Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Vezetés Összeállította: Piacsek László Zoltán.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A szakiskolák aktuális problémái
A nemzetközi üzleti élet etikája
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
Levegőszennyezés matematikai modellezése
A szaktanácsadásról.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Felhasználóképzés a kórházban
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Négy vállalkozási alaptípus
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A nők lehetőségei az IT szektorban
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás

Az előadás szerkezete Karrier forgalma Karriermenedzsment – emberi erőforrás menedzsment Egyéni karriergondozás

Karriermenedzsment – emberi erőforrás menedzsment Paradigmaváltás az emberi erőforrás menedzsmentben: okok és érvek

Ki mit tekint karriernek? Csoportmunka Ki mit tekint karriernek?

Karrier felfogások objektív szubjektív együtt: munkatapasztalatok (semleges) szubjektív interpretálása feminista felülvizsgálat igénye

Karrierfogalmak Táguló rés: a pozícionális karrierlehetőségek a dolgozók karrieraspirációja között vezetői előmenetel szakmai előmenetel a kettős karrierút határtalan karrier alternatív karrierút

A karrier minősége Társadalmi/munkaerő-piaci értékelés fejlődő stagnáló visszafejlődő Egyéni értékelés - karrierérzet Összhang és eltérés

Karriermenedzsment Karriergondozás kontra személyzetfejlesztés Kétoldalú folyamat: egyéni karriermenedzsment szervezeti karrierfejlesztés

Karriermenedzsment történeti fejlődése 6o-as évek egyéni karrierigények 8o-as években: a szervezeti célok 9o-es években egyensúly megteremtése ezredfordulótól: humánstratégiai cél

Karriermenedzsment alanyok és célcsoportok Egyén Szervezet Újbelépők Vezetők Fiatalok Nők Részmunka-idősök

Foglalkozási életpálya felépülése  Felkészülés a munkára (0-18, 25)  Szervezeti belépés (18 - 25)  Kezdeti karrier (25-4o év)  Középkarrier (4o-55 év)  Kései karrier (55-nyugdíj) Forrás: Belcourt-Bohlander-Sherman-Snell, 1996:315.

Karriercélokat meghatározó tényezők  Történelmi környezet  Társadalmi környezet  Lakóhely  Szervezeti adottságok  Iskolai végzettség,  Szakképzettség  Nem  Hatalmi viszonyok  Kapcsolati tőke  Személyiség Képesség Érdeklődés Motiváltság

Az egyéni karriergondozási rendszer felépítése

Egyéni igények megfogalmazása  Erősségeim  Gyengeségeim  Tudja-e a szervezet alkalmazni az erősségeimet?  Kielégíti-e a fejlődési igényeimet?  Akarja-e kielégíteni a fejlődési igényeimet?  Összeillik-e a lehetőség az érdekeimmel az értékeimmel az egyéni stílusommal?  Hogyan találom meg a karrier lehetőségeket a szervezeten belül?  Ha nem? Szervezeten kívül?

Egyéni képességek- szervezeti környezet Realista Kutató Üzleti Művészi Társadalmi Hagyományos

Karrierhorgonyok  Technikai, működési karrierhorgony  Vezetési karrierhorgony  Kreativitás iránti igény  Autonómia és függetlenség iránti igény  Biztonság, stabilitás iránti igény Forrás: John Holland-ot idézi Dressler- Turner, 1992:323.

Karriermenedzselési készség elemei  Helyzet-felismerési készség  Hatalmi viszonyok fel- és elismerése  Önismeret  Mások megismerési készsége,  Empatikus készség  Döntési készség  Cselekvési készség

Felkészülés a karrier megbeszélésre Kérdéssor karriertervezési interjú számára