Mesterek és Tanítványaik

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Advertisements

Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Magyarország a két világháború között
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
Számítógépes szimuláció
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Geometriai transzformációk
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Általános célú számítások a GPU-n
Zrínyi Ilona Elevi: Kajcsa Mónika si Mihály Denissza
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Technológiai folyamatok optimalizálása
A Feuerbach-kör és annak alkalmazása feladatokban
Fraktálok a tőzsdén Szegedi Tudományegyetem
1. dia A szakdolgozat címe
KÉSZÍTETTE: ÁRPÁS ATTILA
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Egy szerkesztés nehézségei
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Lineáris függvények.
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Szülői választmány 2016.okt.18.
Műszaki Anyagtudományi Kar Öntészeti Intézet
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A évi, „X. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat rövid értékelése
Rendszerező összefoglalás
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
AZ ESZTÉTIKAI TÉNYEZŐ FORMA, REND, KÁOSZ Kovács Éva.
Projektmunka Földrajzolok
Vállalati értekezlet Cégnév.
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Mi a káosz? Olyan mozgás, mely
Árverseny, Árvezérlés, Kartell
Business Mathematics
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Dr. habil. Gulyás Lajos, Ph.D. főiskolai tanár
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Magyar Vegyipari Egyesülés
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Új pályainformációs eszközök - filmek
Nem mindig az a bonyolult, ami annak látszik azaz geometria feladatok megoldása egy ritkán használt eszköz segítségével Rátz László Vándorgyűlés 2018.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
Matematikai Analízis elemei
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Műszaki ábrázolás alapjai Ábrázoló Geometriai Tanszék
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Táblázatkezelés 4. Képletek használata.
A tehetséggondozás kihívásai
Pályázati lehetőségek
Előadás másolata:

Mesterek és Tanítványaik Készítette: Méri Károly 2017.04.06.

Tehetségfejlesztés a Belvárban Mesterek és Tanítványok

Hogyan lehetünk eredményesek a Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete által középiskolásoknak kiírt matematika pályázaton?

Tehetséggondozás Egyéni fejlesztés Szakkör Tehetségműhely Kutató Diák Program

Kutató Diák Program Lineáris programozás Fraktálok Mátrix és az egyenletrendszer Affinitás és centrális kollineáció Livegraphics 3D Kétváltozós függvények Mátrix és a geometriai transzformáció Pólus poláris kapcsolat Négy dimenzió Numerikus módszerek Kétváltozós függvények érintője Intarziakészítés

Eredmények Kovács Bálint Fodor Bálint Kovács Nóra 2011: 3. helyezés

Kovács Bálint 2011

Egy újabb háromszög a kombinatorikában 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0! 1! 2! 3! 4! 5! 44 45 20 6! 265 264 135 40 15 7! 1854 1855 924 315 70 21 8! 14833 14832 7420 2464 630 112 28 9! 133496 133497 66744 22260 5544 1134 168 36 10! 1334961 1334960 667485 222480 55650 11088 1890 240

Zárt alak keresése az első oszlopra Függvényegyenlettel Két mértani sorozat összegével Generátorfüggvénnyel valamiféle szabályosság felfedezésével

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0! 1! 2! 3! 4! 5! 44 45 20 6! 265 264 135 40 15 7! 1854 1855 924 315 70 21 8! 14833 14832 7420 2464 630 112 28 9! 133496 133497 66744 22260 5544 1134 168 36 10! 1334961 1334960 667485 222480 55650 11088 1890 240

Fodor Bálint 2015

A fiktív háromszög Gondolatok egy Arany Dániel feladat kapcsán 2013. döntő - I. kategória - 3.feladat

OF = 31

Megoldások keresése Eredeti területes Paraméteres (szakasz) Paraméteres (szög) Arányosság (kicsinyítés, nagyítás) Arányosság (terület)

Ha adott két metsző szakasz, és rögzítjük a metszésponját, akkor a szakaszok végpontjait összekötő egyenesek metszéspontjai két kört határoznak meg.

Kovács Nóra, Gulyás Berta 2016

Kovács Nóra

Egy szerkesztés nehézségei

Gulyás Berta

Kétváltozós függvények szélsőértéke és érintője

Parciális deriváltak

Szélsőérték Parciális deriváltak Egyenlet rendszer Másodrendű parciális deriváltak Mátrix Determináns

Érintő A függvény érintője: A függvény: A parciális deriváltjai:

Interaktivitás Bemenő paraméterek <applet archive="live.jar" code="Live.class" width="500" height="500" align="centre"> <param name="INPUT_FILE" value=„FUGGVENY2s.TXT"> <param name="INDEPENDENT_VARIABLES" value="{ x ->2, y -> -3}.txt"> <param name="DEPENDENT_VARIABLES" value="{ x -> If[x < -4, -4, x], x -> If[x > 4, 4, x], y -> If[y < -4, -4, y], y -> If[y > 4, 4, y], d ->3, t -> (x*x + y*y ), z -> 5*(Sin[t])/(t), dx -> 10*x*((t)*Cos[t]-Sin[t])/(t*t), dy -> 10*y*((t)*Cos[t]-Sin[t])/(t*t), hx -> (dx^2+1)^0.5, hy -> (dy^2+1)^0.5, vx -> 1/hx/d, vy -> 0, vz -> dx/hx/d, wx-> 0, wy -> 1/hy/d, wz -> dy/hy/d, }"> <PARAM NAME="magnification" VALUE="1.4">

Összegzés szorgalmas tanuló jó téma közös munka

„Egy matematikai problémának nehéznek kell lennie, hogy csábító legyen, de nem lehet teljesen elérhetetlen, mert csak csúfot űz belőlünk. Útjelzőnek kell lennie a rejtett igazságokhoz vezető útvesztőben, és végső soron emlékeztetni kell bennünket a sikeres megoldás adta örömre.” David Hilbert

Sok sikert a pályázatokhoz!

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!