„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A pedagógusminősítési rendszer
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
A gyakorlatvezető mentor
E-PORTFÓLIÓ.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A projekt általános szakmai célkitűzései
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
2015. július 15. Budapesti Corvinus Egyetem június  Képzési területenkénti Alprojekt Irányító Bizottságok megalakítása – június
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A Mesterpedagógus és Kutatótanár Pilotprogram a pedagógus életpályamodell két legmagasabb fokozatának kidolgozására irányuló fejlesztések bemutatása Marosi.
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
Szakértői konferencia szeptember 15. Miskolc Gerendás János főosztályvezető-helyettes Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Barcsák Marianna KPSZTI
Önértékelési projektterv
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
TOP „KÖZÖS TÖBBSZÖRÖS” A Barcsi közösségfejlesztési stratégia megvalósításának főbb szabályai BARCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Rigó Csaba Balázs A Közbeszerzési Hatóság tevékenysége
Előadás másolata:

„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe Az Oktatási Hivatal szervezési tapasztalatai a Mesterpedagógus és kutatótanár minősítési eljárásról Marosi Katalin Sonkád, 2017. június 26.

Mesterpedagógus minősítési eljárás specialitásai Értékelés szempontrendszere – négydimenziós tevékenységmodell, értékelési területek Tevékenységcsoportok (fejlesztő innovatív, fejlesztő támogató, intézményvezetői / szakértői, szaktanácsadói Dokumentumok hiánypótlása nem lehetséges Előzetes értékelés döntő szerepe az eljárásrendben Nyilvános védés eseménye Összegző szöveges értékelés készítése

Kutatótanár minősítési eljárás specialitásai Értékelés szempontrendszere – háromdimenziós tevékenységmodell, értékelési területek Dokumentumok hiánypótlása nem lehetséges Előzetes értékelés döntő szerepe az eljárásrendben Nincs személyes találkozás, védés Összegző szöveges értékelés készítése Bíráló bizottság összetétele

Mesterpedagógus fokozatot célzó minősítési eljárások számokban 2015 2016 2017 Szakértő (szaktanácsadó) 1 440 fő 176 fő 500 fő (maximum) Fejlesztő innovatív, fejlesztő támogató, intézményvezetői 920 fő 257 fő 711 fő Összesen 2 360 fő 433 fő 1 211 fő (maximum)

Mesterpedagógus fokozatot célzó minősítési eljárások számokban 2016 2017 Sima eljárás 332 fő 679 fő Összevont eljárás 101 fő 32 fő 2016 2017 Lezárult, megszervezett eljárás - tavasz 421 fő / 12 fő 243 fő Folyamatban lévő eljárás - 468 fő

Mesterpedagógus fokozatot célzó minősítési eljárások számokban 2016 – innovatív, támogató, intézményvezetői 2016 - szakértői Sikeres 235 fő 160 fő Sikertelen 13 fő 7 fő Pedagógus II-be léphet 4 fő 2 fő

Mesterpedagógus minősítési eljárás megvalósításának nehézségei Jogszabályi módosulás, útmutató megjelenése (2016. július-augusztus) Szervezési feladatok Szakértői kapacitás Összerendelés nehézségei Résztvevők felkészületlensége Dokumentumok hiánypótlása nem lehetséges Előzetes értékelés eredményéről értesítés küldése Mesterprogram megvalósításának követése - feladatok Mesterprogram módosítása

Eljárások szervezésének nehézségei Szakértői kapacitás 2015-ben felkészített 170 szakértő Területi és szakmai megoszlásuk más, mint a minősítendő pedagógusoké Eljárásrend változása miatt frissítő felkészítésük szükséges Összerendelés szabályai Szakos szakértő Összevont eljárás Informatikai felületek kialakítása

Feladatok, megoldások Szakértők Felkészítések szervezése 170 szakértő számára frissítő képzés Kb. 100 új szakértő felkészítése február-márciusban Kb. 2000 szakértő felkészítése május-júniusban OH delegáltak és intézményi delegáltak felkészítése Összerendelés feltételeinek megteremtése Szakos szakértő: intézménytípus/munkakör Elnök: intézménytípus Összevont eljárás Informatikai fejlesztések Algoritmus Értékelő rendszer

2017. március Szakértők feladatvállalása kiemelkedő Megbízások teljesítése (208 szakértő bevonása) Távoli kirendelések elfogadása (210 esetben) Havi 4-5 megbízás teljesítése Szakértői napon kívüli megbízás teljesítése Köszönet!

Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Az értékelés folyamata 30.nap  15.nap  VÉDÉS NAPJA  20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap  Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS 5. Terület 1 x 8 szempont Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap  Sor kerül a pályázat bemutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír  Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő

Eljárás lebonyolításának problémái Összevont eljárás specialitásainak kezelése Tevékenységcsoport szerinti különbözőségek Szervezési feladatok, a résztvevők feladatainak megosztása Dokumentumok hiánypótlása nem lehetséges Intézményvezető/fenntartó szerepe a dokumentumban Nyilatkozatok alapján megszüntetés (egyedi döntések) Előzetes értékelés eredményéről értesítés küldése Informatikai megoldás keresése Panaszkezelés

Mesterprogram megvalósításával kapcsolatos feladatok Mesterprogram megvalósításának követése - feladatok Intézmény – vezetői/fenntartói ellenőrzés minden év október 30-ig OH – jelzés esetén vizsgálat következmények Mesterprogram módosítása eljárásrend kidolgozása Módosítások átvezetése, dokumentálása, nyomonkövetése

Kutatótanár minősítési eljárás megvalósításának nehézségei Jogszabályi módosulás, útmutató megjelenése (2016. július-augusztus) Szervezési feladatok NPK, MTA, MRK Összerendelés nehézségei Résztvevők tájékoztatása Bizottság munkájának összehangolása Dokumentumok hiánypótlása nem lehetséges Előzetes értékelés eredményéről értesítés küldése Kutatóprogram megvalósításának követése - feladatok Kutatóprogram módosítása Informatikai felületek

Útmutató korrigálása 2017 tavasza Javaslat az Útmutató módosítására - Felkészülési szakasz elhagyása - Útmutató fejezeteinek összevonása – általános eljárás megjelenítése – speciális szabályok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!