Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Komplex Instrukciós Program
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
A kulcskompetenciák.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Képességszintek.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Szociális kompetencia
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Együtt egymásért és magunkért
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Projektmunka.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
A szövegértési feladatok összeállítása
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kompetencia -eredményesség
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
ÖSSZEFOGLALÓ az új (2007. szeptemberi) BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL KOMMUNIKÁCIÓ Tesztkészítők: Dr. Berkéné Dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Gyuricza.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
1 Bemeneti kompetencia mérése ProblémamegoldásTapasztalatok Székesfehérvár, január 26. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit
Kompetenciamérés – Salgótarján
A szakiskola jelene és jövője
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2006
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Bemeneti kompetencia mérés
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II Kompetenciamérés
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szociális kompetencia
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tanácsok a portfólió készítéséhez
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007 Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007. június 30. Dr. Ranschburg Ágnes csala.ranschburg@chello.hu már megint?? !!

előadásvázlat tavalyi Az elképzelések A résztvevők Problémák és gondok A koncepció Az eredmények

Az elképzelés kompetenciamérés 4 fontos kompetencia terület Nem változott! kompetenciamérés 4 fontos kompetencia terület szöveges értékelés iskolai feldolgozás és értékelés után központi értékelés, szakiskolai standardok

A kompetenciaértelmezésünk Nem változott! A kompetencia nem szinonimája a képességnek (skill), hanem képesség (ability) komplex feladatok adott kontextusban való sikeres megoldására. (OECD,2003)

Munkacsoportok Gál Ferenc Új!! Új!! és Dr. Ranschburg Ágnes 1.csoport Gálosné Szűcs Emília Kakusziné Körtvélyesi Anikó Budainé Gulyás Gabriella Bartha Júlia dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt dr. Fülöpné Strohner Irén Új!! Kárpáti Ildikó Kovács Béla 3.csoport Vadasi Béláné és Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Új!! Kiss Róbert

A koncepció A választott kompetenciaterületek: Nem változott! kommunikáció Csoportvezető: Gálosné Szűcs Emília Csoportvezető: Kakusziné Körtvélyesi Anikó néhány szociális kompetencia Csoportvezető: Vadasi Béláné Szabálykövetés Új! Problémamegoldás Csoportvezető: Ruzsinszkyné Lukácsy Margit

Kommunikáció Nem változott! dimenzió/szint Szöveg-értés szókincs tájékozódás alkalmazás kommunikációs tényezők egy szempont több kritérium nyilvánvaló információ rejtett információ jelentésrétegek denotatív jelentés árnyalatok értése közlésmódok szerző szándéka kritikus gondolkodás Szöveg-kezelés és meg-jelenítés kódolás információkeresés átkódolás forma és struktúra formaészlelés kreatív megformálás Szöveg-alkotás köznyelvi egyéni, árnyalt szóhasználat közlésmód szabályalkalmazás egyéni megjelenítés Nem változott!

megadott nem megadott szabályok közül Szabálykövetés dimenzió/szint 1. 2. 3. 4. szabályosság felismerése egy helyzetben több helyzet között szabály követése lépések száma nő lineáris algoritmus,párhuzamos tevékenységlánc szabályválasztás egy több egy több helyzethez szabály megadott nem megadott szabályok közül szabályalkotás lépések száma nő feltételek száma nő Nem változott!

a megoldás logikus előadása (leírása) Problémamegoldás Nem változott! dimenzió/szint 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint a probléma megértése egy forrás több forrás explicit implicit információ a probléma jellemzése, reprezentálása egyszerű rejtett összefüggések felismerése és bemutatása a probléma megoldása próbálkozással stratégia mentén a megoldás bemutatása a megoldás logikus előadása (leírása)

Nem változott! Szociális kompetencia kompetencia/szint 1. szint önvezérlés nem ismeri fel a szükségleteit ö. hangolja az elvárásokkal realitásérzék „álomvilág”- ban él a normák felülvizsgálatára is képes racionalitás nem látja be a normák szerepét érvel is mellettük szenzibilitás nem számol a következményekkel figyelembe veszi azokat szociális extenzivitás érdekei szerint tartja be a normákat betartja a normákat legitimitás nem ismeri fel a devianciát a normák felülvizsgálatára is képes konfliktuskezelés nem tudja kezelni a konfliktust képes a konfliktust megoldani empátia mások igényeit észre sem veszi átérzi, és úgy is viselkedik kezdeményezőkészség kerüli a kezdeményezést helyzet szerint kezdeményez önmenedzselés „ahogy lesz, úgy lesz” reális céljai vannak önbecsülés irreális reális az énképe

Nem változott! Szociális kompetencia Környezettel kapcsolatos kompetencia (ismeret, attitűd, viselkedés) dimenzió/szint 1.szint 4.szint problémaérzékenység nem ismeri fel a fenntarthatóság elvét a problémát univerzálisan értelmezi felelősségvállalás a „sorsra” bízza a elismeri az egyén és a környezet közösség felelősségét megmentését tevékenység/ mindennapi élet mentségeket talál a a saját és társai felelőtlen magatartásra viselkedését ökológiai szempontok szerint irányítja

A teljesítmények értékelése Ez nem változott! kommunikáció szociális kompetenciák problémamegoldás szabálykövetés 5 szint 4 szint 4 szint dimenziónként 5 feladat a feladatok több szinten oldhatók meg kompetenciánként 2 feladat feladatonként 1szint feladatonként 4szint a szint teljesítése csak az előző szintek teljesítése esetén értékelési kategóriák: a szint teljesítése = feladat teljesítése algoritmus a szint megállapításához szint alatt szint nélkül rendszer nélkül 1.szint 2. szint 3. szint 4. szint esetleg a magasabb szint megoldása előfordulhat az alacsonyabb nélkül is! alacsony ingadozó átmeneti fejlett szintek

Problémák és gondok Nincsenek!!!!

Az iskolai feldolgozás A Kompetenciamérés2006 program a megoldás, mert Nem változott! könnyen kezelhető a tanulónkénti adatok beírása után nyomtathatóvá teszi a személyre szóló szöveges értékelést és javaslatot az adatokat adatbázisban tárolja későbbi összehasonlításokhoz lehetőséget ad arra, hogy az iskola osztályonkénti százalékos összesítést is kapjon egy-egy területről lehetővé teszi a mért - és kiegészítő- adatok eljuttatását a központhoz további feldolgozásokhoz

Az iskolai feldolgozás Az ITEM programmal kényelmesebb lesz, mert Új!! az adatokat csak egy helyen kell beírni sok helyen (a javaslatokat figyelembe véve) változtattunk a programon számos további információt jelent az iskolában: teszttel kapcsolatos információk (Jegyzőkönyv, itemanalízis) az osztály teljesítményével kapcsolatos információk (itemenkénti eredmények, normális eloszlástól való eltérés, évfolyamstandard és az osztályok ehhez viszonyított eredményei) összefüggések (háttéradatok szerinti iskolai és osztályeredmények, item-item korreláció, a szülői végzettség és/vagy az osztályzatok hatása a teljesítményekre) tanulónkénti, osztályonkénti változás az előző eredményhez képest

Kommunikáció szöveges értékelése

Gondolkozunk……. Nem változott! hogyan lehet további összehasonlításokat végezni?? mit kellene még vizsgálni?????

Köszönöm a figyelmet!