A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Az intézményes nevelés stratégiái
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Pedagógiai személyiségmodellek
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Fenntarthatóság és káoszelmélet
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Mire lehet/ne jó az iskola
Szeretettel köszöntöm
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Összeállította: Szabó Ilona
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása Jaskóné Dr. Gácsi Mária (PhD) jagamaria@ekfck.hu 2014. november 27. 1

Tartalom A pedagógus-idea A tanulás állandó konstrukció A szociális kompetencia egzisztenciális funkciója A jövő pedagógusai A felelős pedagógiai kommunikáció 2

A pedagógus-idea Óvodai nevelés országos alapprogramja Nemzeti alaptanterv A 21. század új társadalmi elvárásai A nevelési és oktatási intézmények működését szabályozó dokumentumok értékszempontjai igazodnak ezen igényekhez 3

A tanulás állandó konstrukció „a tanulás állandó alkotás, a belső világ folyamatos építése; a konstrukció a saját értelmezési keretek kialakítása, személyes folyamat.” /Nahalka István/ Értik-e gyermekeink azt, amit tanulnak? A tanultak hogyan kapcsolódnak az életvezetésükhöz? Játékos tapasztalatszerzés A tanítás életszerűségének biztosítása Gyermekközpontú szemlélet 4

A szociális kompetencia az ember egzisztenciális funkciója A hatékony pedagógus Humanisztikus szemlélet Tiszteli az emberi individuumot A gyermeket önmagáért szereti „ilyen módon együtt lenni egy másik személlyel azt jelenti, hogy erre az időre félre kell tennünk nézeteinket és értékeinket, amelyeket a magunk számára helyesnek tartunk, azért, hogy előítélet nélkül léphessünk a másik világába.” 5

A jövő pedagógusai Komplexitás kezelésének kompetenciája A helyes megítélés kompetenciái (perceptív kompetencia), Kooperatív kompetenciák, Narratív kompetenciák. 6

A felelős pedagógiai kommunikáció Hivatásos kommunikáló Mitől sikeres a pedagógus kommunikációja? Az ember-pedagógus akkor lesz sikeres, ha tudatos; tisztában van szerepével, emberi erőforrásaival és az önnevelés fontosságával. 7

Köszönöm a figyelmet! 10