kapcsolódó táborok, gyermekfoglalkozások, műhelymunkák, alkotótáborok. Dabas, 2009. november 9.

Intézményi fejlesztések A projekt lehet Tananyaghoz, műveltségi területhez kapcsolódó Tananyaghoz csak részben kapcsolódó A tananyaghoz nem kapcsolódó projekt Dabas, 2009. november 9.

Intézményi innováció Projekt indító nap Innovatív oktatásszervezési eljárások beépítése az intézményi dokumentumokba Jó gyakorlatok átvétele Önálló intézményi innováció megvalósítása Dabas, 2009. november 9.

Szakmai elvárások és lehetőségek A pályázati célok elérése Pedagógiai közélet erősödése Szervezeti kultúra fejlesztése Módszertani kultúra gazdagodása Fenntartható folyamatos fejlődés Tanulószervezetek kialakulása és kapcsolódása Hálózati tanulás fejlődése Dabas, 2009. november 9.

Szakmai elvárások, lehetőségek Az intézmények közötti horizontális tanulás lehetőségének megteremtése Szakmai együttműködések kialakítása Jól bevált, kipróbált gyakorlatok átvétele, átadása Hospitálási lehetőségek szervezése, biztosítása Szakmai konzultációk,tapasztalatcserék megvalósítása Dabas, 2009. november 9.

A pedagógusok szerepe Pozitív tanulási légkört alakít ki Megtanít tanulni Együttműködik más szakos kollégáival Iskola egészében is tud gondolkodni Tapasztalatcserékre jár (ad és vesz) A tanulót partnernek tekinti Dabas, 2009. november 9.

A pedagógusok szerepe Példát mutat Az értékelés fejlesztő jellegét is alkalmazza Felhasználja a tanulók tapasztalatait A diákkultúrára, a tanulók világára is épít Egyéni és társas tanulási helyzetekre egyaránt lehetőséget ad Dabas, 2009. november 9.

A tanulók véleményéből Játékosan és kedvből tanulunk, nem pedig kényszerből. Nem kell magolni a nyelvtant, hanem mi jövünk rá a szabályokra. Úgy érzem, minket gondolkodni tanítanak, lassan, de biztosan tanulunk. Nem kell annyi könyvet cipelni, mint tavaly. Ez a program azért jó, mert sokat beszélgetünk a szüleimmel és olyan dolgokat tudhatok meg róluk, amiket nem is gondoltam volna. Dabas, 2009. november 9.

A tanulók véleményéből Tetszik a program, mert sokat játszunk. A tanító néni is velünk játszik. Olyan osztálytársaimmal is közelebbi kapcsolatba kerületem, akivel az elmúlt négy évben alig beszéltem. Olyan jó, hogy nem kell mindig a padban ülni egész órán. Közelebbről megismerjük, hogy a másik hogyan gondolkodik. Jó, hogy történelem és magyar órán a matekot is gyakoroljuk. Dabas, 2009. november 9.

A szülők véleményéből Ez a módszer láthatóan több sikerélményt ad. A csoportmunka segít az együttműködő képességük fejlesztésében. Életszerű, gyakorlatias feladatok. Elősegíti a másikra való odafigyelést, türelmet, tapintatot. A gyerekek sokat beszélhetnek, szerepelhetnek, vitatkozhatnak és mindezt könnyedén. Az életre tanítja őket. Dabas, 2009. november 9.

Az innováció hatása a szervezetre Az innovációt támogató intézményi kultúra kialakulása Tudatos pedagógiai tevékenység (szakirodalom, szakmai konferencia, publikáció, multiplikáció) Értelmiségi szerep Módszertani megújulás, a folyamatos fejlesztés képessége Dabas, 2009. november 9.

Az innováció hatása a szervezetre Tanulószervezetté válás külső – belső képzések új ismeretek megosztása javaslatok a hatékonyabb működést szolgáló változásokra PDCA-nak megfelelő működés TÁMOP 3.2.2 Dabas, 2009. november 9.

A közoktatási intézmények fenntartói pályázhatnak (4,3 Mrd Ft) MEGJELENÉSRE VÁR… TIOP 1.1.1. „A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése” (2009-2010) Cél: A „Tanulói Laptop Program” A közoktatási intézmények fenntartói pályázhatnak (4,3 Mrd Ft) Dabas, 2009. november 9.

„A tanítás művészete abban rejlik, hogy a gyerekeket bevezetjük önmaguk tanításának művészetébe.” Dabas, 2009. november 9.

Köszönöm a figyelmet! Szegedi György idegesz@gmail.com) 20/326 3707 Dabas, 2009. november 9.