BEVEZETÉS ROSTÁS ZOLTÁN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BEVEZETÉS ROSTÁS ZOLTÁN.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A magyar realizmus Munkácsy Mihály és a többiek. Munkácsy Mihály ( ) Romantikus hangvételű művei a magyarság sorskérdéseit jelenítik meg, de a.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Az „első lépés” TÁMOP
BEVEZETÉS ROSTÁS ZOLTÁN.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
A dietetikai tevékenység értékelése fekvőbeteg intézményekben a személyi minimumfeltételek teljesülése tükrében Erdélyi-Sipos Alíz MSc Főtitkár, Magyar.
Dr. Kovács László Főtitkár
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
Microsoft Office Publisher
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tájékoztató NGB_ak012.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kereskedelmi szerződések joga
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Az információs társadalom joga
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
Tájékoztató NGB_ak012.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Energetikai gazdaságtan 2017.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
AZ ÉPÍTÉSGAZDASÁGTAN RENDSZERE
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
A tudáspiacok.
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Magyar őstörténet tanuláshoz....
Tájékoztató KGNB_NETM004.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

BEVEZETÉS ROSTÁS ZOLTÁN

ÉPÍTÉSZEINK KEZÉBEN A KÖNYV IS FEGYVER mottó: munka, munka és sok olvasás. ÉPÍTÉSZEINK KEZÉBEN A KÖNYV IS FEGYVER

kötelező irodalom Rostás Zoltán: Beruházás-tervezés és – építésmenedzsment – a honlapon elérhető elektronikus tananyag és az előadások anyagai https://epitesmenedzsment.wordpress.com/ dr. Hajdu M.(szerk.) – Rostás Z és más szerzők: Építéstudományi tananyag BSc képzéshez (elektronikus tananyag) http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011_0060_epitestudomany/content/01- I-02/01.html 3. Szőnyi László: Építőipari beruházások költségtervezése (tanszéki jegyzet, 2008) Neszmélyi László: Az építési munkák időtervezése (tanszéki jegyzet, 2005) http://www.ekt.bme.hu/EoVII/AzEpitesiMunkakIdotervezese.pdf Scott BELSKY: A megvalósítás – hogy az ötlet valóra váljon (HVG, 2011) – az 1.zh. anyaga Eric VERZUH: Projektmenedzsment – (HVG, 2006) – a 2. zh. anyaga AJÁNLOTT IRODALOM

ajánlott irodalom PMBOK Guide: Projekt menedzsment útmutató Csíkszentmihályi Mihály: Kreativitás (Akadémia kiadó, 2008) Hauszmann Alajos naplója – építész a századfordulón (Gondolat, 1997) Ajánlott szerzők művei: dr. Hajnal István, Herbert SIMON, Malcolm GLADWELL, dr. Görög Mihály, dr. Takács Ákos… és mások munkái

BEVEZETÉS miért mit hogyan mivel

miért nem jó építésznek lenni? a kortárs építészet (művészet) elutasítottsága = csúnya. társadalmi presztízs építészet és Colombo hadnagy felesége tervezői túlképzés, kínálati piac egyirányú nemzetközi „verseny” anyagi helyzet: WWII U-boot csapdák, magunktól magunknak…

… akkor miért vagyunk itt? Csak Mert: A legszebb hivatást választották, mert néhányuknak sokkal nagyobb hatásuk lehet az emberekre, mint gondolnák. A legjobb építészmérnököktől tanulhatnak Ez a legnagyobb esély arra, hogy híres festő- és médiaművészek, színészfejedelmek, sportriporterek, popsztárok és felszolgálók lehessenek, esetleg, ha kitartóak és szerencsések lesznek; házakat tervezzenek, építsenek, működtessenek … hogyan érhetik ezt el?

Hepp Ferenc mesteredző tétele „Ti valószínűleg még fiatalok vagytok hogy ezt megértsétek – mondta Hepp a csapathoz intézett beszédében – de vegyétek tudomásul hogy nincs nagyobb tragédia az életben, és nincs annál felháborítóbb tény, amivel földi életetek során szembe kell majd néznetek, mint az, hogy a kemény munkát semmi mással nem lehet helyettesíteni. – Majd meglobogtatott egy kötegnyi papírlapot; a munkát, fiaim, meg a megfelelő haditervet. „ Tibor Fischer: A béka segge alatt (MK Kiadó, 2005. Bp. – 135.o.)

BEVEZETÉS miért mit hogyan mivel

Gladwell 10 000 órája zenészek sportolók programozók (Bill Gates) sikerük titka: 10 000 óra gyakorlás 20 éves korig … ezért nincs az építészetnek Mozart-ja – és ezért nincs tehetséges építész az egyetemi képzésben. Csak olyanok vannak, akik azzá lehetnek, ha elérik a saját 10 000 órájukat.

Az építészet környezete Erőforrások, küzdelem - verseny vs. együttműködés Gének és mémek Szakmák és szerepek az építési folyamatban –kiből lesz a kispados rovar ? Szolgálat, szolgáltatás vagy önkiszolgálás – az építészmérnök lehetséges attitűdjei A beruházási játszmák alapelvei, szereplői és szabályai

MEGVALÓSÍT-HATÓSÁGI TANULMÁNY BERUHÁZÁSI TERV ÉPÍTÉSZETI PROGRAM MEGVALÓSÍT-HATÓSÁGI TANULMÁNY beruházás- menedzsment beruházás és ingatlanfejlesztés építési projekt menedzsment a folyamat lépései a CPM módszerei a CPM területei az építés sajátosságai a CPM szabványai költség a folyamat résztvevői tervezés és irányítás idő projekt- tervezés mennyiség minőség

PM tudásterületek (PMBOK)

PM tudásterületek (PMBOK)

BEVEZETÉS miért mit hogyan mivel

információk a félévről tematika, ütemterv a teljesítés feltételei kötelező olvasmányok zárthelyik gyakorlati feladatok TDK felmérés, részvétel ProJack szoftver használata honlapok: http://mono.eik.bme.hu/~zrostas/ https://epitesmenedzsment.wordpress.com/

4 M 1. alkotó, kreatív MŰVÉSZ 2. precíz és alapos MÉRNÖK 3. határozott és hatékony MENEDZSER 4. okos és szelíd MEDIÁTOR

egyensúly

BEVEZETÉS miért mit hogyan mivel

A „Békaugrás” hadművelet Csendes óceáni hadszintér, 1943-44 (Richard P. Feynman: A felfedezés öröme - Akkord 2002.)

… példákkal Látogatóközpont a lápvidéken (Mocsári Merengő) Kőbányai Kilátó Multikulti ház a VIII-ban Kisállatkezelő (elődeink hagyatéka) JÓ TERVEK … és rossz BERUHÁZÁSOK. A kettő pedig csak együtt értelmezhető.

BEVEZETÉS miért mit hogyan ÖSSZEGZÉS mivel

„Ki homokot hord, vagy követ farag: Nélkűle nem emelkedik terem „Ki homokot hord, vagy követ farag: Nélkűle nem emelkedik terem. De ez csak a homályban tévelyeg, S fogalma sincs arról, miben segít. - Csak az építész látja az egészet, S bár megfaragni nem tud egy követ, A művet ő teremti, mint egy isten. - Ily építész nagy a tudásban is.” Madách Imre Az ember tragikus.

Javasolt irodalomjegyzék dr. Gyulay Judit dr. Takács Ákos dr. Hajnal István honlap: Capitaly

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !