CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Advertisements

A kommunikáció.
A tudatos élet alapelvei
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
interperszonális személyiség-koncepciója
Kommunikáció.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
A marketingkommunikáció
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Az alapvető kommunikáció
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Személyes életvitel. Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz 1.Alapvető szempontok Hatékonyság titka a személyes kapcsolat Segítségedre, nevelésedre bízott.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
A kommunikáció tényezői és funkciói
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A közigazgatás alapelvei
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Kommunikáció, kommunikációs zavarok a családban

A jó és rossz családi kommunikáció TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Kommunikáció Általános jellemzők Egy kis ismétlés… A jó és rossz családi kommunikáció Jellemzők, kommunikációs zavar, kommunikációs zavar típusai , lehetséges okai, hatásai Végszó

Kétirányú és tömeg-kommunikáció TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában EGY KIS IMÉTLÉS… Kommunikáció Ismeretközlés Tényezők Direkt/indirekt Verbális Nem verbális Közvetlen/ közvetett Egyirányú/ Kétirányú és tömeg-kommunikáció

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában MÉG EGY KIS ISMÉTLÉS…. Az üzenet az egyik féltől a másikig eljutó információk összessége. Az üzenetek = a konkrét tartalom + kívül más jelzések. Erről szól az a kijelentés: „Nem az számít, hogy mit, hanem ahogyan mondta.” Vagyis az üzenet: tárgyi tartalom + személyes jelentés. Tárgyi tartalom: többnyire tudatos Személyes jelentés viszont nem feltétlenül az. Egy egyszerű „Jó napot” is sokféleképpen mondható. A köszönést fogadónak sokat jelenthet a hanghordozás, a tempó, ahogy az illető köszönés közben ránéz, vagy lesüti a szemét. Az ember egy üzenettel gyakran több információt küld, mint gondolná, és mint amennyit esetleg szándékozott küldeni. A kimenő és a bejövő üzenet egyaránt a kommunikáló háttérismereteihez, korábbi tapasztalataihoz igazodva nyer személyes jelentést, azaz abba illeszkedik, ahogyan az ő fejében elrendeződnek a dolgok. Forrás: http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/az-egeszseges-eletmod/az-egeszseges-eletmod/a-szemelyisegrol-a-stresszrol-es-a-lelektanrol/az-emberi-kapcsolatokrol-kommunikacio-es-konfliktusok

A jó családi kommunikáció jellemzői TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A jó családi kommunikáció jellemzői Tiszteletteljes Megértő Odafigyelő Mindig van idő rá Nyugodt Derűs Oldott Érdeklődő Bizalmas „Baráti” Higgadt

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A rossz családi kommunikáció jellemzői Figyelmetlen Sietős Érdektelen Feszélyezett Tekintélyelvű Nem egymással beszélnek Bizalmatlan Hiányzik „Hangos”

EREDMÉNYE:Kommunikációs zavar TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában EREDMÉNYE:Kommunikációs zavar

Környezeti: Technikai Személyi TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A kommunikációs zavar típusai Technikai (pl.: csatornazaj, zaj hatására bekövetkező jeltorzulás) Személyi ( pl.:előítélet, konfliktus, szorongás) Környezeti: (pl.: hatalom, torzítás a túl hosszú kommunikációs lánc miatt, túl sok információ) Forrás:http://igyk.pte.hu/files/tiny_mce/File/kari_projektek/informaciotudaservenyesules/tananyagok/1_alprojekt/KE/10_Akommunikaciozavarai.pdf

A kommunikációs zavarok lehetséges okai TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A kommunikációs zavarok lehetséges okai A beszélők viszonya A nem Kor Hangnem, Hogyan? A beszélők személye Téma A szituáció

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A jó családi kommunikáció hatásai: Kiegyensúlyozottság Biztonság TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A jó családi kommunikáció hatásai: Kiegyensúlyozottság Biztonság Jó kommunikáció a környezettel Hatékonyság Könnyebb szocializálódás Célratörőbb érvényesülés Egészséges érzelmi élet A rossz családi kommunikáció hatásai: Szorongás Bizonytalanság Félreértés Nehezebb szocializáció Nehezebb alkalmazkodás Kommunikációs nehézségek Az érzelmi élet zavarai

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Végszó… Nem szorul különösebb magyarázatra, hogy a lelki egészség fenntartása szempontjából, milyen nagy a jelentősége az egyszerű, őszinte, kedves szavaknak, és hogyan rombolhat, miként sérti, sebzi meg az emberi méltóságot akár csak egyetlenegy durva szó is. Nem szólva az ún. gyűlöletbeszédről,ami egész embercsoportokat fordíthat szembe egymással. A mai kor emberével szemben gyakran fogalmazódik meg az a kívánalom, hogy legyen tisztában vele, milyen fontos, hogy képes-e másokkal hatékonyan kommunikálni, képes-e megértetni magát másokkal. Tudni kell azt is, hogy a kommunikációs készségek fejleszthetők, javíthatók, és alapvetően a családból erednek, mint sok minden más is. Forrás: http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/az-egeszseges-eletmod/az-egeszseges-eletmod/a-szemelyisegrol-a-stresszrol-es-a-lelektanrol/az-emberi-kapcsolatokrol-kommunikacio-es-konfliktusok

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!