R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Advertisements

Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Vállalati gazdasági kérdések Pékakadémia2010.április.20.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
1 A Transz-európai Közlekedési Hálózat (TEN-T) M8-8. sz. főút folyosóján a KÖZOP keretein belül megvalósulandó fejlesztések 2013-ig Hajmáskér, március.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Hullámmozgás. Hullámmozgás  A lazán felfüggesztett gumiszalagra merőlegesen ráütünk, akkor a gumiszalag megütött része rezgőmozgást végez.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Berényi Eszter – Damásdi Judit
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Költség-haszon elemzés.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A jogérvényesítés módjai, lehetőségei, eszközei
ELŐNYÖK – megbízható működés
A mozgás kinematikai jellemzői
1. dia A szakdolgozat címe
A városi utak: átkelési szakasz, elkerülő út
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az erő fogalma. Az erő fogalma Mozgásállapot-változásról akkor beszélünk, ha megváltozik egy test mozgásának sebessége, mozgásának iránya vagy mindkettő.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Tervezés I. Belsőtér BME-VIK.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
1993-as közoktatási törvény
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Az úttervezési előírások változásai - KTSZ
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Újszegedi Rendezvényház Június 29.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
ZAJ- ÉS REZGÉSVÉDELEM.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél
Felhasználóképzés a kórházban
Számítástechnika az UVATERV-ben
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
műszaki osztályvezető
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 5. előadás.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára b.)
Egyenes vonalú egyenletes mozgás
A talajok mechanikai tulajdonságai III.
Forgalmi helyzetek. 1. rész
Előadás másolata:

R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITOR TOVÁBBKÉPZÉS 2017. június 16. R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között tervezési tapasztalatok közúti biztonsági auditor szemmel Nádasdy Tamás Irodavezető-helyettes Uvaterv Zrt.

A szakasz áttekintő térképe

Az R76 számokban Tervezési sebesség: 110 km/h (K.II.A.) Koronaszélesség: 20.50 m Forgalmi sávok: 3.50 + 3.25 m 3 db különszintű, 5 db körforgalmi csp, 30 db műtárgy Az R76 számokban

R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott KBA szempontok: - Meddig tart az R76 gyorsút? - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott

R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok: - Megosztott főirány a körforgalomban - Szerencsére nem keresztezi egymást R76 – M7 ap. csomópontja

R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok: - Két gyorsforgalmi útnak különszintű csomópontja legyen. - Közlekedéspolitikai szempontok ezzel nem egyeznek. R76 – M7 ap. csomópontja

75101 j. úti (Téglagyári) csomópont KBA szempontok: - Szükséges ez a csomópont? - Ha igen akkor miért nem teljes értékű? - Két alcsomópont különbözőségét mi indokolja? 75101 j. úti (Téglagyári) csomópont

Balatonszentgyörgyi csomópont KBA szempontok: - Alcsomópontok távolsága. - Magassági és helyszínrajzi vonalvezetés, azok összhangja. - Helyi kötöttségek erősek. Itt van a legjobb helye a csp-nak? Balatonszentgyörgyi csomópont

R76 – M75 elválási csomópontja KBA szempontok: - Ütemezett építés miatti kialakítások. - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó, vagy nem? R76 – M75 elválási csomópontja

R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás KBA szempontok: - Útszámozás kérdése R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás

R76 – 75 sz. főút végcsomópontja KBA szempontok: - Meglévő állapot csatlakoztatása R76 – 75 sz. főút végcsomópontja

Hogyan tekintünk a gyorsút forgalomtechnikai rendszerére? Egyszerűsített gyorsforgalmi út? Bővített főút?

Burkolati jelek kialakítása Jelek szélessége 15/12 cm – gyorsút, főút 20/15 cm – gyorsf. út Terelővonal ritmusa 4/8 m – gyorsút, főút 6/12 m – gyorsforgalmi út Rázóoptika mindkettő esetén van KBA szempontok: - Gyorsforgalmi útnak tekintjük? A sebesség miatt célszerűen igen, de mégsem jelezzük annak megfelelő felfestésssel. Burkolati jelek kialakítása

Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége „R” gyorsút „M” gyorsút Autóút Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége kell, nem kell? 1000 m-es útirány-előjelző táblák Útirányjelzés sajátosságai

Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei

Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei

Középső elválasztó sáv „M” gyorsút, autóút, autópálya KBA szempontok: - Ütközés esetén a korlát „mögötti” tér. - Fényvédelem szükségessége. „R” gyorsút, főút Visszatartó rendszer kialakítása

Műtárgyak visszatartó rendszere KBA szempontok: - egységes kialakítás legyen úton - hídon Visszatartó rendszer kialakítása

Visszatartó rendszer kialakítása Padkában: „Külterületi főúti előírásoknak megfelelő korlát-rendszer alkalmazandó” KBA szempontok: - Miért? Akkor ez gyorsforgalmi út vagy sem? Visszatartó rendszer kialakítása

Gyorsút tervezési útmutató 1.12. pont „Nem kell a megállási látótávolság érdekében az előrelátás biztosítására elválasztó sáv szélesítést alkalmazni.” Feltételek: Egysoros vezetőkorlát 110 km/h – min R=800 m 90 km/h – min R=500 m KBA szempontok: - Fényvédő háló alkalmazása esetén, az elválasztó sáv szélesítése nélkül az előrelátás nem biztosított. Látómező, fényvédelem

Köszönöm a figyelmet!