és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gazdálkodó egységek képviselőinek tájékoztatása Készítette: Majzer Mária augusztus 30.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
11 A szakképzés problémája, helyzete, irányai Dr. A szakképzés problémája, helyzete, irányai Dr. Garai Péter oktatási szakértő.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
EN 1993 Eurocode 3: Acélszerkezetek tervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az OKJ kialakításának elvei és az új szakképesítések bevezetése
Pályaválasztási tanácsadás
Dr. Kovács László Főtitkár
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kereskedelmi szerződések joga
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Tájékoztató NGB_ak012.
HHR.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A komplex szakmai vizsgáztatás jogszabályi háttere
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
A KRÉTA rendszer céljai, fejlesztési irányai
A személyiség mint komponensrendszer
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
A Közbeszerzési Kutatóműhely bemutatása Közbeszerzési Hatóság
Iskolai szociális segítő
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák

Szakképesítések modularizációja B 8. 17. 55. 48. 78. 92. C

Szakképesítések és követelménymodulok 1. B:2 C:3 1 2 3

Szakképesítések és követelménymodulok 2. 1 A:1+4 B:2+4 C:3 3 4 2

Szakképesítések és követelménymodulok 3. B:2+4+5 C:3+5 1 3 4 2 5

Szakképesítések és követelménymodulok 4. B:2+4+5+6 C:3+5+6+7 1 7 3 2 4 6 5

Összegző bejegyzések kategóriánként Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat Feladatprofil 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Részleges átfedés

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Halmaz – részhalmaz kapcsolat

Moduláris képzés bevezetése 2006. szeptember 1.

Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés rész-szakképesítései Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés elágazásai Géplakatos szakképesítés 4109 0099 0220 3108 4108 6090 5105 0105 0106 0107 0108 0221 3095 4107 6108 5096 0095 0095 0095 0095 0095 0225 0347 4096 6109 6109 6109 0096 0096 0096 0096 0096 0346 0359 4111 4111 4111 4111 0109 0109 0109 0109 0109 0345 0345 0345 4095 4095 4095 4095 0111 0111 0111 0111 0111 0111 0111 0110 0110 0110 0110 0110 0110 0110 0110 0110 0110 Gépbeállító rész-szakképesítés Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés követelménymoduljai Géplakatos szakképesítés követelménymoduljai 0095 0096 0099 0105 0106 0107 0108 0109 0110 0111 0220 0110 0111 3095 3108 4095 4096 4107 4108 0221 0225 0345 4109 4111 5096 5105 6090 6108 6109 0346 0347 0359

Központi programok

A követelménymodulok és a tananyagegységek kapcsolata Cél 1. Feladatprofil 1. F F Feladatok C C Tananyagegység 1. Követelménymodul 1. TM TM T T Tanulói munkaforma 1. Tulajdonságprofil 1. C C F F TM TM Tananyagegység 2. Követelménymodul 2. C C T T TM TM Tananyagegység 3. Tulajdonságok F F C C Tananyagegység 4. maximális képzési idő TM TM Követelménymodul 3. T T C C Tananyagegység 5. TM TM F F Követelménymodul 4. C C T T Tananyagegység 6. TM TM ? ~15% szabad Követelmények Kompetenciaprofil Képzési program

A moduláris központi program felépítése helyi programban meghatározott időkeret Követelménymodulok 0220 A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó 0221 0225 3. 8. 12. 16. 0346 11. 0345 2. 7. heti óraszám 0111 10. 14. központi programban meghatározott időkeret 0110 1. 6. 13. 15. 5. 9. 4. 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév képzési idő

A szakmai vizsgák

Gyakorlati vizsgarész Szakmai vizsga Szóbeli vizsgarész Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész A írásbeli tantárgy 1. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy C írásbeli tantárgy B szóbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy D írásbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

Szakmai vizsga 2. vizsga-rész 4. vizsga-rész 1. vizsgarész

2. követel-mény-modul 4. követel-mény-modul 3. követelmény-modul Gyakorlati vizsgatevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység tulajdonság12 tulajdonság11 12. feladat 11. feladat tulajdonság10 tulajdonság7 tulajdonság6 10. feladat 7. feladat 6. feladat tulajdonság4 1. feladat 3. feladat tulajdonság9 tulajdonság8 tulajdonság5 tulajdonság3 tulajdonság2 tulajdonság1 9. feladat 8. feladat 5. feladat 2. feladat Írásbeli vizsga-tevékenység Szóbeli vizsga-tevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység 1. vizsgarész 2. vizsga-rész feladata 3. vizsgarész 4. vizsga-rész feladata 1. feladat 2. feladat 3. feladat 1. feladat 2. feladat 2. követel-mény-modul 4. követel-mény-modul 3. követelmény-modul 1. követelménymodul

Köszönöm a figyelmet NAGY LÁSZLÓ nagy.laszlo@nszi.hu www.nszi.hu