Motiváció a börtönoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Menedék módszertan1 A Menedék Alapítvány küldetése Módszertani előadás.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A magyar LLG Tanács ülése
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai tanulmányút az SZFPII
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A program általános célja
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató KGNB_NETM004.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Motiváció a börtönoktatásban Hegedűs Judit NKE RTK – ELTE PPK hegedusjudit@uni-nke.hu

Miről is lesz szó? Oktatás Motiváció Börtön

Fogvatartottak iskolázottsága

Iskolai életút Családi háttér Szülők iskolai végzettsége KUDARCORIENTÁLTSÁG Családi háttér Szülők iskolai végzettsége Szelektív iskolarendszer Pedagógiai kultúra Pedagógusok Oktatásmódszertan Iskolai lemorzsolódás, magántanulói státusz Ismeretközpontúság kontra kompetencia MOTIVÁLATLANSÁG

Miért motiválatlanok? Tanult tehetetlenség Bizonytalanság Depresszió Kényelmesség Korábbi iskolai élmények Tanulás mint érték

Miért motiváltak? Időtöltés Ösztöndíj – jutalom Érdeklődés Későbbi munka – társadalmi reintegráció

Mit tehetünk mi? Tanulási környezet Tanulásközpontúság Problémaorientált, tapasztalati tanulás Tanulói aktivitás Ismeretközpontúság helyett kompetenciafejlesztés Módszertani megújulás – nonformális nevelés Együttműködés