Moodle tesztkérdések létrehozása dr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tesztkérdések létrehozása különféle módokon dr
Advertisements

Vizsgáztatási megoldások a Moodle- ban. Miről lesz szó? A vizsgáztatás eszközei A tesztekről általában A kérsések útja... Kérdéstípusok – Milyen legyen.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
FOL függvényjelekkel Zsebibaba anyja A 2 harmadik hatványa a oszlopában az első blokk Ezek is nevek, de nem in- konstansok Azért, mert összetettek Predikátum:
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
KAB-KEF-11 A/B/C Gyakran Ismételt Kérdések. Nem érkezett meg a regisztrációt aktiváló . Kérjük, először nézze meg a spam-ek között, hátha a levelező.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
Két nagy múltú szövegszerkesztő összehasonlítása az oktatás szempontjából.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A szakiskolák aktuális problémái
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Informatikai rendszerek
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Montázs készítése.
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
Java kódolási konvenciók
A MIMIO interaktív tábla használata
Kérdés és válasz Minták és technikák
Adatok importálása, rendezése és szűrése
Magyar Tudományos Művek Tára
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata 2015 Skultéti Attila
Szerkesztőléc Aktív cella oszlopmutató sormutató munkalap munkafüzet.
Piaci kockázat tőkekövetelménye
Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata Skultéti Attila
Projektmunka Földrajzolok
Az   karakter Alapesetben ha két szó között üres hely (space) van, akkor a böngésző a jobb helykihasználás érdekében a két szót külön sorba tördelheti.
2. Bevezetés A programozásba
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
___________________ Trademenedzsment táblázat útmutató ___________________ Készítette:
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
Adatbevitel, értékadás, típuskonverzió
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Alapvető tudnivalók Írásjelek mindig előtte lévő szóhoz tapadjanak
A Cisco Systems Munkaerőpiac a hálózati szegmensben
Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata november Skultéti Attila
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Szövegkezelés, hibakezelés
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
SZOFTVEREK (programok)
Új pályainformációs eszközök - filmek
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
Vírusok, baktériumok, egysejtűek
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A Nation Library of Medicine és adatbázisai
Összeállította: J. Balázs Katalin
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Dokumentum.
SQL jogosultság-kezelés
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Teszt: [megadott témakör]
Informatika Oktató: Katona Péter.
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Algoritmusok.
Kód tördelése és a megjelenés
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Cím elrendezés Alcím.
Előadás másolata:

Moodle tesztkérdések létrehozása dr Moodle tesztkérdések létrehozása dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, molnart@it.unideb.hu A teszt az egyik legfontosabb és leggyakrabban használt Moodle tevékenység A teszthez kérdéseket kell létrehozni: I. Terv -> Moodle kérdés I.I. Terv -> Moodle szerkesztő -> Moodle kérdés I.II. Terv -> Word sablon -> Moodle kérdés II. Word (formázott) -> Moodle kérdés

I.I. Terv -> Moodle szerkesztő -> Moodle kérdés

I.II. Terv -> Word sablon -> Moodle kérdés

II. Word (formázott) -> Moodle kérdés

Kérdéstípusok Moodle alap Moodle plugin leggyakoribb igaz/hamis egyszeres választás többszörös választás igaz/hamis rövid válasz esszé párosító számításos Moodle plugin drag and drop marker drag and drop text

Kérdés szerkesztés - Moodle

A kérdés neve és a kérdés szövege ( GIFT formátum! ) tanár nézet hallgató nézet

Aiken format – egyszeres feleletválasztós Which LMS has the most quiz import formats? A) Moodle B) ATutor C) Claroline D) Blackboard ANSWER: A a kérdés egy sorban van minden válasz nagybetűvel kezdődik, mely után pont vagy zárójel van '. ' ') ' aztán egy szünet helyes válasz: ANSWER: [helyes válasz betű] (a kettőspont után szünet) a válaszok kezdőbetűi és az "ANSWER" nagybetű két kérdés között egy üres sor van formátum: UTF-8

Aiken format – egyszeres feleletválasztós Which LMS has the most quiz import formats? A) Moodle B) ATutor C) Claroline D) Blackboard ANSWER: A a kérdés egy sorban van minden válasz nagybetűvel kezdődik, mely után pont vagy zárójel van '. ' ') ' aztán egy szünet helyes válasz: ANSWER: [helyes válasz betű] (a kettőspont után szünet ) a válaszok kezdőbetűi és az "ANSWER" nagybetű két kérdés között egy üres sor van formátum: UTF-8

