Digitális reklám Mit, kinek, hogyan? A célcsoport Az óra célja: felismerni, hogy a különböző digitális reklámok különböző célcsoportokat kívánnak elérni, valamint annak megértése, hogy a reklámozók miért használnak különböző módszereket.
Mitől jó a reklám? A termék neve: hogy néz ki? Hogyan hangzik és miért éppen ez a neve? A reklámszöveg a hirdetés közepén vagy szélén: mire vesz rá? Milyen jelzőket használnak a termék vonzóvá tétele érdekében? Mire számítanál, mit találhatsz majd a termék honlapján? A reklám kinézete és stílusa: különbözik ez a hirdetés más, hasonló terméket hirdető reklámtól? Miért választották az alkotók ezt a stílust? Kik a reklám célközössége? Milyen utalásokból lehet ezt tudni? Három reklámból választhat ehhez a gyakorlathoz, vagy használhatja ezeket egymás után. Először mindegyik reklámnak csak egy kis részletét vetítjük ki. Ahogy lépésenként haladunk előre, úgy látunk egyre többet belőlük. A közös elemzés egyes lépéseit és a hozzájuk tartozó kérdéseket a Tanári kézikönyvben olvashatja. Mit sugall a reklám a termékről, és mit azokról az emberekről, akik használják azt?
Melyek a kedvenc digitális reklámjaink? Melyik digitális hirdetés tetszett a legjobban ?
Mitől igazán jó egy digitális reklám? Viccek, amelyek megnevettetnek Kedvenc sportolód vagy egy híres sztár Klassz zene Menő figurák Szép képek Jó tanácsok Elbűvölő animáció Meglepő, ügyes alkalmazások Letölthető vagy továbbküldhető tartalmak Vicces, szórakoztató játékok Személyre szabható vagy alkotható saját tartalom Interaktív részek … és bármi más, ami még eszedbe jut Vizsgáljuk meg az osztály által kiválasztott öt „legjobb” reklámot! Mitől olyan találóak? Mi bennük a közös? Milyen módszereket használnak a figyelem felkeltésére? Soroljunk fel példákat! Fedezzük fel a különféle módszereket, amelyeket a digitális reklámozás használ annak érdekében, hogy vonzó legyen a vásárlók szemében, illetve az adott célcsoporthoz jusson el reklámja. A listán felsoroltakon kívül további lehetőségek: trendi dolgok, napra késznek érezni magunkat, rejtvények megfejtése. Megkérdezheti azt is, mitől lehet egy digitális reklám rossz, - a tanulók véleménye szerint.
Mitől igazán jó egy digitális reklám? Válasszanak egy célcsoportot (szülők, gyerekek, nagyszülők, kisállat-tulajdonosok, autótulajdonosok, sportkedvelő emberek)! Az előbb említettek közül közül melyik reklám szól az adott csoportnak? Mitől válik vonzóvá a számukra ez a hirdetés? Mondjatok reklámpéldát mindegyik célcsoporthoz!
Határozd meg a célcsoportot! Azért szerveznek reklámkampányokat, hogy a megadott célcsoport figyelmét felkeltsék – azokét a emberekét, akik valószínűleg megveszik a hirdetett terméket vagy érdekli őket a közölt információ A célközönség különféle életkorú és nemű emberek, hasonló érdeklődési körű emberek csoportja Példák célcsoportokra: szülők, 20-30 év közötti emberek, gyerekek, háztartási tisztítószereket vásárlók… A képekre kattintva a honlapokhoz jutsz. Az osztály az eddig tanultakat egy konkrét célcsoporthoz szóló reklám megalkotásával gyakorolja. Vizsgáljanak meg egy, a reklámpéldák közül kiválasztott hirdetést. Kiknek szól a reklám? Milyen módszereket alkalmaznak a közönség elérése érdekében? Milyen érzéseket kelthetnek a közönségben a képek? Miért éppen ilyen formátumú a hirdetés? Mit kellene a közönségnek értenie/érezni a termékkel kapcsolatban?
Tervezz reklámot egy célcsoportnak! Nyisd meg a már megkezdett banneres bemutatódat! Helyezd a lap tetejére a kész banneredet! Megtervezd meg magát a hirdetést: Válaszd ki a célcsoportot Írj reklámszöveget, szlogent a hirdetéshez Helyezd megfelelő helyre a képeket, szövegeket, Válasz megfelelő animációt Mentsd el másként: powerpoint vetítésként. Küldd el!
Mikor jó a munkád? Vedd figyelembe az alábbiakat: Már megvitattuk a módszereket – melyik működhet a legjobban az adott célcsoportnál? Miért lenne a termék fontos az adott célcsoportnak? A betűtípus stílusa A felhasznált színek és más képek Hová helyezik el a szavakat a hirdetésben Hogyan lesz a hirdetés interaktív? Fel fog tűnni további információ, amikor rákattintunk a hirdetésre vagy fölé visszük a kurzort? Talán humoros lesz, például figyelemfelkeltő, bolondos hangokat ad ki, amikor az állatra kattintanak? Lesz benne zene? Elevenítsék fel az elmúlt órák alapján a reklám sikerének ismérveit, és bátorítsa a diákokat, hogy gondolkodjanak el a kivetített feltételek alkalmazásáról.
Meg tudom nevezni célcsoportomat. Sikerült? Meg tudom nevezni célcsoportomat. El tudom magyarázni, miért ezeket a képeket, hatásokat, szövegeket választottam célcsoportom érdeklődésének felkeltésére. El tudom magyarázni, miért az általunk választott mód a legjobb arra, hogy eljuttassuk üzenetünket a célcsoporthoz. El tudom magyarázni, milyen üzenetet vagy érzést szeretnék a célcsoportom számára eljuttatni. A siker kivetített kritériumai alapján a tanulóknak meg kell indokolniuk saját választásaikat, döntéseiket.