Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola Kaposvár
A KOMPETENCIA-MÉRÉS EREDMÉNYEINEK FELHASZNÁLÁSA
MÉRÉSBEN RÉSZT VEVŐ OSZTÁLYOK osztályok száma mért osztályok száma mért tanulók száma 2006 36 7 139 2007 33 11 287
Összehasonlítás az országos átlaggal
Akiket tájékoztattunk az eredményekről Diákokat Szülőket Egy osztályban tanító kollégákat Mentorokat (Út a szakmához) Tantestületet
Visszajelzések a szülőktől jónak tartom a mérést…. képet kaptam a tudásáról meg tudjuk beszélni a hiánypótlást ráismertem a fiamra tükrözi a gyermekem hozzáállását következtetéseket tudok levonni… köszönetet mondok a tesztekért…
Visszajelzések a tanulóktól Ráébresztett, hogy valójában milyen vagyok. Rájöttem, hogy teljes mértékben igaz. Segített felismerni a hiányosságaimat. Van amivel egyetértek. Nem vagyok rosszabb a többinél. Nem is tudtam, hogy ez a szabálykövetés. Mire jó ez nekem?
Pedagógusi visszajelzések A feladatlappal együtt kellene vizsgálni az értékelést. (nem írt,vagy rosszat írt) Minden értékelés tartalmazza az elérhető pontszámot, amihez viszonyítani lehet a tanulói eredményt. Túl sok információt tartalmazott a kiértékelés és a szülőknek nehéz volt véleményt alkotni. Jónak tartjuk a szociális kompetenciában az összegző értékelést.
Mit fejlesztünk? Kiemelten: a szövegértést a kommunikációs készséget a lényegkiemelést Az eredményekből kiindulva: a szabálykövetést
És hogyan fejlesztjük? Változatos pedagógiai módszerekkel Heterogén csoportok kialakításával Szituációs játékokkal Projekt munkával Differenciált foglalkozással Pozitív értékeléssel