Aiken format – egyszeres feleletválasztós Which LMS has the most quiz import formats? A) Moodle B) ATutor C) Claroline D) Blackboard ANSWER: A a kérdés egy sorban van minden válasz nagybetűvel kezdődik, mely után pont vagy zárójel van '.' ')' aztán egy szünet helyes válasz: ANSWER: [helyes válasz betű] (a kettőspont után szünet) a válaszok kezdőbetűi és az "ANSWER" nagybetű két kérdés között egy üres sor van formátum: UTF-8

GIFT $CATEGORY: kategória // komment egysoros komment (opcionális) ::kérdés neve:: (opcionális) kérdés szövege [format] szöveg formátuma, pl. [html]kérdés szövege \character backslash a speciális karakterek előtt ( ~, =, #, {, },: ) \n kérdés szövegében új sor válasz csoport ‘{‘ válasz csoport eleje ‘=’ helyes válasz előtt (egy helyes válasz) ‘~%[0-99]%’ több helyes válasz előtt (összeg: 100%) ‘~’ helytelen válasz előtt ‘}‘ válasz csoport vége {T} vagy {F} igaz/hamis válasz #visszajelzés két kérdés között egy üres sor van formátum: UTF-8 $CATEGORY: TestMoodle // question: multiple choice ::m_choice 01 10x10\::: [html]10<sup>2</sup>= { ~\~99 ~133 =10x10 ~13 } ::m_answers 01 How many is :: How many is 99+1=? { ~19 ~%50%100 ~991 ~%50%hundred

GIFT – kérdés neve ::kérdés neve:: (opcionális) $CATEGORY: TestMoodle ::m_answers 01 How many is :: How many is 99+1=? { ~19 ~%50%100 ~991 ~%50%hundred } ::kérdés neve:: (opcionális) kérdés szövege [format] szöveg formátuma, pl. [html]kérdés szövege \character backslash a speciális karakterek előtt ( ~, =, #, {, },: ) \n kérdés szövegében új sor válasz csoport ‘{‘ válasz csoport eleje ‘=’ helyes válasz előtt (egy helyes válasz) ‘~%[0-99]%’ több helyes válasz előtt (összeg: 100%) ‘~’ helytelen válasz előtt ‘}‘ válasz csoport vége

GIFT – kérdés szövege kérdés szövege ::m_answers 01 How many is :: [format] szöveg formátuma, pl. [html]kérdés szövege \character backslash a speciális karakterek előtt ( ~, =, #, {, },: ) \n kérdés szövegében új sor válasz csoport ‘{‘ válasz csoport eleje ‘=’ helyes válasz előtt (egy helyes válasz) ‘~%[0-99]%’ több helyes válasz előtt (összeg: 100%) ‘~’ helytelen válasz előtt ‘}‘ válasz csoport vége ::m_answers 01 How many is :: How many is 99+1=? { ~19 ~%50%100 ~991 ~%50%hundred }

GIFT – feleletválasztós – egy helyes válasz kérdés szövege [format] szöveg formátuma, pl. [html]kérdés szövege \character backslash a speciális karakterek előtt ( ~, =, #, {, },: ) \n kérdés szövegében új sor válasz csoport ‘{‘ válasz csoport eleje ‘=’ helyes válasz előtt (egy helyes válasz) ‘~%[0-99]%’ több helyes válasz előtt (összeg: 100%) ‘~’ helytelen válasz előtt ‘}‘ válasz csoport vége ::m_choice 01 10x10\::: [html]10<sup>2</sup>= { ~\~99 ~133 =10x10 ~13 } ::m_answers 01 How many is :: How many is 99+1=? { ~19 ~%50%100 ~991 ~%50%hundred

GIFT – feleletválasztós – több helyes válasz ( 100% ) kérdés szövege [format] szöveg formátuma, pl. [html]kérdés szövege \character backslash a speciális karakterek előtt ( ~, =, #, {, },: ) \n kérdés szövegében új sor válasz csoport ‘{‘ válasz csoport eleje ‘=’ helyes válasz előtt (egy helyes válasz) ‘~%[0-99]%’ több helyes válasz előtt (összeg: 100%) ‘~’ helytelen válasz előtt ‘}‘ válasz csoport vége ::m_answers 01 How many is :: How many is 99+1=? { ~19 ~%50%100 ~991 ~%50%hundred }

GIFT – Igaz-hamis ::ftud_gII_6-14. A sokszögelés csak távolságméréseken alapszik.:: A sokszögelés csak távolságméréseken alapszik. {F} ::ftud_gII_6-15. A trilateráció csak távolságméréseken alapszik.:: A trilateráció csak távolságméréseken alapszik. {T} ::A kérdés neve:: Kérdés szövege . Válasz {T} {F} Két kérdés között egy üres sor.

