Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Nemzeti Közlekedési Hatóság
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Az új épületenergetikai szabályozás
A megtett úttal arányos útdíjfizetési rendszer bevezetésével összefüggő rendőri feladatok végrehajtására.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
Az egyes közúti közlekedési szabályok megszegése esetén a közterület-felügyelő által alkalmazható közigazgatási hatósági intézkedésekről II. FEJEZET Készítette:
e-jövedék konferencia
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
II. FEJEZET AZ EGYES KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYOK MEGSZEGÉSE ESETÉN A KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ ÁLTAL ALKALMAZHATÓ KÖZIGAZGATÁSI HATÓSÁGI INTÉZKEDÉSEKRŐL.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Újabb lépés az „e közigazgatás” jegyében: KÖKIR
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Jogalkotás-jogkövetés, ahogy az ügyvéd látja
Óberling József r. ezredes
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
Városi Rendészeti Program. Mi a Városi Rendészeti Program célja?  Az Önkormányzat Közterület felügyeletének munkáját segítse azáltal, hogy egy közös.
Szabályozási módszerek Bándi Gyula. A módszertanok rendje Szektorális vagy integrált  az aktuális jogszabály  A jog és állam A környezethasználat beavatkozásaelfogadható.
NVSZ Korrupciómegelőzési Főosztály
Könyvvizsgálók tevékenységére vonatkozó tapasztalatok XIII. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés - Siófok Vámosi Anikó
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Munkavédelmi bírságolások. – egy előírt határértékek több mint 10%-os túllépése, – nincs munkavédelmi szakember, – nincs biztosítva a foglalkozás-egészségügyi.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
ADR 2017.
Met. módosítás július 01..
Az off-label gyógyszerhasználat és az orvosi felelősség
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Hatósági Ellenőrzések.
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály főosztályvezető 2017. november 9.

Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a közlekedésbiztonság javítása, TSM rendszer 1102/2016. (III.3.) Korm. határozat Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a közlekedésbiztonság javítása, az útvagyon védelme és a tengelyterhelés vagy össztömeg tekintetében túlterhelt járművek ellenőrzésének hatékonyabbá tétele Indulás: 2017.szeptember 19.

A projekt célja a járművek megállítását nem igénylő, automatikus működésű, joghatályos mérésre alkalmas mérőállomások kialakítása a mérőállomásokon rögzített adatok alapján az objektív felelősségen alapuló automatikus szankcionálás támogatása. a teljes körű és kapcsolódó közúti és telephelyi ellenőrzések támogatása a szükséges jogszabályi környezet és eljárási rend kialakítása a méréseket és bírságolást támogató informatikai infrastruktúra (fizikai infrastruktúra és alkalmazások egyaránt) kialakítása, ami interfészek segítségével összeköttetésben áll különböző szervezetek kapcsolódó informatikai rendszereivel.

TSM rendszer elemei Fix mérőállomás 89 mérőhely (útfelszínbe beépített WIM szenzorok) UD kapuk, kamerákkal Mobil állomáshoz az előszűrést/kiterelést támogató eszközök (VJT, Kamera, EDR rádió). Ellenőrzést támogató eszközök (tablet, notebook, nyomtató) és azokon futó alkalmazások Informatikai központ (szerver, interfészek, szoftverek, stb…) segítségével összeköttetésben áll különböző szervezetek kapcsolódó informatikai rendszereivel.

TSM működése

TSM funkciók Tengelysúly és össztömeg túllépés jelzése Közigazgatási bírságtartozás jelzése Nehéz gépjárművek forgalomkorlátozásával kapcsolatos szabályszegés vélelme Tevékenységi engedély hiánya Kockázatértékelő rendszer által a közúti ellenőrzés hatékonyabbá tétele

TSM működése „Objektív” mérésre alkalmas helyszínek Mérés – automatizált határozathozatal Elvárt pontosság: Tengelyterhelés: 8% Össztömeg: 5% „Előszűrő” helyszínek – a jogsértés vélelme esetén jön riasztás Nincs hiteles adat – a mérést a helyszínen el kell végezni Tengelyterhelés: 15% Össztömeg: 10%

