Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Közlekedési Hatóság

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Közlekedési Hatóság"— Előadás másolata:

1 Nemzeti Közlekedési Hatóság
A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a gépjármű márkakereskedők együttműködési lehetőségei Horváth Zsolt Csaba elnök Nemzeti Közlekedési Hatóság 2007. május 17.

2 NKH kapcsolatok A GÉMOSZ tagvállalatai az alábbi hatósági eljárások során kerülnek kapcsolatba az NKH-val: Járművek forgalomba helyezése Járművek időszakos vizsgáztatása

3 GI projekt Az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet január 10-vel hatályba lépett módosításának 10. § (4) bekezdése szerint: Nem kell forgalomba helyezés előtti vizsgálatra bemutatni azt a forgalmazó által értékesített járművet, amelynek típusára vonatkozóan az NKH a Függelékek alkalmazásával lefolytatott típusjóváhagyási eljárásban Megfelelőségi nyilatkozat alkalmazásával történő forgalomba helyezést engedélyezett. A forgalomba helyezés előtti megvizsgálás alól történő mentesítés feltételeként meghatározott követelmények teljesítését az NKH ellenőrzi.

4 műszaki vizsga nélküli forgalomba helyezésének feltételeit.
GI projekt Az NKH jogelődje október 28.-val megteremtette az új személygépkocsik műszaki vizsga nélküli forgalomba helyezésének feltételeit. Két szerver használatát biztosítjuk azonos adattartalommal: − teszt szerver − jogkövetkezmény nélkül − költség nélkül − hiba üzenetek tanulása − éles szerver − közhiteles Műszaki Adatlap − Kapcsolat a BM Központi Okmányirodával (kiépítés alatt) Ezek azok a tevékenységek, amikor ténylegesen járművet vizsgálunk.

5 GI projekt GI projekt További szolgáltatásaink a vezérképviseleteknek
tesztüzem indításakor az NKH munkatársai több napon a helyszínen segítik a rendszer kezelőit. kérésre előzetes kontrollt végzünk a COC okmányok Típusbizonyítvánnyal történő egyezőségének megállapítására. rontott (kinyomtatott) Műszaki Adatlapok kezelése GI projekt Ezek azok a tevékenységek, amikor ténylegesen járművet vizsgálunk.

6 GI projekt GI projekt Csatlakozott partnerek: Honda 2005. január 6.
KIA 2005. október 4. Peugeot 2005. október 20. Chevrolet 2005. november 14. Nissan 2005. november 23. BMW 2005. november 24. DaimlerChrysler 2006. február 20. Saab 2006. február 8. Volvo 2006. február 16. Renault 2006. január 6. Citroen 2006. október 5. Ford 2006. július 5. Audi 2006. június 8. Seat 2006. november 7. Skoda 2006. július 28. Volkswagen 2007. január 15. Ezek azok a tevékenységek, amikor ténylegesen járművet vizsgálunk.

7 GI projekt SUZUKI GENERAL MOTORS (OPEL) TOYOTA MAZDA
Csatlakozás alatt lévő partnerek: SUZUKI GENERAL MOTORS (OPEL) TOYOTA MAZDA Ezek azok a tevékenységek, amikor ténylegesen járművet vizsgálunk.

8 GI projekt GI projekt Továbbfejlesztési lehetőségek:
A GI projekt kiterjesztése az alábbi járműfajtákra: Motorkerékpár Tehergépkocsi Pótkocsi Mezőgazdasági vontató Lassújármű A tárgyalások folyamatban vannak. GI projekt Ezek azok a tevékenységek, amikor ténylegesen járművet vizsgálunk.

9 Gépjárművek műszaki vizsga adatai
Az NKH saját vizsgálóállomásain alig növekszik a járművek száma, miközben a külső helyeken dinamikus fejlődés látható. Az NKH

10 Az alkalmatlan járművek száma
Jól látszik a járműpark műszaki állapotának javulása a diagramból ban rel több jármű vizsgázott, mint előző évben, ezért is növekedett a meghiányolási mennyiség.

11 Kijelölt állomások jelentősége
Folyamatosan növekszik a kijelölt vizsgálóállomások jelentősége. Mi a teendő, ha a lehetőségeket szeretnénk minél jobban kihasználni? Technológia fejlesztése a hatékonyság növelése céljából (illesztett vizsgasor alkalmazása) Alkalmazotti vizsgabiztos felvétele Szabályok betartásával végzett vizsgáztatási tevékenység Az NKH saját vizsgálóállomásain alig növekszik a járművek száma, miközben a külső helyeken dinamikus fejlődés látható. Az NKH

12 2007. május 1-től új rendszerű műszaki vizsga:
Integrált vizsgálat (ha szükséges) Műszaki megvizsgálás

13 Integrált vizsgálat integrált vizsgálat:
a használt gépjármű és pótkocsi forgalomba helyezés előtti vizsgálata, illetőleg időszakos vizsgálata során elvégzett vizsgálat, amely kiterjed a jármű gyári azonosító jeleinek ellenőrzésére, valamint mindezek adattartalmának és a járműnyilvántartás adatainak összevetésére. 5/1990 KÖHÉM sz. rendeletben szereplő definíció

14 2007. május 1-ig és azt követően folyamatosan biztosítaniuk kell.
Integrált vizsgálat A műszaki vizsgáló állomásoknak az integrált vizsgálatot támogató műszaki vizsga szoftver működéséhez a technikai és humán feltételeket 2007. május 1-ig és azt követően folyamatosan biztosítaniuk kell.

15 A műszaki vizsgálatot támogató informatikai rendszer változása:
Műszaki vizsga A műszaki vizsgálatot támogató informatikai rendszer változása: Közfel lecserélése Hatósági keretrendszer megteremtése KÖZHITELES ADATBÁZIS GJM program KIV program } A KETTŐ KIZÁRÓLAG EGYÜTT ÜZEMEL

16 A bevezetés tapasztalatai:
Integrált vizsgálat A bevezetés tapasztalatai: 2007. május 2. óta a rendszer folyamatosan üzemel Folyamatosan növekednek a vizsgálati darabszámok Napi rendszerességgel találunk 1-2 körözési listában szereplő járművet.

17 A vizsgált járművek száma

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Nemzeti Közlekedési Hatóság"

Hasonló előadás


Google Hirdetések