AZ ANTIK GÖRÖG SZÍNHÁZ Takács Szilvia 2004..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Összefoglaló beszámoló a „Kézművesek – mesterek – képző mesterek – mesteri képzések” c. kutatás eredményeiről Készült a Nemzeti szakképzési és Felnőttképzési.
Advertisements

Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
A Kárpát-medence a római korban. Pannónia meghódítása  A hódítás előtt Pannónia lakói kelták voltak  Kr.e. IV. században vándoroltak be, de   hoztak.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Izrael „történelem előtti” kora. 0. Mi az a „történelem előtti kor”? A zsidó történetírás Kr.e körül jelent meg Kánaánban:  Az éppen megszülető.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
Advent Az advent szó jelentése „eljövetel”. A latin „adventus Domini” kifejezésből származik, ami annyit tesz: „az Úr eljövetele”. A karácsonyt megelőző.
PIHENŐIDŐK. 1. Pihenőidő fajtái 2. Rövid pihenőidők 3. Szabadság 4. Rendkívüli szabadidők.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Kitüntető elismerés Londonban élő tiszteletbeli tagunk, Hévézi Endre novemberében.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
és színjátszás, a dráma eredete
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hogyan tovább vendéglátás
A magyar társadalom a népszámlálás tükrében
Ókori görög olimpiák.
Általános kémia előadás Gyógyszertári asszisztens képzés
Mária utca fejlesztése:
Csongor és Tünde Rendezte: Paulay Ede.
SZÁMVITEL.
GÖRÖG MITOLÓGIA Pygmalion
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
Írta: Vörösmarty Mihály
URBANISZTIKA KIHÍVÁSOK Baracsi Viktória dr.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Hajós voltam az Égei-terngeren
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Csongor és Tünde: Paulay Ede rendezése
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Ákr. – új eljárási törvény a közigazgatásban
Az ókori Róma művészete
Közgazdaságtan II Előadás: Mit akarunk leírni (kapitalizmust), hogyan (tudományosan). Amit tanultunk (egyensúlyelmélet) erre nem alkalmas (nem decentralizált,
1883. Szeptember 21. Nemzeti Színház Paulay Ede rendezése
FELÉR EGY DIPLOMÁVAL! A JÓ SZAKMA KÉTKEZI SZAKMÁVAL IS
Merre tovább a középiskola után?
Közgazdaságtan II Előadás: Mit akarunk leírni (kapitalizmust), hogyan (tudományosan). Amit tanultunk (egyensúlyelmélet) erre nem alkalmas (nem decentralizált,
„Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.”
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
M : a h d c r A á e z e b m tragédiája Ede Paulay rendezésében.
A VÁLLALKOZÁSOK VAGYONA
Hallgatói ösztöndíjak
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
KRÉTA-ESL Bemutató.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Társadalmi integráció kistelepüléseken
Színházi élet - Németh Antal
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
Hogyan tovább vendéglátás
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
Az Aranybulla mozgalom és a magyar rendiség kialakulása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

AZ ANTIK GÖRÖG SZÍNHÁZ Takács Szilvia 2004.

Kialakulása, története Az épület A kellékek Az előadás

A dráma kialakulása A TRAGÉDIA VALLÁSOS JELLEGE Ie. VII. szd. vallásos szertartásokból Dionüszosz isten tiszteletére rendezték Dionüszosz mítoszának megjelenítése Más mitológiai történetek megjelenítése A TRAGÉDIA VALLÁSOS JELLEGE

Az épület (5-20 000 néző)

Dionüszosz-színház Athén (ie.VII.szd.) (17-20 000 néző)

Dionüszosz-színház (rekonstrukció) félkör alakban, lépcsőzetesen emelkedő sorok orkhesztra (a kórus helye) színpad Dionüszosz-színház (rekonstrukció)

dioniszosz Dionüszosz oltára Dionüszosz-színház (rekonstrukció) Orchestra

Dionüszosz-színház (rekonstrukció) színpad Oszlopos csarnok

Dionüszosz-színház (rekonstrukció)

Az epidauroszi színház Ie. IV. szd. 12 000

Az epidauroszi színház Ie. IV. szd. 12 000 Orchestra Színpad

Színpad Orchestra Pompeii színház (rekonstrukció)

Pompeii színház

pompei Pompeii színház (rekonstrukció)

Pompeii színház (rekonstrukció)

V.I.P.

A kellékek

(hangerősítésre alkalmas?) maszk - nincs arcjáték bő papi tóga, (magasított talpú?) koturnus, emelő és lebegtető szerkezetek A díszlet nem változik (palota v. templom) Deus ex machina

Deus ex machina

álarc Magasίtott talpú kothurnusz

A színház helye a társadalom életében drámaíró nézők gazdag polgárok kiválasztják a drámákat állami ösztöndíjat kap szétosztják a díjakat Finanszίrozzák az előadást Nem üzleti vállalkozás A kiválasztott drámák szerzői pénzt kapnak a kar megszervezésére célja nem a szórakoztatás Olyan, mint az istentisztelet

Nem mindennapi szórakozás, csak nagy ünnepeken Nappal játszottak Munkaszüneti napok ingyenes előadások

Lépcsőzetesen emelkedő sorok A görög színház A mai színház Szabadtéri színházak Fedett színházak Több ezer fős (5-20 000) Néhány száz fős Lépcsőzetesen emelkedő sorok Orchestra hangsúlyozott szerep mellékes szerep nem változó díszlet Nincs függöny – nincsenek felvonások változó díszlet függöny felvonások

egyéniség kevésbé fontos A színészi egyéniség, sztár A görög színház A mai színház Nincs arcjáték A színészi egyéniség kevésbé fontos A színészi egyéniség, sztár Nincs jelmez Jelmez, pl. korhű kosztüm Zenével és tánccal kίsérik A zene és tánc szerepe csökken A kar szerepe hangsúlyos A kar eltűnik Új műfajokba épül be, pl. opera, operett, musical

A görög színház A mai színház Célja: vallásos Célja a szórakoztatás, művelődés Ünnephez kötött Évente egyszer Mindennapos esemény nappali esti előadás Ingyenes előadások Üzleti vállalkozás