Közúti ellenőrzés TSM előszűréssel A közúti ellenőrzés támogatására TSM rendszer adatai alapján Kiterelés: Manuálisan vagy Változtatható jelzésképű tábla segítségével Kivezetés: Megkülönböztető jelzés alkalmazásával Ellenőrzés: kontrollmérés, adat felvételezés

TSM szankciók 410/2007. (XII. 29.) Korm. Rendelet 5.§. A Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pontjához kapcsolódóan a gépjármű üzemben tartója a 4. mellékletben meghatározott összegű bírságot köteles fizetni az abban hivatkozott jogszabályi rendelkezés megsértése esetén. Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pont megengedett legnagyobb össztömeget vagy tengelyterhelést meghaladó járművek közúti közlekedésére, a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer keretében végzett mérés eredménye befolyásolásának tilalmára vonatkozó egyes előírások

átmeneti rendelkezések TSM szankciók 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 16.§ átmeneti rendelkezések A hatóság 2017. szeptember 19. naptól 2017. december 31. napjáig elkövetett, a Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pontjában meghatározott jogsértés megállapítása esetén bírság kiszabása helyett figyelmezteti a gépjármű üzembentartóját nem közszolgáltatási tevékenységet folytató - autóbusz esetén az autóbusz vezetőjét vagy üzemben tartóját, és egyúttal tájékoztatja a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendeletben foglaltakról.

TSM szankciók A TSM rendszer működésével kapcsolatos átmeneti rendelkezés nem vonatkozik a Kkt. 20.§ (1) bek. h, pontja alapján végzett hagyományos (kitereléses) mérésekre, azaz Joghatályos mérés Jegyzőkönyv felvétele Közigazgatási eljárás keretében határozathozatal és bírság kiszabás. A bírság 156/2009. (VII.29) Korm. rendelet 8. melléklet alapján továbbra is kiszabható.

A TSM-től elvárt eredmények Ellenőrzés hatékonyságának javulása (on-line, real-time adatkiszolgálás) Ellenőrzés eredményességének javulása (automatikus, „objektív felelősség elvén alapú” ellenőrzés; előszűrő funkciók: prompt, múltbeli jogsértés, kockázatértékelésen alapuló) Önkéntes jogkövetési hajlandóság javulása, a verseny tisztulása, gazdasági szereplők erősödése Túlsúlyból, egyéb, a jármű üzemeltetésével összefüggő jogsértésből fakadó kockázat/arra visszavezethető balesetek számának csökkenése, Útminőség romlási sebességének csökkenése

Várható jogszabályi változások 2014/47/EU irányelv (2018.05.20-tól kötelező alkalmazás) Kockázatértékelő rendszer működtetése Célja: a szabálytalanul működő vállalkozások által üzemeltetett járműveket válasszák ki ellenőrzésre, a felelősségteljes és biztonságtudatos gazdasági szereplők által üzemeltetett, megfelelően karbantartott járműveket kevésbé gyakran indokolt ellenőrizni, ezáltal jutalmazva az üzemeltetők magatartását.

Várható jogszabályi változások 2014/47/EU irányelv (2018.05.20-tól kötelező alkalmazás) Rakományrögzítés ellenőrzése Rakományrögzítési alapelvek és módszerek Rakományrögzítési hiányosságok részletezése és értékelése A közúti szállításban a rakományok rögzítésével kapcsolatos bevált gyakorlatokra vonatkozó európai iránymutatás, 2014. (Európai Bizottság iránymutatása.) https://publications.europa.eu/hu/publication-detail/-/publication/e317a14e-68ab-4ab0-b941-39571a2c9f57

Várható jogszabályi változások 2014/47/EU irányelv (2018.05.20-tól kötelező alkalmazás) Részletes közúti műszaki ellenőrzési technológia Részletes műszaki vizsgálat helyszíne mobil ellenőrzési egységek segítségével műszaki vizsgálóállomáson Vizsgálati módszerek, hiba okok és értékelésük kisebb komoly veszélyes Ellenőrzési díjak Ha a részletes ellenőrzés során hiányosságok feltárására kerül sor, A tagállamok ésszerű és arányos díj befizetését írhatják elő, az ellenőrzés elvégzésének költségeihez kell kapcsolni.

Köszönöm a figyelmet!