Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola K e c s k e m é t
Életképek az iskolából
Életképek az iskolából
Bemeneti mérés Javító pedagógusok száma: 7 fő (1 fő/osztály) Osztályok száma Résztvevő tanulók 9. évfolyam 3 92 % 10. évfolyam 4 73 % Összesen 7 82 % Javító pedagógusok száma: 7 fő (1 fő/osztály)
Tájékoztatás az eredményekről Mérési eredményekről tájékozódott: a mérésben részt vett minden szakiskolai tanuló szüleik az érintett osztályban tanító pedagógusok munkaközösség – vezetők igazgató, igazgatóhelyettesek mérés-értékelési csoport tagjai
A tájékoztatás formája I. Tanulóknál osztályfőnöki óra keretében Beszélgetés a javító tanárral az osztályfőnökkel ↓ Tanulság + változás - változtatás
A tájékoztatás formája II. Szülőknél e-mail szülői értekezlet Pedagógusoknál tantestületi értekezlet MÉCS megbeszélés
Visszajelzések Tanulók: papíron Szülők: szóban Pedagógusok: tanórán Jó egy új útmutatás Problémák feltárása Iskolai adatfeldolgozás (számítógépes programmal, adatbázisban) Szöveges értékelés (figyelem érezhető, kevésbé félelmetes a diáknak, tanár érzékelheti a jegyek mögötti különbségeket) Differenciált oktatás Rossz pedagógusok túlterheltsége Fejlesztőmunka (egyéni bánásmódra alapozott módszer)
Kommunikáció I.
Kommunikáció II. Nyelvi játékok Versek értelmezése (szövegtömörítés) Logikai játékok Térlátás Szabályjátékok Szituációk értelmezése (film szinkronizálása)
Problémamegoldás I.
Problémamegoldás II. Figyelemösszpontosítás Szövegolvasás lényegkiemelés kulcsszavak keresése Csoportosítási feladatok
Szabálykövetés I.
Szabálykövetés II. Rejtvények Bizalomjátékok Vázlatkészítés nyilakkal (társ értelmezi) Dáma,malom Emlékezetfejlesztés Szervezési feladatok (kirándulás)
Szociális kompetencia Reális énkép Irreális énkép (30%) Információ kezelése Egyéni arculatformálás Felelősségvállalás
Javaslatok, fejlesztések I. 9. évfolyam: a pályaorientációs órák keretében ↓ Önismeret - személyiségfejlesztés (Projekthét témája ) portfólió része lehet beilleszthető a fejlődési portfólióba (kimeneti mérés)
Javaslatok, fejlesztések II. 9. és 10. évfolyam figyelemfelhívás a ki nem töltött feladatok jelentőségére (rontja az átlagot) az életben az iratok, jelentkezések átgondolt,pontos kitöltésének fontossága probléma szülő szerint játszanak a gyerekek az újabb összehasonlítás után kiderül ↓ kompetenciafejlesztés
Köszönöm a figyelmet!