Az Önkormányzati ASP ..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
- avagy hasznos gondolatok az önkormányzati ASP rendszerről
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Tájékoztató AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSe kapcsán a CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓról Február Előadó: dr. Szepesi Gábor Krucsó Balázs.
A NISZ feladatai az Önkormányzati ASP2 projektben
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Az Önkormányzati ASP ..
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.

Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A projekt adatai Projekt címe: Integrált Közcélú Víziközmű Adatbázis
Kormányzati informatikai infrastruktúra fejlesztése
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Önkormányzati adattárház
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
SZAKMAI CÉLKITŰZÉSEK,TEVÉKENYSÉGEK
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Az Önkormányzati ASP .

Az ASP lényege, előnye Az ASP modell lényege, hogy a felhasználók egy egyszerű böngésző program segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat. Előnye, hogy kiépítése és működtetése (a verziók követése) költséghatékonyabb és biztonságosabb, mint a helyi gépekre telepített programok esetén.

Az önkormányzatok informatikai fejlesztéseinek tapasztalatai A nagyobb lélekszámú, erőforrásokban gazdagabb önkormányzatok voltak sikeresek. Az e-közigazgatási megoldások jellemzően a saját honlap létrehozásában merültek ki. Szigetszerű megoldások jöttek létre. A szakrendszerek közötti integráltság szintje nagyon alacsony. Mindebből következik: Az önkormányzati informatikai fejlesztéseket koncentráltabb formában célszerű folytatni. A műszaki minőségi standardok elterjesztésének igénye, az optimális beruházási, illetve a működtetési forrásfelhasználás követelménye vetette fel az önkormányzati ASP megvalósítását.

az önkormányzatok önkéntes részvételével (ASP1 projekt); Az önkormányzati ASP Az ASP technológia segítségével történő önkormányzati feladatellátás-támogatás kiterjesztése két lépcsőben valósul meg: az önkormányzatok önkéntes részvételével (ASP1 projekt); az önkormányzatok kötelező részvételével, országos kiterjesztés (ASP 2.0 projekt).

Az ASP 1 projekt I. Az önkormányzatok feladattámogatáshoz szükséges fejlesztések megvalósítása uniós támogatással történt a közép-magyarországi régióban. A projekt célja az ASP rendszer kialakítása volt; azzal, hogy ahhoz az önkormányzatok önkéntesen csatlakozhattak. Az „Önkormányzati ASP központ felállítása” című projekt keretében megvalósult az ASP rendszer, melyhez 2015. első félévében 55 önkormányzat sikeresen csatlakozott.

önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, Az ASP 1 projekt II. A projekt megvalósítása kapcsán keretrendszer és a következő szakrendszeri szolgáltatások jöttek létre: önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, ingatlan-vagyonkataszter rendszer, iratkezelő rendszer, önkormányzati és elektronikus ügyintézési portálrendszer, ipar- és kereskedelmi rendszer.

A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: Az ASP 1 projekt III. A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: A Magyar Államkincstár szervezeti keretein belül felállításra került az Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály (ASP központ) az ASP rendszer működtetésére, és az alkalmazásokat igénybevevő önkormányzatok kiszolgálására. Az önkormányzati ASP központ működését biztosító adatközponti és hálózati informatikai infrastruktúra üzemeltetője a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

Az országos kiterjesztés – az ASP 2.0 projekt előzménye Az elektronikus közigazgatás kiterjesztésével kapcsolatos feladatokról szóló 1743/2014. (XII. 15.) Korm. határozat felhívta a belügyminisztert, hogy az „Önkormányzati ASP központ felállítása” című kiemelt projekt keretében megvalósuló fejlesztés országos kiterjesztését készítse elő. Az országos kiterjesztés, valamint az ASP1 projekt továbbfejlesztése az ASP 2.0 projekt keretében történik.

Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: Az ASP 2.0 projekt I. Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: a szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, az önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, adattárház megvalósítása, kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése (NTG)

A projekt megvalósítása lehetővé teszi: Az ASP 2.0 projekt II. A projekt megvalósítása lehetővé teszi: az önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását, az önkormányzati gazdálkodás korszerű eszközökkel és módszerekkel történő monitorozását, az ügyfelek számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatások egységes platformon történő elérését A szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét.

