Vezetői célok és feladatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Az IPR dokumentációjáról
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A portfólió - óvodai szakterület
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Pedagógus értékelési rendszer
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
INTÉZMÉNYVEZETŐI TEENDŐK, TAGINTÉZMÉNY-VEZETŐI FELADATOK A TANFELÜGYELETI ÉS MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSBAN. Farkasné Egyed Zsuzsanna
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Vezetői célok és feladatok vezetői program Vezetői célok és feladatok

Helyzetelemzés Az óvoda bemutatása Szerkezete Alapító okiratban rögzített feladatok Nevelési célok Az óvoda történetének főbb eseményei Makro- és mikrokörnyezet, demográfiai jellemzők Az óvodát választó családok Az éves létszámok változása kihasználtság

Személyi feltételek Testület, pedagógiai munkát segítők képzettsége, összeszokottsága Pedagógus életpályán betöltött szintjük , szakmai színvonal Korfa, várható változások Külsős szakemberek Tárgyi, műszaki, gazdasági (működési) feltételek Az intézmény irányítása Az óvoda vezetése, munkaközösségek A szervezeti felépítés vázlata

Az intézmény gazdálkodása A Pedagógiai program, és az éves munkatervben előírt nevelési-oktatási feladatok viszonya IKT ellátottság A gazdálkodás és a forrásmenedzselés Alapítvány Szülői munkaközösség Pályázatok Közhasznú felajánlások, más intézményi eszközök átvétele Térítéses bevételei Karbantartás Szponzorok

A nevelő-tanító munkánk eredményei (a tartalmi munka helyzete) A nevelő-oktató munka fő jellegzetességei Hitélet Komplexitás Nyitottság Esélyegyenlőség Személyközpontúság Sajátos arculata, hagyomány

A PP-ben megfogalmazottak Fő feladatok: Óvodakép Gyermekkép Az egészséges életmód alakítása, Az érzelmi, az erkölcsi és a közösség nevelés, Az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása. Az óvodai élet megszervezése Játék Módszertani tevékenységek A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE

Gyermek- és ifjúságvédelem környezeti és a veszélyeztetettség a szociális juttatások lehetőség iskolaválasztás, továbbtanulás partnerkapcsolat a tehetségígéret megvalósulása és az eredmények fejlesztés, felzárkóztatás

Ellenőrzés, értékelés A gyermekek megfigyelése- mérés-értékelése Az óvodapedagógusok munkájának ellenőrzése, értékelése Szakmai ellenőrzés és értékelés Az ellenőrzés formái Pedagógus szinten: dokumentumelemzés, tevékenység látogatás stb. Pedagógiai munkát segítők szintjén Gyermekek szintjén Szülői házzal való kapcsolattartás ,tájékoztatás

A pedagógusok munkájának értékelési szempontsora Munkafegyelem Módszertani kultúra Elhivatottság Szakmai színvonal, felkészültség, önképzés IKT eszközök alkalmazása A pedagógiai programban megfogalmazottak következetes megtartása Megfelelés a pedagógiai etika elvárásoknak Kapcsolattartás óvó – gyermek kapcsolat minősége óvó– szülő kapcsolat minősége Munkatársi kapcsolat minősége Konfliktuskezelés

Ellenőrző, értékelő munkába mások bevonása Óvodán kívüli tevékenység Adminisztráció BTM-es, SNI-s, HH-s gyermekek egyéni fejlesztése Pedagógiai hozzáadott-értékeredmények (mérési eredmények: önértékelési kérdőívek)

Ami az előző ciklus terveiből megvalósult A korábbi vezetői programomban az alábbi célokat tűztem ki: Sikerkritériumok: Épület és környezete karbantartás, felújítás

VEZETŐI PROGRAM Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása Vezetői hitvallás

Vezetői elvek és értékek kifejtése, vezetői elképzelések Ami változott, amire fel kell készülni: Ami a továbbiakban is fontos marad

A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása Az óvoda p. p. tartalmazza azokat a célokat, feladatokat, amelyeket elvár az intézménytől a fenntartó, az óvoda környezete, továbbá meghatározók még a tanfelügyelet standardjaiban rögzített általános pedagógiai elvárások. Összeegyeztetésük az intézményi elvárásokkal Vezetői konkrét célkitűzések

A stratégiai célok követése, az éves operatív tervezésben Terveknek megfelelő mindennapos gyakorlat a A feladatvégzés területén A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Az óvoda elért szakmai színvonalának megőrzése A szakmai színvonal továbbfejlesztése, az óvoda eredményeinek elismerése.

Vezetői stratégia és célkitűzések részletezése A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Feladatok: a tanfelügyelet standardjainak megismerése a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tervezőmunka ellenőrzésében a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tevékenység elemzésekor megjelenés az éves tervezésben Indikátorok a pedagógusok hány százaléka ismeri a tanfelügyelet standardjait a pedagógusok hány százaléka alkalmazza az önértékelés során az eszközöket a tervezőmunka hány százalékában vannak figyelembe véve az eszközök a tervezés minél nagyobb %-ú megvalósulása a nevelő munkában a gyermekek kompetenciái hogyan alakulnak Sikerkritériumok az óvodapedagógusok átlagosan legalább 75%-ban a tanfelügyeleti standardoknak megfelelően dolgoznak az óvodapedagógusok 100%-a ismeri a tanfelügyeleti standardokat, eszközöket

A fejlesztés elősegítése az önértékelési csoport munkáját a munkaközösségi hospitálások szervezését a hospitálások fejlesztését belső munkaközösségi műhelymunka fejlesztését a saját informatikai felület fejlesztését a pedagógusok továbbképzéseken való részvétele

A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása A szakmai munka fejlesztésére vonatkozó elgondolások Ismeret átadási feladatok Nevelési feladatok

Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása A belső ellenőrzés gyakorlatának fejlesztése A továbbképzésekkel kapcsolatos elképzelések Szakmai szempontú, hiányokat pótló képzések Önértékeléssel kapcsolatos képzések Módszertani továbbképzések Hitéleti képzések A gyermekek személyiség fejlesztésének és a közösségfejlesztésnek főbb irányai

Kiemelt nevelési célok Az életkori sajátosságoknak megfelelő képesség- és személyiségfejlesztés Nyitottságra való törekvés, érdeklődés felkeltése a környezettudatosságra nevelés Hagyományőrzés és a hagyományok megismerése iránti igény kialakítása, kiemelt tekintettel hazánk, nemzetünk örökségére Az egyén és a közösség katolikus együttélési formáinak tudatosítása

Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása Az intézmény gazdálkodásával kapcsolatos elképzelések Társadalmi kapcsolatok Szülőkkel való kapcsolat Médiával való kapcsolat

Zárszó Intézmény védőszentje és a személyes küldetés kapcsolata Kiemelt célok Álmok Segítő közbejárók