Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes"— Előadás másolata:

1 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes csala.ranschburg@chello.hu

2 Az előadás vázlata 2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN 1.A mérés célja a cél a mérőeszköz a minta az adatfelvétel körülményei 3. Konklúzió

3 a cél ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN adatgyűjtés a hozzáadott érték megállapításához a mérési, értékelési kompetencia fejlesztése képessé tenni a kollégákat a pedagógiai gyakorlatban adódó értékelési feladatok sikeres megoldására az értékelési szakterület célja?

4 a cél kérdőív Kiegészítő adatok: az előző 3 év kompetenciamérési, létszám, tanulmányi, bukási és lemorzsolódási adatai a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN az ismeretek, készségek, képességek, attitűdök, motívumok vizsgálata a feltételek, igények megállapítása

5 Struktúrája: I. Bevezető kérdések II. Az iskola értékelési rendszere III. Az iskolában folyó értékelési gyakorlat Indikátorkérdések Ismeret-ellenőrző kérdések Eldöntendő kérdések Nyitott véleménykérő kérdések Véleménykérő fokozatkérdések Kérdéstípusok: Az 5 dimenziós séma a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

6 típusa: rétegzett véletlena minta megoszlása: a.a. az iskolai besorolóadatok szerint

7 a mintab. iskolatípus szerint százalékban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

8 a minta c. létszámkategória szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

9 a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint KategóriaÁtlag Lemorzsolódás, bukás Átlag feletti növekvő 91 Átlag feletti változó 82 Átlag feletti csökkenő 73 Átlag körüli növekvő 64 Átlag körüli változó 55 Átlag körüli csökkenő 46 Átlag alatti növekvő 37 Átlag alatti változó 28 Átlag alatti csökkenő 19 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

10 bukás21% lemorzsolódás8,4% tanulmányi átlag 3,01 az átlagok átlagai: a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint

11 a mintaa kérdezettek besoroló adatai szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN igazgató/ közismereti tanár/ szakmai tanár 33/ 33 /33 férfi/ nő 41/59 főiskolai végzettség 40 egyetemi végzettség 60 30 évesnél fiatalabb 6 30-45 év között van 24 45 évesnél idősebb 70 5 évnél kevesebb ideje van az iskolában 13 5-10 éve van az iskolában 19 10 évnél több ideje van az iskolában 68 értékelési végzettsége van 6

12 az adatfelvétel körülményei A személyes kikérdezés előnyei:  ellenőrizhető a válaszolók köre  kiegészítő információk 1. rész: 0.86 2. rész: 0.98 3. rész: 0,95 Az adatfelvétel időpontja: 2006. június A feldolgozás ITEM2 programmal történt. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN a teljes kérdőív : 0.98 A kérdőív megbízhatósága (Cronbach alpha):

13 2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Bevezető kérdések

14 Az értékelés szempontjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

15 Az értékelés szempontjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

16 Belső tudásmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

17 Külső tudásmérések az iskolákban

18 Képességmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

19 Belső kérdőíves vizsgálatok

20 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Külső kérdőíves vizsgálatok

21 Az értékelés tárgyai, eszközei a válaszok %-ában ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

22 Néhány adat

23 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eltérő képességek kezelése

24 Az értékelés módjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

25 Az értékelés módjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

26 Az értékelendő tartalom

27 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eszközök forrásai

28 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az értékelési rendszer néhány jellemzője

29 és a problémák ….. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

30 Igények a hatékonyabb értékelés érdekében

31 Külső Külső feltételek: 31 feltételek: 31társadalom oktatási rendszer fejlesztési program ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Belső feltételek:10 pedagógus tantestület Egyéb feltételek

32 3. Konklúzió Mire van befogadókészség az intézményekben? o mérés, értékelés továbbképzések o lehetőség a hasonló intézményekkel tapasztalatcserére  értékelési rendszer létrejöttének támogatása o eszközök, segédanyagok o folyamatos szakértői támogatás az intézményekben ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN  a pedagógusok szakértelmének növelése

33 Köszönöm a figyelmet! Dr. Ranschburg Ágnes csala.ranschburg@chello.hu ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN


Letölteni ppt "ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes"

Hasonló előadás


Google Hirdetések