NTG – Nemzeti Távközlési Gerinchálózat A Kormány a GINOP keretében lehetőséget biztosít az állami hálózatfejlesztési célok bővítésére. A Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) kiépítése a végpontokig GINOP forrásokból történik. A CE routerek beszerzése már a KÖFOP-ból az ASP2.0 projekt keretében valósul meg.

Az önkormányzati ASP rendszer elemei

Keretrendszer A Keretrendszer biztosítja az ASP rendszer felhasználóinak azonosítását, a szakrendszerek integrációját, valamint a rendszer használata kapcsán a vezetők részére igény szerinti kimutatások készítését.

gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer A szakrendszerek adó szakrendszer gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer ipar-, és kereskedelmi szakrendszer iratkezelő szakrendszer portál-rendszer (települési portál, ELÜGY portál, elektronikus űrlap szolgáltatás) hagyatéki leltárrendszer

Adó szakrendszer Az egységes és jogszabályoknak megfelelő működés . Az adatok minősége megfelel a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott elvárásoknak. Központi adatbázis kezelés, jegybanki alapkamat betöltés, és adómérték maximum beállítás.

Gazdálkodási szakrendszer Korszerű, a jogszabályoknak megfelelő program alkalmazása, amelyből a programkövetés nem terheli a felhasználókat. Felhasználó munkájának elősegítése: Kontírsablonok használata, Előtöltés lehetősége (egyszeres adatbevitel ellenőrzéssel), Listázási lehetőségek variálhatósága. Támogatja az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését (költségvetés, beszámoló összeállítása, évközi adatszolgáltatások teljesítése.)

Ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer Új ingatlan felvitele, meglévő ingatlan szerkesztése, törlése, Telekmegosztás, telekösszevonás, Bruttó és becsült érték nyilvántartás, Fix riportok és táblázatos riportok elkészítése, OSAP 1616 és OSAP 1390 statisztikák elkészítése, Statisztikai hibalisták előállítása, Migráció és adatkicsatolás, Integrációs kapcsolat a gazdálkodási szakrendszerrel.

Irat szakrendszer Biztosítja a beérkező, kimenő iratok azonosítását, Ügyiratok állapotának nyomon követését a munkavégzés során, Gyors munkavégzés, ügyfélcentrikus szolgáltatás biztosítása, Határidő figyelés, vezetői információk biztosítása, Iratforgalom kezelése, adatvédelmi előírások betartása, Iratkezelésért fennálló személyi felelősség egyértelműen megállapítható.

Ipar- és kereskedelmi szakrendszer Engedélyezési, bejelentési eljárások támogatása, ügymenet támogatás Nyilvántartás karbantartása (új engedély, módosítás, törlés) Iratok készítése sablonok segítségével, iratok szerkesztése saját szövegszerkesztővel Kötelező adatszolgáltatások (KSH) támogatása Eseti (ad-hoc) adatszolgáltatás támogatása Listák készítése, lekérdezések

Hagyatéki leltár A hagyatéki nyilvántartó rendszer segítségével az önkormányzat jegyzője az elhunyt hagyatékára és örököseire vonatkozó adatokat összegyűjti. A rögzített adatok alapján a rendszerrel hagyatéki leltárt készít. A felhasználó a rendszerből a kinyomtatott papír alapú, illetve a rendszerből kinyert elektronikus hagyatéki leltárt eljuttatja az illetékes közjegyzőnek, aki a hagyatéki eljárást lefolytatja.

Elektronikus ügyintézés Szolgáltatások: Adóegyenleg lekérdezése Ügykövetés Ügyindítás

Az önkormányzati adattárház Adattartalma a kormányzati és önkormányzati döntések előkészítését szolgálja. Adatainak forrása: a szakrendszerekben képződött, illetve az interfészen átadott, valamint a Kincstár rendszereiben az önkormányzati körre vonatkozóan rendelkezésre álló, Személyes adatnak és adótitoknak nem minősülő, a 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adatok.

