Oktatás helyzete az óvodai nevelésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Ismeret, tudás, erkölcs a vezetői feladatokban
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Kispálné Horváth Mária
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Mátészalkai Szakképző Iskola
Szakmai tanulmányút az SZFPII
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézményvezetői célkitűzések
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Az első hat év programja
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub fóruma
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Oktatás helyzete az óvodai nevelésben Juhászné Godány Tünde

Oktatás Környezetünk változásai, ritmus Óvodai életben Törvények, jogszabályok Gyermekek óvodába lépése 5, 3 év Gazdasági okok Óvodapedagógusok képesítése, képzése Oktatás folyamatosan változik és változni is fog! Naprakész információkkal kell rendelkeznünk. Lemaradunk!

Óvodai nevelés változásai Régen: Vizuális nevelés Testnevelés Matematika Környezet Frontális tevékenység Most: Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka Mozgás Matematikai tartalmú tapasztalatok Környezet tevékeny megismerése Mikro csoportos tevékenység Differenciálás Egyéni és csoportos fejlesztés Tehetséggondozás Konfliktuskezelés

Óvodai nevelés Óvoda sajátos arculata Saját pedagógiai program, szmsz, házirend Óvoda nem ingyen játszóház Óvodai mindennapok: tervezés, megvalósítás, reflektálás, fejlődés, képzés. Festegetés, vers tanulás szülők felé prezentálás A gyermekek fejlődés az intézmény és a szülő együttműködésén alapszik Iskolaérettség

Óvodai nevelés Tevékenységek megtartása, programok szervezése Életre nevelés, fejlesztés, mozgás, játék

Pedagógus és óvodai változások Szakértői munka, eljárásrend Minősítés Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében Portfólió készítés Tanfelügyelet

Köszönöm a figyelmet