A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti / A mester nem tette hozzá, hogy nem mindegy milyen anyagú kővel dolgozunk, ő általában carrarai márvánnyal/
Részvétel a kompetencia- mérésben 7 osztály, 145 tanuló, 95 %, 6 tanár javított (osztályfőnökök), 30 %, Adatbevitel: MÉCS 3fő Értékelőlapok kiosztása: szülői értekezleten, /részvétel 30 %/ osztályfőnöki órán. /így minden érdekelt tanuló megkapta/
Mit kezdett a tanuló a visszajelzésekkel? Osztályfőnöki órán elolvasta, majd hazavitte……
Értékelőlapok a tantestületben feldolgoztuk osztályonként, kompetencia területek, tanulók teljesítményszintje szerint: - kommunikáció 60 %-os szint alatt - problémamegoldás 40 %-os szint alatt teljesítőket vettük kiemelten figyelembe fejlesztési javaslat szerint
Egyéni fejlesztési terv készítése A fejlesztési terv készítői: osztályfőnök matematikatanár magyartanár
Fejlesztési terv Kompetencia terület Név Fejlesztési javaslat 1. 2. 3. … n. A x B C
A fejlesztési tervet minden érdekelt /osztályban tanító/ kolléga megkapta közismereti tárgyat tanítók, szakoktatók meggyőzése - olvasás, szövegértés nem csak a magyartanár dolga a tervet saját órán ill. fejlesztő órák keretében hasznosítjuk /heti 1óra osztályonként, kiscsoportos foglalkozás/ osztályfőnöki órák keretében tanulásmódszertan oktatás
Tanári visszajelzések A mérés is igazolta a gyengén teljesítő „problémás eseteket” Csoportmunkánál szerepe van a csoportok kialakításánál Könnyebb a fejlesztendő területekre koncentrálni /foglalkozások tervezése, gyakorló feladatok kiválasztása/
Értékelőlapok értékelése Értékeli a csoport teljesítményét összesen és feladatokra lebontva %-ban. Értékeli az egyéni teljesítményt összesen és feladatokra lebontva, %-ban megadva, valamint szövegesen, és javaslatot tesz a fejlesztés lehetséges módszereire.
alkalmazhatósága, kivitelezhetősége múlik a: A MÓDSZEREK alkalmazhatósága, kivitelezhetősége múlik a: a társadalmon, a közoktatásügyön, a fenntartón /az oktatás feltételei, kiscsoportok, eszközök, megfizetett humán erőforrás/ a diákokon, a szülőkön a tanárokon