14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
Advertisements

Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
TRADER KURZUS 2015/2016-OS TANÉV TAVASZI FÉLÉV. Alapvető információk 2 Fang Xin A kurzus oktatója Heller Farkas Szakkollégium Helyszín A Szakkollégium.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Prezentációk 1. Alapfogalmak.
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Adóhatósági tapasztalatok az e-kereskedelem ellenőrzése során
1. témazáró előkészítése
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
„festés a waldorf óvodában” jó gyakorlat bevezetése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
A kétszintű érettségi.
A szaktanácsadásról.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
A beteggé válás folyamata
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Lassú Gábor
Felhasználóképzés a kórházban
Elektronikus folyóiratok online könyvtára
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
A minőségellenőrzést támogató program bemutatása, Kérdőívek értékelése
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
Vírusok, baktériumok, egysejtűek
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Tárgyak műszaki ábrázolása Képies ábrázolások
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
A MATARKA és az EPA közötti együttműködés
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Vektorok © Vidra Gábor,
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A tér képi megjelenítése 1
7 Évek Mira Hansson SZEMÉLYES Teljeskörű fejlesztőeszközök
Miről álmodik a rezidens?
Előadás másolata:

14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva

Adott: Munkalapok Építődoboz: 36 elem

Síkra épített statikus / formai modell építése Felhasználás: Síkra épített statikus / formai modell építése Műszaki ábrázolást segítő eszköz Doboz felépítése: kocka  oldalhossza: 1egység = 20 mm

Oszlopcsalád Kocka Kis oszlop Közepes oszlop Nagy oszlop 4 e 3 e 2 e

Téglacsalád Fél kocka Kis tégla Közepes tégla Nagy tégla 4 e 3 e ½ e

Hengercsalád Fél henger Kis henger Közepes- Nagy- henger henger 3 e

Tetőcsalád Kis tető Nagy tető Fél tető Lapos tető 1 e 2 e 2 e

Családon kívüli elemek Kúp Híd 2 e 2 e 1 e  = 1 e

Építő-elemismeret módszertani elvei A pedagógus kiveszi a dobozból és megnevezi az elemet, a gyermekkel kiveteti a dobozból A pedagógus kiveszi a dobozból az elemet , a gyermekkel kiveteti és megnevezteti az elemet A pedagógus megnevezi az elemet, a gyermekkel kiveteti a dobozból az elemet A pedagógus elmondja az elem jellemzőit (pl. minden oldala négyzet) a gyermek megnevezi és kiveszi a dobozból az elemet (kocka)

Modellezés módszertani lépései modellfüzet segítségével Valóságos tárgy és modellrajz összehasonlítása, a közös tulajdonságok megállapítása Építés osztott körvonalrajzon (M1:1-es méretarányú rajz) A kiválasztott elemekkel a körvonalrajz kirakása (emlékezet fejlesztése) Valóságos tárgy és modellrajz összehasonlítása a közös tulajdonságok megállapítása Építés osztott körvonalrajzon, majd a kiválasztott elemek cseréje (Keresd a megfelelőt! Pl. 1 kockának 2 fél kocka felel meg.) Valóságos tárgy elemzése, a forma szempontjából lényeges elemek kiválasztása Önálló modellépítés

Modellfüzet 1-2. osztályosoknak

Modellfüzet 3. osztályosoknak