Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A pályaorientáció új megközelítései a szakképzésben Gál Ferenc Veszprém november 12.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Pályaválasztási és pályaorientációs tevékenység fejlesztése.
Kompetensek lettünk? június 27..
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
„Ha azt csinálod, amit szoktál, azt kapod, amit szoktál” (Adam Urbanski) 1.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Innovatív felsőoktatási módszerek
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Kaposvár (volt Rippl-Rónai)
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Tervezési folyamat.
Diákok a „második” sorból
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
Szakiskolai fejlesztési program
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt

Mire is tanít - valójában -az iskola? Ne szólj szám, nem fáj fejem! Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna! Ne üsd az orrodat más dolgába! Az öndicséret „büdös”. Járt utat a járatlanért el ne hagyj! Szép lehetsz, de okos nem! Az optimista nem más, mint egy tájékozatlan pesszimista. Copyright by:Göndör András

A projekt programjának főbb elemei A szakiskolai mérés-értékelés helyzetének felmérése Iskolai „Mérés-értékelési munkacsoportok”(MÉCS) Az iskolai PP-ok mérés-értékelés fejezetének „újrafogalmazása” A tanulók mérése és értékelése a MIP-ekben Alapműveltségi vizsga (2005-ben próba, 2006-ban éles) Az érzelmi intelligencia és mérése

További programok 2003-2004 2003. december 10. szakértői tanácskozás a felmérés és a konferencia tapasztalatai, a MÉCS-ek 2004. január 14. Szakértői tanácskozás A MÉCS-ek létrehozása, működése, tervezés 2004. január 21. II. Mérés-értékelés Konferencia A MÉCS-ek működése, az érzelmi intelligenciáról 2004. februárjában Pedagógus-továbbképzések „Mérés-értékelés” témában iskolánként 1fő,30 óra, 3 nap 2004. március-április-május MÉCSEK az iskolákban

Tervek 2004-2005 Egy mérési-értékelési szoftver minden iskolában Mérőeszközök Standardizáció Feladatbank Iskolánként 2 fő mérés-értékelési továbbképzése A programban résztvevő iskolák tanulóinak EQ mérése Feladatsorok kipróbálása a 2005-ös alapműveltségi – próba - vizsgához

Az intézményi értékelés területei Minőség (standard, partneri, hozzáadott érték) Hatékonyság Tanulástámogatás (tanulásszervezés, motiváció, orientáció) Bevonás (önértékelés) és javítás

„Mint tanár, rémisztő következtetésre jutottam: az osztály döntő része vagyok, az én személyes megközelítésem határozza meg a hangulatot. Aznapi hangulatom határozza meg az „időjárást”. Hatalmamban áll, hogy boldoggá vagy nyomorulttá tegyem a gyerekek életét. Én lehetek a büntetés vagy az ösztönzés eszköze. Megalázhatom és megnevettethetem, megsérthetem és meggyógyíthatom őket. Minden helyzetben az én válaszomon múlik, hogy egy krízis szélesedik vagy szűkül, a gyerekek emberi módon viselkednek vagy elembertelenednek.”

Köszönöm a figyelmet!