Sándor Mátyás Medgyaszay István SZIGK Veszprém

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
2015.május-június érettségi vizsga eredményei 2015.augusztus 28.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Magyar Lízingszövetség - Eszközfinanszírozás Lízing Reggeli Targoncapiaci áttekintés Horváth Zoltán, március 30.
Magyarország gyógyfürd ő i és gazdasági vonzata. Magyarország különösen gazdag gyógyvizekben, termál- és gyógyvíz készletei alapján Európa országai közül.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Magyarország a két világháború között
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NIIF VoIP projekt aktualitások
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
PANNON-LNG Projekt Tanulmány LNG lehetséges hazai előállításának
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Értékesítési képviselő – Food
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
2016.május-június érettségi vizsga eredményei 2016.augusztus 29.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1993-as közoktatási törvény
Környezeti teljesítményértékelés
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
2017.május-június érettségi vizsga eredményei 2017.augusztus 28.
Érettségi eredmények május-június
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Miért Választottam a BME-t?
Érettségi eredmények május-június
mérnök leszek a3 feladat
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Kétszintű érettségi vizsga
ÉVOSZ - Németországi Vállalkozási Tagozat ( ÉVOSZ-IWTD )
Általános iskola eredménye, értékelése
Épületek egészségtana
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

Sándor Mátyás Medgyaszay István SZIGK Veszprém Az ács, tetőfedő, bádogos és szigetelő szakképzések helyzete Magyarországon Sándor Mátyás Medgyaszay István SZIGK Veszprém

Képzési módok, képzési idők Ács, bádogos Tetőfedő Szigetelő Iskolarendszerű 3 év 1 év Nem oktatható korábban 2 év Iskolarendszeren kívül 940-1440 óra 480-720 óra

Óraszámok Szakmai óraszámok központi program alapján: 9. évfolyam: 612 óra, nyári gyakorlat 140 óra 10. évfolyam: 900 óra, nyári gyakorlat: 140 óra 11. évfolyam: 816 óra Összesen: 2608 óra, ennek 70%-a gyakorlat

Tetőfedő szakma óraszámai Tantárgy Elmélet Gyakorlat Biztonságos munkavégzés a tetőn 48 144 Tetőfedési aljzatok 64 Alátéthéjazatok 16 Tető átszellőztetés Tetőfedési alapok Természetes anyagú fedések 32 Kerámia és betonfedések 176 192 Egyéb fedések (szálcement pala, zsindely, cserepes lemez, stb.)

Képzési helyszínek Elmélet: iskola Gyakorlat 9. évfolyam: iskola Gyakorlat: 10, 11. évfolyam: külső képzőhely Gyakorlat ráépülés esetében: ?

Problémák Képzőhelyek minősége – mestervizsga Képzőhelyek mennyisége Képzőhelyek munkái Ellenőrzési nehézségek Ellentmondás az építőipar és az iskolaidő között Tanulók száma, minősége Szakoktatók

Infrastruktúra igény

A feltételek következménye Kevés iskola képez Kis számú szakmunkás kibocsátás Nem minden évben indul minden szakma

Elért eredmények A szakmai munka általános színvonala javul Rendszeresen végeznek német, osztrák színvonalnak megfelelő szakemberek Világbajnoksági eredmények

Köszönöm a figyelmet sandor.matyas@medgyaszay.sulinet.hu