Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot Korosztályok lapolvasási szokásai a számok tükrében
Minden korosztály olvas újságokat, magazinokat, nem is keveset A lapolvasók aránya stabilan 70% felett van minden korosztályban A lapolvasók átlagosan közel négy lapnak olvasták az utolsó számát Az emberek éves laprepertoárja kb 10 lapot tartalmaz
Lapolvasók aránya a különböző korosztályokban (valamilyen lapot olvasott a megjelenési perióduson belül) Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011
Médiatípusok használóinak arány a különböző korosztályokban Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011
Megjelenési perióduson belül átlagosan olvasott lapok száma a különböző korosztályokban Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011
Egy éven belül átlagosan olvasott lapok száma a különböző korosztályokban Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011
A fiatal korosztályok tipikus lapjai 15-19 évesek 20-29 évesek Ingyenes programmagazinok (34%) Ingyenes programmagazinok (36%) Ifjúsági lapok (22%) Sztármagazinok (22%) Férfi, sport, számítástechnikai lapok (21%) Férfi, sport, számítástechnikai lapok (18%) Sztármagazinok (20%) Női glossyk, magazinok (14%) Női glossyk, magazinok (16%) Autó-motor magazinok (9%) Lakberendezési magazinok (7%) Szabadidő, ismeretterjesztő magazinok (7%) Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011 Bázis: legalább egy lapot olvasók
A fiatal lapolvasók érdeklődési körei - 15-19 évesek 20-29 évesek Mozi, filmek (93%) Könnyűzene (85%) Könnyűzene (88%) Mozi, filmek (85%) Ruhák, divat (80%) Ruhák, divat (71%) Hírek magyar sztárokról (78%) Utazás, nyaralás (67%) Hírek külföldi sztárokról (76%) Hírek magyar sztárokról (65%) Számítástechnika, szórakoztató elektronika (68%) Programajánló (64%) Hírek külföldi sztárokról (62%) Programajánló (67%) Számítástechnika, szórakoztató elektronika (60%) Szépségápolás (65%) Szépségápolás (59%) Sport (65%) Családi élet, párkapcsolat (59%) Horoszkóp (55%) Sport (57%) Egészséges életmód (54%) Oktatás (51%) Erotika, szexualitás (52%) Forrás: Nemzeti Olvasottság Kutatás - NOK 2011
Köszönöm a figyelmüket! További információ: adel.gyori@millwardbrown.com