SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Intézményi önértékelés indikátorok segítségével
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
TÁJÉKOZTATÓ AZ EURÓPAI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZERRŐL (CQAF) ÉS AZ FSZ-NEK A RENDSZERHEZ VALÓ KAPCSOLÓDÁSÁRÓL PROF. DR: KISPÉTER JÓZSEF EGYETEMI.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
A projekttervezés első lépései
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Minőségbiztosítás a felnőttképzésben
Szervezetfejlesztési Program
Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Problématérképek az adott járásokban
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK 1

A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL BEVEZETÉSI SZINTJEI A modell alapja mindhárom szinten azonos. A három fázis egyben három kiterjedtségi fokot is jelent: szintenként külön önértékelési eszköz. 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT 1. HELYZET- FELMÉRŐ SZINT 2

SZINTEK - CÉLOK I. Helyzetfelmérő szint intézményi mérés-értékelési rendszerek kialakítása, fejlesztése a 40 kulcsindikátor esetében az adatgyűjtés megkezdése II. Fejlesztési szint az intézmény nevelési-oktatási tevékenységének és az e téren elért eredményeinek az értékelése SZMBK kulcskérdések széles körének vizsgálata felkészülés az akkreditációra III. Kiválóság szint intézményi működés teljes körű vizsgálata, értékelése SZMBK kulcskérdések teljes körű vizsgálata 3

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - I. SZINT Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 4 4

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - II. SZINT Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia Erőforrások Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK + CQAF EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 5

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - III. SZINT Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia Erőforrások Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK + CQAF + KMD EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 6

ADOTTSÁGOK (SZÖM I. – III. SZINT) Kritériumok I. szint II. szint III. szint 1. Vezetés 3 (1a, 1b, 1d) 5 (+ 1c, 1e) 2. Stratégia (2a, 2b, 2c) 3. Emberi erőforrások 2 (3a, 3b) (+ 3c, 3d, 3e) 4. Közvetett erőforrások (4a, 4d) (+ 4b, 4c, 4e) 5. Folyamatok (5c, 5d, 5e) (+ 5a, 5b) 7

EREDMÉNYEK (SZÖM I. – III. SZINT) A közvetlen partnerek elégedettségével kapcsolatos eredmények (6.) A munkatársak elégedettségével kapcsolatos eredmények (7.) Társadalmi hatással kapcsolatos eredmények (8.) Kulcsfontosságú eredmények (9.) 8

A SZÖM I. – III. SZINT EREDMÉNYEK OLDALÁNAK STRUKTÚRÁJA Kötelező vizsgálati terület Kötelezően mérendő kulcsindikátor (K) Benchmarking adatbázis indikátor (ajánlott) 9

A SZINTEK KITERJEDTSÉGE 10

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZERTAN 11

Önértékelési előzmény, felhasználható tapasztalatok Adottságok oldalon: az intézmény nevelési-oktatási tevékenységének és működésének leírása a SZÖM I. és II. szintű modell kérdéseire adott válaszokban Eredmények oldalon: az intézmény eredményeinek mérési struktúrája és az előző évek összesített mérési eredményei az 12

Önértékelési előzmény, felhasználható tapasztalatok a külső szakértői visszajelzés megállapításai az önértékelés folyamatával, módszerével és az önértékelés során keletkezett anyagokkal kapcsolatban az előző önértékelés eredményei alapján elindított és már megvalósított fejlesztési projektek eredményei az önértékelés és a fejlesztések megvalósításával kapcsolatos tapasztalatok 13

Az önértékelés folyamata - II.-III. szint 14

Az önértékelés folyamata - II.-III. szint 15

Az önértékelés folyamata - II.-III. szint 16

Az önértékelés folyamata - II.-III. szint 17

SZÖM I. SZINT AZONOSSÁGOK -ELTÉRÉSEK 1.0. Intézményi felelősök képzése 1.1. Projektterv készítése 1.2. Tantestületi tájékoztató 1.3. Intézményi önértékelési team létrehozása és felkészítése NINCS ELTÉRÉS A II. ÉS III. SZINTŰ ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATÁHOZ KÉPEST 18

SZÖM I. SZINT AZONOSSÁGOK - ELTÉRÉSEK 2.1. LÉPÉS – ELTÉRÉS EREDMÉNYEK MEGHATÁROZÁSA Csak az eredmények vizsgálata Eredmények teljes körű vizsgálata Minden számozott területre kötelező a válaszadás 40 kulcsindikátor kötelező vizsgálata Bevezető (5-6 oldalas leírás) 9. kritérium 8. kritérium 7. kritérium 6. kritérium 19

SZÖM I. SZINT: AZONOSSÁGOK – ELTÉRÉSEK 2.2. LÉPÉS - ELTÉRÉS ERŐSSÉGEK ÉS FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK MEGHATÁROZÁSA Erősségek meghatározása Fejlesztendő területek meghatározása Eredmények oldalra Kritériumonként 20

Mi lehet fejlesztendő az Eredmények oldalon? Nincs mérés (nincs feldolgozva) Negatív tendencia Alacsony értékű (vagy túl magas) Saját céltól való eltérés (hibás célképzés) Összehasonlító adatok 21

SZÖM I. SZINT – ELTÉRÉSEK 2.3. LÉPÉS – ELTÉRÉS JAVASLATOK MEGHATÁROZÁSA FEJLESZTENDŐ TERÜLETEKRE VONATKOZÓAN ÖSSZEGZŐ DOKUMENTUMOK Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája Prioritási sorrend felállítása 2.4. LÉPÉS TANTESTÜLETI ELŐTERJESZTÉS NINCS ELTÉRÉS 22

SZÖM I. SZINT – ELTÉRÉSEK 3.1. LÉPÉS – ELTÉRÉS FEJLESZTÉSI CÉLOK MEGHATÁ- ROZÁSA, OK-ELEMZÉS Ok-elemzés a kijelölt fejlesztendő területekre Ok-elemzési technikák használata Intézményi gyakorlat (Adottságok) vizsgálata a kapcsolódó működési területe(ke)n Eredmények hatásának vizsgálata az intézményi célokra (célok megvalósulása és megfelelősége) Fejlesztési célok meghatározása 3.2. LÉPÉSTŐL NINCS ELTÉRÉS A SZÖM II., III. FOLYAMAT LÉPÉSEIHEZ KÉPEST 23

Cél – Módszer – Eredmény Hármas Cél megfelelőségének értékelése Módszer értékelése és felülvizsgálata CÉL Kijelölése MÓDSZER Kiválasztása Bevezetése Alkalmazása EREDMÉNY Mérés, Értékelése 24

SZÖM I. SZINT – TANÁCSADÓI TÁMOGATÁS FŐBB TERÜLETEI Intézményi mérés-értékelési rendszer kialakítása, fejlesztése Intézményi indikátorrendszer kialakítása, fejlesztése Intézményi célrendszer vizsgálata, célok összehangolása PDCA logika tudatos alkalmazása Az intézményben meglévő minőségfejlesztési megközelítések összehangolása Önértékelés elhelyezése az intézmény minőségfejlesztés rendszerébe Módszertani segítségnyújtás (pl.: projekttervezés, célképzés, ok-elemzés) 25

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 26