Hogyan lehetünk boldogabbak?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Elhárító mechanizmusok. A szorongásról A szorongás két típusa ( ) A szorongás két típusa ( ) reális szorongás neurotikus szorongás: a.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szociális kompetencia
Egészségügyi Menedzserképző Központ
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Gépészmérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
Egészségügyi közbeszerzések
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
Hogyan szerethetjük egymást különböző nyelveken ?
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Munkahelyi stressz HR-es szemmel
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A kutatás etikai vonatkozásai
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Vállalati fenntarthatóság
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Toborzás és megtartás Sámson Dorottya, Fodor Zsolt.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Hagyományos megjelenítés
Stratégiai gondolkodás
Előadás másolata:

Hogyan lehetünk boldogabbak? Készítette: Szakadáth Márton Felhasznált irodalom: Szondy M. (2009). Mit mond a pszichológia a boldogságról? In: Gutman B. (szerk.): A boldogság nyomában. Utak és tévutak. Jaffa Kiadó, Budapest, 35–83. Szondy M. (2008): Doktori értekezés tézisei: Optimizmus, Pesszimizmus, egészség és egészségmagatartás

Amiről szó lesz Mi a boldogság? Mi határozza meg? Mit tehetünk érte?

Mi a boldogság? „A boldogság, az egy érzés, ami nekem akkor szokott előjönni, amikor lehet h csak egy pillanatra de vmi vagy vki miatt elfeljtem az összes bajomat” „Ha teljesül egy kívánságom, vagy valami amit nagyon vártam…” „Segíteni valakinek valamiben, ami tényleg segítség a számára.” 

A boldogság fogalma a pszichológiában Szubjektív jól-lét: Élettel való elégedettség Pozitív érzelmek magas szintje Negatív érzelmek alacsony szintje

A boldogabb emberek… Jobban teljesítenek kreativitást igénylő feladatokban Problémamegoldás során több lehetséges megoldási mód (~optimizmus) Nyitottabbak, kezdeményezőbbek, így több barátjuk van. Ás a párkapcsolatra is pozitív hatással van Jobb egészségmutatók, immunrendszer és élettartam

Mi határozza meg a boldogságot? Sonja Lyubomirsky

Mit tehetünk a boldogságunkért? Bagdy E. (Pszichofitness): kacagj, kocogj, lazíts, érints és segíts Mindenki számára elsajátítható

Tevékenységeink Testmozgás Flow-tevékenységek Önkéntesség  Szociális aktivitások Kevesebb TV

Jó cselekedetek Altruista viselkedés Nem kell nagyszabásúaknak lenniük Dicsekvés mellőzése: a környezet elismerésének, mit motiváló tényezőnek a kivédése

Szociális kapcsolatok ápolása Minőségi idő együttes eltöltése Pozitív érzelmek kifejezése Támogatás nyújtása Konstruktív konfliktuskezelés: A béke nem a konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége (Dan Millman)

Célok Belső és külső célok Megközelítő és elkerülő célok SMART, azaz a jól megfogalmazott célok 5 jellemzője: S – Specifikus, konkrétan megfogalmazott cél M – Mérhetőség: mennyiségi meghatározás, részcélok A – Attraktív: vonzó legyen a cél R – Reális: mennyire megvalósítható? T – Timing, azaz a határidők

Testmozgás Lehetőségeinkhez mérten napi 10 perc is pozitív hatással lehet Pl.: Lift helyett lépcső Egy megállóval hamarabb leszállni

Optimizmus és pesszimizmus szerepe Szondy (2005) a megküzdés és az optimizmus, pesszimizmus Optimizmus Pesszimizmus Információgyűjtés Gondolatok elnyomása Aktív megküzdés és tervezés Feladás Pozitív átértelmezés Figyelem elterelés Előny keresés Kognitív elkerülés Humor A negatív érzelmi állapotokra való fókuszálás Elfogadás tagadás DE: Defenzív pesszimizmus

tanulságok A boldogság szerepe a: problémamegoldásban, kreativitásban, egészségmutatókban, szociális kapcsolatokban és a megküzdésben Nagy a genetikai hatás, de jelentős részben a kezünkben van boldogságunk alakulása

Köszönöm a figyelmet 