A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Advertisements

Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
as tanév Záró értekezlet.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Kaposvár (volt Rippl-Rónai)
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti / A mester nem tette hozzá, hogy nem mindegy milyen anyagú kővel dolgozunk, ő általában carrarai márvánnyal/

Részvétel a kompetencia- mérésben 7 osztály, 145 tanuló, 95 %, 6 tanár javított (osztályfőnökök), 30 %, Adatbevitel: MÉCS 3fő Értékelőlapok kiosztása: szülői értekezleten, /részvétel 30 %/ osztályfőnöki órán. /így minden érdekelt tanuló megkapta/

Mit kezdett a tanuló a visszajelzésekkel? Osztályfőnöki órán elolvasta, majd hazavitte……

Értékelőlapok a tantestületben feldolgoztuk osztályonként, kompetencia területek, tanulók teljesítményszintje szerint: - kommunikáció 60 %-os szint alatt - problémamegoldás 40 %-os szint alatt teljesítőket vettük kiemelten figyelembe fejlesztési javaslat szerint

Egyéni fejlesztési terv készítése A fejlesztési terv készítői: osztályfőnök matematikatanár magyartanár

Fejlesztési terv Kompetencia terület Név Fejlesztési javaslat 1. 2. 3. … n. A x B C

A fejlesztési tervet minden érdekelt /osztályban tanító/ kolléga megkapta közismereti tárgyat tanítók, szakoktatók meggyőzése - olvasás, szövegértés nem csak a magyartanár dolga a tervet saját órán ill. fejlesztő órák keretében hasznosítjuk /heti 1óra osztályonként, kiscsoportos foglalkozás/ osztályfőnöki órák keretében tanulásmódszertan oktatás

Tanári visszajelzések A mérés is igazolta a gyengén teljesítő „problémás eseteket” Csoportmunkánál szerepe van a csoportok kialakításánál Könnyebb a fejlesztendő területekre koncentrálni /foglalkozások tervezése, gyakorló feladatok kiválasztása/

Értékelőlapok értékelése Értékeli a csoport teljesítményét összesen és feladatokra lebontva %-ban. Értékeli az egyéni teljesítményt összesen és feladatokra lebontva, %-ban megadva, valamint szövegesen, és javaslatot tesz a fejlesztés lehetséges módszereire.

alkalmazhatósága, kivitelezhetősége múlik a: A MÓDSZEREK alkalmazhatósága, kivitelezhetősége múlik a: a társadalmon, a közoktatásügyön, a fenntartón /az oktatás feltételei, kiscsoportok, eszközök, megfizetett humán erőforrás/ a diákokon, a szülőkön a tanárokon