Vezetői célok és feladatok vezetői program Vezetői célok és feladatok
Helyzetelemzés Az óvoda bemutatása Szerkezete Alapító okiratban rögzített feladatok Nevelési célok Az óvoda történetének főbb eseményei Makro- és mikrokörnyezet, demográfiai jellemzők Az óvodát választó családok Az éves létszámok változása kihasználtság
Személyi feltételek Testület, pedagógiai munkát segítők képzettsége, összeszokottsága Pedagógus életpályán betöltött szintjük , szakmai színvonal Korfa, várható változások Külsős szakemberek Tárgyi, műszaki, gazdasági (működési) feltételek Az intézmény irányítása Az óvoda vezetése, munkaközösségek A szervezeti felépítés vázlata
Az intézmény gazdálkodása A Pedagógiai program, és az éves munkatervben előírt nevelési-oktatási feladatok viszonya IKT ellátottság A gazdálkodás és a forrásmenedzselés Alapítvány Szülői munkaközösség Pályázatok Közhasznú felajánlások, más intézményi eszközök átvétele Térítéses bevételei Karbantartás Szponzorok
A nevelő-tanító munkánk eredményei (a tartalmi munka helyzete) A nevelő-oktató munka fő jellegzetességei Hitélet Komplexitás Nyitottság Esélyegyenlőség Személyközpontúság Sajátos arculata, hagyomány
A PP-ben megfogalmazottak Fő feladatok: Óvodakép Gyermekkép Az egészséges életmód alakítása, Az érzelmi, az erkölcsi és a közösség nevelés, Az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása. Az óvodai élet megszervezése Játék Módszertani tevékenységek A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE
Gyermek- és ifjúságvédelem környezeti és a veszélyeztetettség a szociális juttatások lehetőség iskolaválasztás, továbbtanulás partnerkapcsolat a tehetségígéret megvalósulása és az eredmények fejlesztés, felzárkóztatás
Ellenőrzés, értékelés A gyermekek megfigyelése- mérés-értékelése Az óvodapedagógusok munkájának ellenőrzése, értékelése Szakmai ellenőrzés és értékelés Az ellenőrzés formái Pedagógus szinten: dokumentumelemzés, tevékenység látogatás stb. Pedagógiai munkát segítők szintjén Gyermekek szintjén Szülői házzal való kapcsolattartás ,tájékoztatás
A pedagógusok munkájának értékelési szempontsora Munkafegyelem Módszertani kultúra Elhivatottság Szakmai színvonal, felkészültség, önképzés IKT eszközök alkalmazása A pedagógiai programban megfogalmazottak következetes megtartása Megfelelés a pedagógiai etika elvárásoknak Kapcsolattartás óvó – gyermek kapcsolat minősége óvó– szülő kapcsolat minősége Munkatársi kapcsolat minősége Konfliktuskezelés
Ellenőrző, értékelő munkába mások bevonása Óvodán kívüli tevékenység Adminisztráció BTM-es, SNI-s, HH-s gyermekek egyéni fejlesztése Pedagógiai hozzáadott-értékeredmények (mérési eredmények: önértékelési kérdőívek)
Ami az előző ciklus terveiből megvalósult A korábbi vezetői programomban az alábbi célokat tűztem ki: Sikerkritériumok: Épület és környezete karbantartás, felújítás
VEZETŐI PROGRAM Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása Vezetői hitvallás
Vezetői elvek és értékek kifejtése, vezetői elképzelések Ami változott, amire fel kell készülni: Ami a továbbiakban is fontos marad
A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása Az óvoda p. p. tartalmazza azokat a célokat, feladatokat, amelyeket elvár az intézménytől a fenntartó, az óvoda környezete, továbbá meghatározók még a tanfelügyelet standardjaiban rögzített általános pedagógiai elvárások. Összeegyeztetésük az intézményi elvárásokkal Vezetői konkrét célkitűzések
A stratégiai célok követése, az éves operatív tervezésben Terveknek megfelelő mindennapos gyakorlat a A feladatvégzés területén A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Az óvoda elért szakmai színvonalának megőrzése A szakmai színvonal továbbfejlesztése, az óvoda eredményeinek elismerése.
Vezetői stratégia és célkitűzések részletezése A tanfelügyelet és az önértékelés összehangolása, a szakmai elvárásoknak való minél nagyobb mértékű megfelelés Feladatok: a tanfelügyelet standardjainak megismerése a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tervezőmunka ellenőrzésében a tanfelügyelet eszközeinek alkalmazása a tevékenység elemzésekor megjelenés az éves tervezésben Indikátorok a pedagógusok hány százaléka ismeri a tanfelügyelet standardjait a pedagógusok hány százaléka alkalmazza az önértékelés során az eszközöket a tervezőmunka hány százalékában vannak figyelembe véve az eszközök a tervezés minél nagyobb %-ú megvalósulása a nevelő munkában a gyermekek kompetenciái hogyan alakulnak Sikerkritériumok az óvodapedagógusok átlagosan legalább 75%-ban a tanfelügyeleti standardoknak megfelelően dolgoznak az óvodapedagógusok 100%-a ismeri a tanfelügyeleti standardokat, eszközöket
A fejlesztés elősegítése az önértékelési csoport munkáját a munkaközösségi hospitálások szervezését a hospitálások fejlesztését belső munkaközösségi műhelymunka fejlesztését a saját informatikai felület fejlesztését a pedagógusok továbbképzéseken való részvétele
A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása A szakmai munka fejlesztésére vonatkozó elgondolások Ismeret átadási feladatok Nevelési feladatok
Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása A belső ellenőrzés gyakorlatának fejlesztése A továbbképzésekkel kapcsolatos elképzelések Szakmai szempontú, hiányokat pótló képzések Önértékeléssel kapcsolatos képzések Módszertani továbbképzések Hitéleti képzések A gyermekek személyiség fejlesztésének és a közösségfejlesztésnek főbb irányai
Kiemelt nevelési célok Az életkori sajátosságoknak megfelelő képesség- és személyiségfejlesztés Nyitottságra való törekvés, érdeklődés felkeltése a környezettudatosságra nevelés Hagyományőrzés és a hagyományok megismerése iránti igény kialakítása, kiemelt tekintettel hazánk, nemzetünk örökségére Az egyén és a közösség katolikus együttélési formáinak tudatosítása
Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása Az intézmény gazdálkodásával kapcsolatos elképzelések Társadalmi kapcsolatok Szülőkkel való kapcsolat Médiával való kapcsolat
Zárszó Intézmény védőszentje és a személyes küldetés kapcsolata Kiemelt célok Álmok Segítő közbejárók