Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet"— Előadás másolata:

1 Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
V. Magyar sajtmustra Hangistálló, Nagyegyháza termékdifferenciálás-helyi termék-helyi piacok Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet

2 Mi a marketing? A marketing tárgya: a csere, a kapcsolat
A központi eleme: a fogyasztó, az igénybe vevő, a megcélzott közönség A marketingnek ott van értelme és ott válik szükségszerűvé, ahol a cseréket, a kapcsolatokat a választás szabadsága jellemzi „Minőség az, amikor a vevők és nem a termékeink jönnek vissza.” (Siemens)

3 A legfontosabb általános fogyasztói trendek -2030-ig
változik az idő beosztásának módja és ugyanakkor nő az igény az „időoázisok”-(természet) kiemelt helyen szerepel a biztonság idős népesség arányának növekedése (egészségipar) digitalizáció fejlődése, az új interaktív technológiák - a felhasználók által generált tartalmak jelentősége Az etikát, a fenntarthatóságot, környezetvédelmet, esélyegyenlőséget érintő kérdések növekvő szerepet játszanak a fogyasztói döntésekben nő az árérzékenység

4 „azonnaliság kultúrájában” - azonnali információt és azonnali szolgáltatást várnak el az emberek
gazdasági prosperitás és megfizethetőség Elérhetőség Események Kulturális tőke Globalizáció és verseny-azonosságtudat, a helyi értékek szerepe (globális-lokális!!)

5 Új típusú fogyasztói igények
Egyénileg szervezni Heterogén kereslet, erősen differenciálódó termékek, szolgáltatáscsomagok Egyediség, kézművesség számít, minőség, különlegesség, titokzatosság Rugalmas, személyre szabott kínálat Különlegesen differenciált fogyasztói igények, online kommunikáció Erőteljesen differenciált márkák, stratégiák, termékek, szolgáltatások és ezek kombinációi Élmény a fogyasztói döntések központjában, aktív részvétellel

6 Stratégiai ajánlások: termékpolitika
Sokféle fogyasztói életstílus Termék- és szolgáltatás sokféleség is szükséges Nincs tömegstratégia Változó terméktulajdonságok, változó jelentéstartalmak Termékcsomagok változtathatósága fontos A csomagolás attraktív, dekoratív legyen, védjegy

7 a fogyasztók termékválasztásánál újszemléletű alapelvek a helyi termékek esetén
helyi identitás, a helyi termék választása, hosszú távú időtervek, kiszámítható fogyasztói igények, sokféleség, igény a természetesre, együttműködés a termelők és a fogyasztók között, a minőség választása a mennyiség előtt, kis távolságok, a helyi piacról a helyi áru beszerzésének elsősége, tájékozódás és tájékoztatási igény, ökoszociális megfontolások a választásnál. (Rácz, 2013)

8 A fogyasztók legfontosabb elvárásai és ennek való megfelelés
Elvárások Megfelelés Biztonság segíthetjük megerősíteni tisztasággal, pontossággal, megbízhatósággal, személyes barátsággal, minőségi termékekkel, referenciákkal, az előállítás bemutatásával Változatosság széles választék, termékek bemutatása, kóstoltatása, felhasználási javaslatok, receptek, szabadidős tevékenységek lehetőségének ajánlása Önigazolás egyéni kiszolgálás, sok időráfordítás, figyelmesség, dicséret Elismerés fontosságának éreztetése, törzsvásárlók elismerése, figyelmességek, ajándékok, külön kívánságok teljesítése Hasznosság kedvező vásárlási lehetőségek, áru összekészítése, igény szerinti feldolgozása, tanácsadás a felhasználáshoz Forrás: Helyi Termék Kézikönyv, 2009, 30.o., Potterbaum- Bullerdiek: Az őstermelői értékesítés kézikönyve alapján, 2000.

9 Stratégia: árak képzése
Erőteljes árdifferenciálás Ár-paradoxon a posztmodern marketingben: a fogyasztók itt nem a tényleges jobb tulajdonságokért fizetnek többet, hanem a szimbolikus értékekért, ami más emberek számára haszontalannak tűnhet De: az árengedmény-vadászat is jelen van Márkatermék – magasabb ár elfogadása

10 Stratégia: marketing kommunikáció
Szájreklám jelentősége növekszik: megbízható barátok javaslatai A személyes eladás a leghitelesebb és legjobb kommunikációs technika Networking, kapcsolatépítési módszerek még fontosabbak Véleményvezetők szerepe felértékelődik Fogyasztók is bevonhatók a marketing kommunikációba

11 Stratégia: elosztás Vásárlás a vásárlás öröméért
Aktív részvétel a vásárlásban, a kielégülés élményéért Kávézó a könyvesboltban: mindkét tevékenység értéke, élménye fokozódik Fogyasztók, mint aktív értékesítő ügynökök Termelői piacok, vásárcsarnokok (turisták), helyi piacok

12

13 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések