A tanítványi élet igazi erőforrása és legnagyobb akadálya
Gyülekezetünk célja legyen biblikus A Kecskeméti Baptista Gyülekezet célja Istent (meg)dicsőíteni Jézus Krisztus „Végrendeletének” betöltésével, melynek légyege, hogy mi tanítványok leszünk és másokat tanítvánnyá teszünk
Gyülekezetünk felépítése legyen egyszerű
Az első két hónap erről szólt Ráállni a tanítványi élet pályájára Egy igazi tanítvány: - Imádja - Követi Krisztust - Szolgálja A következő két hónap (8 alkalom): ráállni az istenközpontú gyülekezet pályájára
A mai délelőtt egy cezúra. Miért? A legbiblikusabb megfogalmazott gyülekezeti cél is csődöt mond, ha végső erőforrása nem Krisztus szeretete A legegyszerűbb és világosabb gyülekezeti felépítés is (imádatunk, követésünk, szolgálatunk) darabjaira hull, Krisztus szeretete nélkül Ezért a mai témánk: A tanítványi élet igazi erőforrása és legnagyobb akadálya, Krisztus szeretete és szeretetének hiánya
A farizeusi élet eltorzulása Az eredeti szándék jó: - a törvény tanulmányozása és betartása - a törvény tanítása és betartatása Amikor kiderül, hogy nem tudjuk betartani újabb szabályokat találunk ki, hogy betartható legyen Ez hamis büszkeséghez és felsőbbrendűséghez vezet Kialakul a hamis vallásosság: melynek én vagyok a középpontjában amely nem Istennek, hanem a környezetemnek szól amelyben Isten csupán díszlet
Jézus jelenléte „halálos veszedelem” a farizeusi identitás számára Egyrészt azért mert a szívünkbe lát és nem lehet megvezetni Feleslegessé vállig Értelmét veszti amit eddig csináltunk Jézus „népszerűsége” a farizeusi létet kérdőjelezi meg
Simon ravaszsága kifogni a szelet Jézus népszerűségi vitorlájából Akár kockázatot is vállal Nikodémusszal szemben egy nagy partit rendez Jézusnak, hogy ezzel ismét magára magukra(farizeusokra) terelje a figyelmet Jézus itt csupán díszlet, arra való, hogy a farizeusi elit újból középpontba kerüljön Minden terv szerint alakul Simonra és baráti köre van a „kamerák” középpentjában
A bűnös nő őszinte válasz szeretete borít mindent Van valaki a nézőközönségben aki nem csupán kíváncsiskodó, fogyasztó vagy kritikusként követi Jézust, hanem imádóként és ez megfordít mindent Bátor szeretete nyomán egy teljesen másik, igazi lakoma alakul ki Jézus lábánál Simon szemében Jézus folyamatosan zsugorodik, a bűnös nő szemében pedig folyamatosan nő Itt Jézus az imádat hódolat tárgya
Milyen Krisztusból eredő válasz szeretet? Imádó, hódoló áldozatos szeretet Átformáló szeretet – az asszony könnyeivel, kibontott hajával, csókjaival a teljes múltját tette Jézus elé – a mindez a múlt eszköztára volt de Jézus lábainál megszentelődött Meg kell szabadulnunk attól, hogy előírjuk másoknak, hogyan illik Jézust szeretni Bátor szeretet – belépni az elutasítás, megvetés közegébe, a harag és gyűlölet közegébe nem könnyű – és ebben a közegben kifejezni a szeretetet Védelmező szeretet – Simon a barátait a legmagasabb tisztelettel fogadta, Jézusnak a minimumot nem adta meg, jelezve a távolságot. Az asszony úgy érzi ilyen nem lehet Jézussal tenni Személyes szeretet – senki sem szeretheti helyetted Jézust
Lehetséges kérdések és ige kiscsoportos beszélgetéshez Miért kísért minket folyton a simonizálódó elitista keresztyénség? Az igazi „parti” nem Simon asztalánál, hanem Jézus lábainál van. Miért nehéz odatalálni Jézus lábaihoz, és miért nehéz ott maradni? Mennyire hódoló a szereteted? Mennyire átformáló válasz szeretet? Mit kellene a múltadból még letenni elé? Mennyire bátor? Mennyire védelmező? Mennyire személyes? Mit tehetünk, hogy személyes, családi, gyülekezeti életünk Jézus lábainál történjen? Furcsa paradoxon: A bűnös nő Jézus lábainál, Jézus a tanítványok lábánál