Az önkormányzatok kötelező csatlakozásának kérdései Az önkormányzati ASP kötelező alkalmazásához a törvényi alapot az Mötv. módosításáról szóló 2016. évi LIV. törvény teremtette meg. Az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozás módjának, határidejének, meghatározását kormányrendeleti szintre utalja. Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31) Korm.rendelet differenciált szabályozást tartalmaz.

A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: A csatlakozás módja A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: Rendszercsatlakozás: az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő szakrendszerét használja. Interfészes csatlakozás: az önkormányzat a saját informatikai rendszerének megtartása mellett meghatározott adatok számítógépes, automatizált adatátadás útján egy szabványosított csatolófelületen átadásra kerülnek az önkormányzati adattárház számára.

Csatlakozási határidők A csatlakozások három ütemben történnek meg: I. ütem – 2017. január 1. A kormányrendelet 4. számú mellékletében felsorolt önkormányzatok csatlakoznak a gazdálkodási és az önkormányzati adó rendszerhez. II. ütem – 2017. október 1. Az önkormányzati adó rendszerhez - kizárólag rendszercsatlakozással - csatlakozik valamennyi önkormányzat. III. ütem – 2018. január 1. 2018. január elsejéig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez csatlakozik az összes önkormányzat, vagy interfésszel kapcsolódik az adattárházhoz.

Csatlakozás A csatlakozásra kötelezett önkormányzat alapértelmezésben rendszercsatlakozással csatlakozhat azzal, hogy az interfészes csatlakozás – kivételesen - az e-közigazgatásért felelős miniszter döntése alapján lehetséges. A miniszter döntése ellen nincs jogorvoslat, a döntés ugyanis „nem hatósági jogkörben kiadott egyedi hozzájárulás”. Interfészes csatlakozás esetén minden szakrendszer interfésszel csatlakozik az adattárházhoz – ez alól csak az ASP Adó szakrendszer jelent kivételt, amely ebben az esetben is rendszercsatlakozással kerül bevezetésre.

Az önkormányzati ASP előnyei az önkormányzatok számára Egységes, ingyenes központilag menedzselt, magas színvonalú támogató szolgálattal nyújtott szolgáltatás Jogszabályoknak megfelelő működés minden szakrendszerben Magas szintű rendelkezésre állás Állam által biztosított biztonságos hálózat (NTG) Böngésző alapú, kliens oldali alkalmazások telepítése nem szükséges Az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvénynek való – központi oldali – megfelelés

Csatlakozási feladatrendszer bemutatása Az önkormányzatoknak számos feladatot kell végrehajtaniuk a sikeres csatlakozás érdekében. Ezek a következők.  

Oktatás 1 A képzések tantermi és géptermi oktatások keretében. Rendelkezésre álló anyagok: Felhasználói kézikönyv, elearning, egyéb segédletek (folyamatok végigvezetése) A képzések illeszkednek a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. Kormányrendelet által szabályozott rendszerbe, azokat a Kincstár nyilvántartásba vett továbbképzésként valósítja meg.

Oktatás 2. 2016. évben országosan - átlagosan 93 fő oktató közreműködésével - lefolytatott oktatások: Gazdálkodás szakrendszert érintően 360 csoportban 3313 fő Adó szakrendszert érintően 85 csoportban 1311 fő

Csatlakozó önkormányzatok szakmai tevékenységei Az ASP 2.0 projekt keretében a csatlakozó önkormányzatoknak a következő szakmai tevékenységeket szükséges ellátniuk: Eszközök beszerzése Működésfejlesztés, szabályozás Elektronikus ügyintézés feltételeinek kialakítása Adatminőség javítás Tesztelés, ellenőrzés Eszközök (szoftverrel együtt) beszerzése Eszközök (szoftverrel együtt) beszerzése

Ki mit biztosít? Adatközpont Szakrendszeri alkalmazások Informatikai feltételek: Munkaállomás(ok) Monitor Kártyaolvasó Nyomtatók Hálózati feltételek: Rack szekrény Switch Szünetmentes áramforrás Helyi strukturált hálózat Adatközpont Szakrendszeri alkalmazások Távközlési kapcsolatok Végponti csatlakozás

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!