Készítette: Pászti Vanessza
Olvasás Tévénézés A vev ő nek nincs módja adóvá válni.
Adó és vev ő szerepet cserélhet. Két típusa lehet, közvetlen és közvetett.
Személyes beszélgetés Adó és vev ő egyszerre vesz részt a folyamatban, térben közel vannak egymáshoz.
Emlékeztet ő írása Az üzenet csatornán keresztül jut el. Megkülönböztetünk verbális, vokális és nonverbális kommunikációt.
Beszéd és írás
Hang
Mimika és gesztusok.
1. Információs funkció 2. Érzelmi funkció 3. Motivációs funkció 4. Ellen ő rzési funkció A kommunikáció alapfunkciói
A kommunikációs folyamat résztvev ő i között tájékoztatás történik, mely során tényeket, ezek magyarázatát közöljük.
A közl ő személyiség bels ő feszültségeinek feloldására kerül sor az érzelmek kifejezésével. Elégedettség, öröm, bosszúság, aggodalom, bánat, lelkesedés stb. egyaránt ide tartozik, ugyanis a ki nem fejezett, visszafojtott pozitív érzelmek éppúgy feszültséget okoznak, mint a negatívak.
A kommunikációs folyamatokban a közl ő fél a legtöbbször a fogadót rá akarja bírni valamire: cselekvésre, magatartásváltoztatásra, közös vélemény kialakítására, valamilyen körülmény, esemény, jelenség elkerülésére stb. E funkció leginkább a meggy ő zés, a bátorítás révén jut kifejezésre.
Az újabb kommunikációs kapcsolatfelvétel segítségével tudjuk meg, hogy az eredeti elérte-e célját? Ehhez azonban kommunikációs céljainknak nagymértékben tudatosnak kell lenniük. A funkció segítségével tárjuk fel kommunikációs partnereink indítékait.
1. Mindenki kommunikál mindenkivel 2. Kör 3. Lánc 4. Csillag 5. Villa A csoport olyan társadalmi struktúra, amely valamilyen tevékenység közös elvégzésére egyesíti tagjait. A kialakuló kommunikációs kapcsolatokat modellekkel lehet ábrázolni.