GIFT – Kiegészítendő kérdés :: ki-01. Mennyi 50 + 50? :: Mennyi 50 + 50? {=100} :: ki-02. Mennyi 25 + 25? :: Mennyi 25 + 25? {=50 =ötven} ::ki-03. Moodle costs _ _ _ _ _ to download.:: Moodle costs {~lots of money =nothing ~a small amount} to download. ::ki-04. Moodle costs _ _ _ _ _ to download.:: Moodle costs {=nothing} to download. ::A kérdés neve:: Kérdés szövege . Válasz {T} {F} Két kérdés között egy üres sor.

GIFT – párosító ::par-01. Párosítsa a képen lévő számokat a megfelelő kifejezéssel!:: Párosítsa a képen lévő számokat a megfelelő kifejezéssel! { =1 -> pont réteghez tartozó attribútum tábla =2 -> vonal réteghez tartozó attribútum tábla =3 -> vonal kezdő koordinátái =4 -> vonal záró koordinátái } ::par-02. Match the following countries with their corresponding capitals.:: Match the following countries with their corresponding capitals. { =Canada -> Ottawa =Italy -> Rome =Japan -> Tokyo =India -> New Delhi

Aiken – GIFT – Moodle XML Where does does Martin live? A) Brisbane B) Perth C) Sidney D) London ANSWER: B GIFT ::m_choice 02 Where does does Martin live?:: Where does does Martin live? { ~Brisbane ~%50%Perth ~Sidney ~%50%Australia }

Aiken – GIFT – Moodle XML Where does Martin live? A) Brisbane B) Perth C) Sidney D) London ANSWER: B +: könnyen áttekinthető könnyen szerkeszthető -: nincs többszörös válasz forma nincs kérdés neve nincs képmásolás GIFT ::m_choice 02 Where does:: Where does Martin live? { ~Brisbane ~%50%Perth ~Sidney ~%50%Australia } +: van többszörös válasz forma van kérdés neve -: nem könnyen áttekinthető nem könnyen szerkeszthető nincs képmásolás Moodle XML +: van többszörös válasz van kérdés neve van képmásolás -: nem könnyen áttekinthető nem könnyen szerkeszthető

II. Word (formázott) -> Moodle kérdés

1. Word -> AIKEN: word table -> txt

Keresés – Csere a Word dokumentumban wildcards Formázó: ^t, ^p

1.1. Word -> AIKEN: tabulátorok törlése Szerkesztés -> Csere -> normál keresett: ^t csere erre:

1.2. Word -> AIKEN: Megoldás [A-H] egysorba, csere ANSWER Szerkesztés -> Csere -> normál keresett: Megoldás^p csere erre: ANSWER: ( kettőspont után space ! )

1. 3. Word -> AIKEN: Csere <ANSWER: A. BGY - [1-9]\ Szerkesztés -> Csere -> [Egyebek] -> Behelyettesitéssel: (*.* szám) ( Use wildcards !) keresett: <ANSWER: A*BGY - [1-9]\.*[0-9][0-9]> csere erre: ANSWER: A^p A, B, C, D, E, F

1.4. Word -> AIKEN: kérdés utáni üres sor törlése Szerkesztés -> Csere -> normál keresett: ^p ^pA) ( ^p SPACE ^p !) csere erre: ^pA)

1.5. Word -> AIKEN: mentés: *.txt UTF-8

1.6. Word -> AIKEN: Moodle kérdésbank létrehozása, import AIKEN format

Keresés – Csere a dokumentumban Notepad++ betű [a), b), c), d) ]: ^[a-d]\) számozás: 1-99: ([0-9]\.)|([0-9][0-9]\.)

2. Word (bold, underlined, highlighted) -> Moodle kérdés ( GIFT )

Moodle test creator: Online konverter http://text2gift. atwebpages Moodle test creator: Online konverter http://text2gift.atwebpages.com/Text2GiftConverter.html * txt -> GIFT *helyes válasz helytelen válasz GIFT

Csere: bold -> *^& Bekezdésben csak első sort cseréli! keresett: bold csere erre: *^&

2.1. Konvertálás: szövegből táblázat

2.2. Táblázat. Csere: bold -> *^& save: txt

2.2. Táblázat. Csere: underlined -> *^& save: txt *helyes válasz helytelen válasz Csere keresett:underlined csere erre: *^&

2.2. Táblázat. Csere: highlighted -> *^& txt *helyes válasz helytelen válasz Csere keresett: highlighted csere erre: *^&

2.3. GIFT szerkesztés: PSPad: DOS (CR+LF), UTF-8, -100%

2.4. Moodle kérdésbank létrehozása GIFT format: $CATEGORY: kategória

2.5. Import GIFT -> Moodle ( Cím: ex_id-xx )

Köszönöm a figyelmet! 