1.1 Marketing előadás Az élmény szerepe a marketingtevékenységben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
A szabadidő fogalma.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Facebook.com/KBCEquitas | twitter.com/KBCEquitas | Kihagyhatatlan lehetőségek a vagyongyarapításban László Zoltán Marketing Manager,
MARKETING.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
BUDAKESZI VADASPARK EMBERNYELVEN ÁLLATOKRÓL avagy a vadasparki kommunikáció és ami mögötte van…
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Put your logo here Pécs város Kreatív Ipari SWOT elemzése Pécs,
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Előzmények 2005 – Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége – ÖKO-Pack Kht. Lakosság részére nincs visszacsatolás a szelektív hulladékgyűjtés.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
1 Turisztikai vállalkozások szervezése. 2 Mi a szervezés? Az emberi munkának és a vállalkozási eszközöknek a szolgáltatások előállításához való tervszerű.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
Az eseménymarketing az egészségügyben Dr. Józsa László Széchenyi István Egyetem.
7. Előadás Termék stratégia
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing alapjai.
A marketingkommunikáció
A fogyasztó optimális választása
A marketing piac tartalma
Budapest turisztikai Marketingje
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Projektmunka.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szolgáltatások humán tényezői
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
az Akasztói Szikiponty
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
A szolgáltatások humán tényezői
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Retailtainment.
Értékek.
Vállalati terv bemutató
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Partnerség és együttműködés
Az ügyfél legyen lojális hozzánk, vagy mi legyünk az ügyfélhez?
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

1.1 Marketing előadás Az élmény szerepe a marketingtevékenységben

Az élmény szerepe az egyén preferenciájában és a választásában 1970, Alvin Tofler: Future Schock (Jövősokk) – Shift in values (értékváltozás) Pszichikai preferenciák előretörése az embereknél – élményigény kielégítésének képessége a fő értékmérő autó: „vezetés élménye étkezés: „íz-élmény” tisztálkodás: frissesség élménye oktatás: élményalapú oktatás élményfürdő kommunikáció: kapcsolat, szabadság élménye

Élményorientáció – az „élmény” Magyar Nagylexikon: az élmény olyan „érzelmileg felfokozott tapasztalat, amelyet személyiségünket meghatározó mozzanatként élünk át vagy őrzünk emlékezetünkben.”

Az élményorientáció – az „élmény” Larousse Enciklopédia: Az élmény egyrészt „az egyén számára jelentős, maradandó, kellemes vagy kellemetlen emléket hagyó esemény; másrészt olyan lelki jelenség, amelyben nem a valóság tartalma, hanem a számunkra való jelentősége fejeződik ki, megadva annak érzelmi színezetét.

Az élmény… Olyan személyes eseményt jelent, amely elég erős ahhoz, hogy elraktározódjon a fogyasztó hosszú távú memóriában.

Mi generálta/generálja az „élményorientáció” megjelenését? Multiopcionalitás Idő felértékelődés Mobilitás erősödése

Milyen a „sikeres” élmény Azok az élmények amelyeket fogyasztó egyedinek, emlékezetesnek fenntarthatónak talál, szeretne megismételni, és amelyeknek lelkesen terjeszti a hírét.

A szolgáltató szerepe az élményteremtésben Egyéni élményteremtés Előállított élményteremtés Közös élményteremtés

Az egyéni élményteremtés A szolgáltató, (ha jelen is van) nem törekszik arra, hogy befolyásolja vagy elősegítse az élményteremtést.

Az előállított élményteremtés Az élmény a szolgáltató által kerül kidolgozásra, az ügyfél pedig bevonódik az élménybe.

A közös élményteremtés (value co-creation) A szolgáltató egyfajta optimális élménykörnyezet alakít ki, a ügyfél pedig „szolgáltatói támogatással” megalkotja saját élményét.

A közös élményteremtés (value co-creation) A szolgáltatótól kreativitást innovativitást az ügyfél involválásának képességét igényli.

Az élményközpontú menedzsmentszemlélet tehát I. 1. Élményben és nem „csak” termékekben való gondolkodás. 2. Az élmény nem kontextus vagy termék-kiegészítő, hanem tartalom, amit alakítani és fejleszteni lehet. 3. A fogyasztó aktív részvételének és bevonásának ösztönzésével törekszik az intenzívebb élmény létrehozására.

Az élményközpontú menedzsmentszemlélet tehát II. 4. A fogyasztó várható érdeklődési pontjai és a vevők által előre feltételezett élmények felmérésre kerülnek. 5. Az élményközpontúság egy tudásintenzív folyamatot eredményez, amelynek át kell hatnia a vállalkozást. 6. Az élményközpontú menedzsment a befektetésekben és a marketingkommunikációban is megnyilvánul. (Forrás:Zátori Anita: A turisztikai élményteremtés koncepciója. Turizmus Bulletin, 2014. XVI. Évf. 2. sz. pp.51-59)