ÉFOÉSZ LILIOM NAPKÖZI OTTHON Hódmezővásárhely ÖNISMERETI FOGLALKOZÁSOK KÉPEKBEN
I. FOGLALKOZÁS 2016. 09. 27. ALAPOZÓ FELADATOK MEGALAKULT A MOSOLY CSAPAT
NÉVJEGYKÁRTYA KÉSZÍTÉS HOGY SZÓLÍTHATUNK? NÉVJEGYKÁRTYA KÉSZÍTÉS LEVEZETŐ JÁTÉK
II. Foglalkozás 2016. 10. 04. Életkori sajátosságok Életkorunkhoz legközelebb álló fotó kiválasztása Életút feladatlap berajzolása
ÉLETKOROKRA JELLEMZŐ TEVÉKENYSÉGEK Mondj egy felnőtt korra jellemző tevékenységet …így közlekedik a baba
III. Foglalkozás 2016. 10.11. Külső tulajdonságok(1) Tornasor, „tükröm- tükröm mondd meg…”
III/2. Foglalkozás 2016. 10. 13. Külső tulajdonságok (2) Szembekötősdi
IV. Foglalkozás 2016. 10. 25. Belső tulajdonságok (1) Mutatkozz be, beszélj magadról Szerepjáték „ a türelmetlen vevő a boltban”
V. Foglalkozás 2016. 10. 27. Belső tulajdonságok (2) Én-kép feladatlap kitöltése …dilemmák…
V. Foglalkozás 2016. 10. 27. Belső tulajdonságok (2) Én-kép feladatlap kitöltése
VI. Foglalkozás 2016. 11. 08. Személyi adatok Milyen igazolványaimon, milyen adataim vannak
VII. Foglalkozás 2016. 11. 10. Személyi adatok (2) Szerepjátékok (hivatali ügyintézés, vak randi)
VIII. Foglalkozás 2016. 11. 15. Programzáró Kerekasztal beszélgetés, értékelés
ÖSSZEGZÉS Az összesen 18 órában lebonyolított önismereti projekt lezárását eredményesnek ítéltük meg. A legtöbb résztvevő esetében pozitív változást tapasztaltunk önértékelésükben, kommunikációjukban, saját tulajdonságaik megismerésében és az önkritika gyakorlásában. A csoportmunkát folyamatos aktivitás és érdeklődés jellemezte, a játékos feladatok sokat segítettek mind a megértésben, mind pedig a jó hangulat megteremtésében. A résztvevő fiataloknál általánosan tapasztalható eredmény, hogy megnyíltak, bátrabban beszéltek önmagukról, a szituációs játékokban mindenki feltalálta magát. Kezdetben nehezen ment a külső és belső tulajdonságok differenciálása, de a program végére ez mindenkinél letisztult. A csoportmunkát mindig nagyon várták a fiatalok, szívesen vettek részt a munkában. A programzárón mindenki megköszönte, hogy részt vehetett a munkában, általános vélekedés az volt, hogy sokat tanultak és tudtak meg önmagukról.
GYAKORLATI TAPASZTALATOK A foglalkozások számát az eredményesség érdekében rugalmasan kell kezelni. Sokat kell ismételni, hogy a megszerzett tudás bevésődjön. Az írásos alapú feladatok nehezítik a megértést, mivel maga az olvasás és szövegértés akadályoztatott. Fontos a játékosság, oldottá teszi a hangulatot. Esetünkben előnyt jelentett, hogy egy összeszokott közösségből állíthattuk össze a csapatot, ahol mindenki, mindenkit jól ismer.