Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő… Vezetői összefoglaló A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő… …termelési folyamatait optimalizálva, az on-trade kereskedelmet erősítve, valamint a szekszárdi bortermelőkkel együttműködve… …kell megőriznie stabil növekedési ütemét és tovább fejleszteni hazai és nemzetközi megítélését.
Nagy múlt, ígéretes jövő A saját tőke és az adósság alakulása Az adósságállomány fedezettsége 35%-ról 134%-ra nőtt 250 éves hagyomány 1758 Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként Prémium portfóliónak megfelelő disztribúciós csatornák Erős kapcsolati háló Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
Az iparági körülmények lehetővé teszik a fejlődést Növekedés mind volumenben és értékben 2 1 Borvidéki társulások szerepe Újra prosperál a magyar borpiac Olcsó külföldi márkák 3 4 Új trendek a keresletben (könnyű borok) Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
Az árbevétel stabil növekedése komplex stratégiával érhető el Megoldási javaslatok A volumen növelése nélkül lehetővé teszi az árbevétel növekedését Az optimalizált termelés nem igényel tőketelepítést és kapacitásbővítést sem Szerkezeti árváltozás Árszabás Áremelés A célközönség kevéssé árérzékeny Fontos a minőség és a borvidék Árbevétel Saját kapacitás A kapacitás bővítése a vállalat tőkeszegénysége miatt csak külső forrás bevonása révén lehetséges Ellentétes a cég filozófiájával Volumen Felvásárlás A továbbiakban kis mértékben szükséges lehet Alacsonyabb árszegmensbe eső borok esetébén Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A termelési faktorok optimális kombinációjával már az első évben 19 millió Ft árbevétel többlet érhető el A kombináció kialakításánál figyelembe vett faktorok: Optimalizáció lépései A folyamat hatásai Vállalati filozófia Elenyésző volumennövekedés mellett rendkívül jelentős bevétel növekedés érhető el Felső Felső közép Termőterületek aránya Alsó közép Borok árazása Termékek népszerűsége A profitábalisabb termékek javára vonunk el kapacitást a kevésbé eredményes termékektől Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
Borkóstolók, bortúrák szervezése a legjövedelmezőbb A legjövedelmezőbb értékesítési típus Kooperáció más pincészetekkel (szállás) A borvidék, a pince megismertetése Partneri kapcsolatok kiépítése A saját on-trade értékesítés maximalizálása hosszú távon is kedvező befektetés Terasz beüvegezése Téli kapacitás növelése Látogatószám maximalizálása A beruházás kumulatív cash-flowja Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
Az egyre népszerűbb gyöngyzőbor beemelése a kínálatba Egyre népszerűbb gyöngyöző borok A magyar bor-export 22%-át teszik ki Adott az alapanyag (fehérbor) A szén-dioxiddal dúsítás kis ráfordítással jár Évek óta tartó erős trend Kis ráfordítással elérhető bővítés 3 000 palack gyöngyöző bor palackozása az első évben Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A termékek árának mérsékelt növelése fedezetet nyújthat az esetleges kockázatok kezeléséhez A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Az áremelés hatása A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Árérzékenységük alacsonyabb A termékek kollektív, mérsékelt áremelése kedvező hatású Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A hazai piacon a legfontosabb tényező a regionális borklaszter megerősítése A borvásárlás szempontjainak fontossága (%) A klaszterek célja a borvidék népszerűsítése A borvidék a legfontosabb szempont A márkák népszerűségéhez elengedhetetlen a borvidék népszerűsége A szekszárdi az ország egyik legrégibb borvidéke Erős vörösborkultúra Sok kis pincészet A klaszternek érdeke egy közös stratégia kidolgozása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A stratégia középpontjában egy prémium vörösbor állna „Select” csomagok összeválogatása a borvidék legjobb boraiból A „grand vin” borházasítás megalkotása Egységes arculat A szekszárdi borvidék imázsának erősítése Pincészetek összefogása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A javaslatok megvalósításával mérséklődnek a kockázatok Súlya Valószínűsége Javaslat Nem hatékony együttműködés a klaszterben 0,75 0,1 Szorosabb partnerségek Elmaradó turizmusnövekedés 0,25 A újra pozicionálás és az áremelés ellensúlyozza Grand vin nem sikeres 0,33 A már meglévő és sikeres termékpaletta lehetőséget biztosít a helyettesítésre Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A feladatok végrehajtása kidolgozott időtervet igényel Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
A sikeres implementáció meghozza a gyümölcsét Az árbevétel alakulása 2012-2018 2018-ban 54 millió Forintos többlet realizálható Ezer Ft Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
Árbevétel és profit alakulása (2007-2012) Mellékletek Árbevétel és profit alakulása (2007-2012)
Mellékletek A saját tőke és az adósság alakulása Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként
Mellékletek
A beruházás kumulatív cash-flowja Mellékletek A beruházás kumulatív cash-flowja
3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva Mellékletek 3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva