Digitális reklám Mit, kinek, hogyan? A célcsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Smart Times Budapest 2015 Készítette Készítette: Kamarás Gábor.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Tízből 8 magyar netező használ közösségépítő szájtot.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Nem csak szövegszerkeszt ő virtuózoknak Az Open Office.org 2.0 béta verzió Bándliné Utasi Mária Writer.
Hogyan partícionáljuk meghajtónkat?
A TF Könyvtár katalógusának használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Tizenéveseknek szóló honlapok
Munkalapok védelme az Excelben
Egészséges táplálkozás
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Vezetékes átviteli közegek
Mayer József Budapest február 27.
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kérdés és válasz Minták és technikák
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
A mesterséges intelligencia alapjai
szakmai referens, országos versenyszervező
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Projektmunka Földrajzolok
Ez a címdia 1. szövegdoboza
Otthoni tárgyi környezet
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A minőségellenőrzést támogató program bemutatása, Kérdőívek értékelése
Northwind Traders Kik vagyunk?
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
Szerzője Konzulens neve
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Oktatóbemutató címe Előadó név
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Konzuli és Állampolgársági Főosztály, Schengeni Vízum Osztály
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Hogyan készítsünk előadást?
Informatika Oktató: Katona Péter.
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Digitális reklám Mit, kinek, hogyan? A célcsoport Az óra célja: felismerni, hogy a különböző digitális reklámok különböző célcsoportokat kívánnak elérni, valamint annak megértése, hogy a reklámozók miért használnak különböző módszereket.

Mitől jó a reklám? A termék neve: hogy néz ki? Hogyan hangzik és miért éppen ez a neve? A reklámszöveg a hirdetés közepén vagy szélén: mire vesz rá? Milyen jelzőket használnak a termék vonzóvá tétele érdekében? Mire számítanál, mit találhatsz majd a termék honlapján? A reklám kinézete és stílusa: különbözik ez a hirdetés más, hasonló terméket hirdető reklámtól? Miért választották az alkotók ezt a stílust? Kik a reklám célközössége? Milyen utalásokból lehet ezt tudni? Három reklámból választhat ehhez a gyakorlathoz, vagy használhatja ezeket egymás után. Először mindegyik reklámnak csak egy kis részletét vetítjük ki. Ahogy lépésenként haladunk előre, úgy látunk egyre többet belőlük. A közös elemzés egyes lépéseit és a hozzájuk tartozó kérdéseket a Tanári kézikönyvben olvashatja. Mit sugall a reklám a termékről, és mit azokról az emberekről, akik használják azt?

Melyek a kedvenc digitális reklámjaink? Melyik digitális hirdetés tetszett a legjobban ?

Mitől igazán jó egy digitális reklám? Viccek, amelyek megnevettetnek Kedvenc sportolód vagy egy híres sztár Klassz zene Menő figurák Szép képek Jó tanácsok Elbűvölő animáció Meglepő, ügyes alkalmazások Letölthető vagy továbbküldhető tartalmak Vicces, szórakoztató játékok Személyre szabható vagy alkotható saját tartalom Interaktív részek … és bármi más, ami még eszedbe jut Vizsgáljuk meg az osztály által kiválasztott öt „legjobb” reklámot! Mitől olyan találóak? Mi bennük a közös? Milyen módszereket használnak a figyelem felkeltésére? Soroljunk fel példákat! Fedezzük fel a különféle módszereket, amelyeket a digitális reklámozás használ annak érdekében, hogy vonzó legyen a vásárlók szemében, illetve az adott célcsoporthoz jusson el reklámja. A listán felsoroltakon kívül további lehetőségek: trendi dolgok, napra késznek érezni magunkat, rejtvények megfejtése. Megkérdezheti azt is, mitől lehet egy digitális reklám rossz, - a tanulók véleménye szerint.

Mitől igazán jó egy digitális reklám? Válasszanak egy célcsoportot (szülők, gyerekek, nagyszülők, kisállat-tulajdonosok, autótulajdonosok, sportkedvelő emberek)! Az előbb említettek közül közül melyik reklám szól az adott csoportnak? Mitől válik vonzóvá a számukra ez a hirdetés? Mondjatok reklámpéldát mindegyik célcsoporthoz!

Határozd meg a célcsoportot! Azért szerveznek reklámkampányokat, hogy a megadott célcsoport figyelmét felkeltsék – azokét a emberekét, akik valószínűleg megveszik a hirdetett terméket vagy érdekli őket a közölt információ A célközönség különféle életkorú és nemű emberek, hasonló érdeklődési körű emberek csoportja Példák célcsoportokra: szülők, 20-30 év közötti emberek, gyerekek, háztartási tisztítószereket vásárlók… A képekre kattintva a honlapokhoz jutsz. Az osztály az eddig tanultakat egy konkrét célcsoporthoz szóló reklám megalkotásával gyakorolja.   Vizsgáljanak meg egy, a reklámpéldák közül kiválasztott hirdetést. Kiknek szól a reklám? Milyen módszereket alkalmaznak a közönség elérése érdekében? Milyen érzéseket kelthetnek a közönségben a képek? Miért éppen ilyen formátumú a hirdetés? Mit kellene a közönségnek értenie/érezni a termékkel kapcsolatban?

Tervezz reklámot egy célcsoportnak! Nyisd meg a már megkezdett banneres bemutatódat! Helyezd a lap tetejére a kész banneredet! Megtervezd meg magát a hirdetést: Válaszd ki a célcsoportot Írj reklámszöveget, szlogent a hirdetéshez Helyezd megfelelő helyre a képeket, szövegeket, Válasz megfelelő animációt Mentsd el másként: powerpoint vetítésként. Küldd el!                                            

Mikor jó a munkád? Vedd figyelembe az alábbiakat: Már megvitattuk a módszereket – melyik működhet a legjobban az adott célcsoportnál? Miért lenne a termék fontos az adott célcsoportnak? A betűtípus stílusa A felhasznált színek és más képek Hová helyezik el a szavakat a hirdetésben Hogyan lesz a hirdetés interaktív? Fel fog tűnni további információ, amikor rákattintunk a hirdetésre vagy fölé visszük a kurzort? Talán humoros lesz, például figyelemfelkeltő, bolondos hangokat ad ki, amikor az állatra kattintanak? Lesz benne zene? Elevenítsék fel az elmúlt órák alapján a reklám sikerének ismérveit, és bátorítsa a diákokat, hogy gondolkodjanak el a kivetített feltételek alkalmazásáról.

Meg tudom nevezni célcsoportomat. Sikerült? Meg tudom nevezni célcsoportomat. El tudom magyarázni, miért ezeket a képeket, hatásokat, szövegeket választottam célcsoportom érdeklődésének felkeltésére. El tudom magyarázni, miért az általunk választott mód a legjobb arra, hogy eljuttassuk üzenetünket a célcsoporthoz. El tudom magyarázni, milyen üzenetet vagy érzést szeretnék a célcsoportom számára eljuttatni. A siker kivetített kritériumai alapján a tanulóknak meg kell indokolniuk saját választásaikat, döntéseiket.