Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Az érvényesülés feltételei - a pályakezdő diplomásokkal szembeni munkaerő-piaci elvárások vizsgálata Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája október.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
„ Mit tegyünk, hogy ügyfelünk megfizesse tartozását?” Jelentős változások a fizetési meghagyásos eljárásban június 01-től április 27.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
A év értékelése és a év újdonságai
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A vendéglátás oktatásának kihívásai
Az „első lépés” TÁMOP
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Projektmenedzsment kompetenciák - hagyományos és agilis megközelítés
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
SZÁMVITEL.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szülői választmány 2016.okt.18.
SZÁMVITEL.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
SZÁMVITEL.
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Hallgatói juttatási rendszer
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
Motivációs szeminárium
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A tehetséggondozás kihívásai
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban Avagy a sikeres pályakezdők titka a közszférában és magánszektorban SZAKÁCS ÉDUA – Phd. hallgató Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktoriskola

Pályakezdők - 2014 TUDATOSSÁG TAPASZTALAT MOBILITÁS

Miért érdemes pályakezdőket foglalkoztatni? Új szellemiséget és ötleteket hoznak a vállalathoz – 72 % Könnyen alakíthatóak, könnyen alkalmazkodnak a vállalati kultúrához – 71% Már középtávon is nagyon értékes munkaerőt nyer velük a vállalat – 67% Jobban terhelhetőek – 63% Olcsóbban lehet őket alkalmazni – 51%

ÖNIRÁNYÍTOTTSÁG KOMPETENCIÁI GVI Óbudai Egyetem ÖNIRÁNYÍTOTTSÁG KOMPETENCIÁI MÉLYVÍZ KOMPETENCIÁK SZAKÉRTŐI KOMPETENCIÁK JÖVŐ KOMPETENCIÁK MUNKÁT SEGÍTŐ EGYÉB KOMPETENCIÁK VEZETŐI KOMPETENCIÁK

Kompetenciaelvárások a közszolgálatban

+ + JÓ KATONA ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS SZAKÉRTŐ TÉR kompetenciák Etikus magatartás Szabálytudat és fegyelmezettség Szervezet iránti lojalitás + Teherbírás Pontosság Megbízhatóság Rendezettség ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS Együttműködés, csapatmunka Kommunikáció Problémamegoldás Teljesítményorientáció és motiváltság Integritás Változásokra való nyitottság Önállóság SZAKÉRTŐ Szakmai ismeretek alkalmazása + Szakmaiság Fejlődés

VEZETŐI ADATBANK FELMÉRÉS - 2012 „Önirányított munkatárs” „Jó katona” „Önirányított munkatárs” „Szakértő” Lila = JÓ KATONA ZÖLD = ÖNJÁRÓSÁG SÁRGA = SZAKMAISÁG és EGYÉB

UTÁNPÓTLÁS-KIVÁLSZTÁS - 2013 Döntés és felelősségvállalás Szakmai ismeretek alkalmazása Következetesség és kiszámíthatóság (határozottság, magabiztosság, szabálytudat és fegyelmezettség) Reális önismeret, önfejlesztési igény Rugalmas alkalmazkodó képesség Kreativitás, innováció

ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS JÓ KATONA KÖZSZOLGÁLAT – VERSENYSZFÉRA Megbízhatóság, etikus magatartás Együttműködés, csapatmunka Szakmai ismeretek és ezek alkalmazása Motiváltság Terhelhetőség Precíz munkavégzés Kezdeményező- készség, innováció Fejleszthetőség, önképzés igénye és képessége Önállóság Számítástechnikai ismeretek Idegen-nyelv használat Szabálytudat és fegyelmezettség Határozottság, magabiztosság Szervezet iránti lojalitás Elmondani melyiknek mi lehet az előnye, hátránya ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS JÓ KATONA

Karrierindítást segítő program Kompetencia-térkép Kompetencia-elvárások Kompetencia-megfelelés vizsgálata

FELHASZNÁLT SZAKIRODALOM Diplomás pályakezdők a versenyszektorban, Gazdasági- és Vállalkozáselemző Intézet, 2011. - http://gvi.hu/kutatasaink/diplomasok Tóthné Téglás Tünde – Dr. Hlédik Erika: Mit várnak el a nagyvállalatok a pályakezdőktől?, Vállalkozásfejlesztés a XXI. században, 2014. - http://kgk.uni-obuda.hu/sites/default/files/22_TothneTeglasTunde_HledikErika.pdf Veroszta Zsuzsanna: Friss diplomások 2012 – Diplomás Pályakövetési Rendszer országos kutatás záró tanulmánya, 2013. -http://www.felvi.hu/pub_bin/dload/Frissdiplomasok_2012_zarotanulmany_es_modszertan Bokodi M., Szakács É., Szakács G. (2012): A közszolgálat egyéni teljesítményértékelési rendszere - Módszertani kézikönyv a rendszert alkalmazó értékelő vezetők részére. Az Államreform Operatív Program -2.2.5.-2008-001 támogatásával kiadja: A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Személyügyekért Felelős Helyettes Államtitkárság Tájékoztató a vezető-kiválasztási eljárásról a humánerőforrás-gazdálkodásért felelős szakemberek számára, szerk.: Dr. Malét-Szabó Erika, 2014.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET SZAKÁCS ÉDUA – Phd. hallgató Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktoriskola