Közösségi Szolgálat jogszabályi változások és ellenőrzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Tanulószerződés-kötés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Adományok adózási kérdései
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Programjaink fizikából a es tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Közösségi Szolgálat jogszabályi változások és ellenőrzés Dr. Bodó Márton, 2016. november 30.

Iskolai Közösségi Szolgálat

Az IKSZ-et végző iskolák megyei eloszlása 2015/2016.

Tévhitek 3 területen kell szerezni tapasztalatot, Szülő munkahelyén nem lehet végezni, 3 évfolyamra kell elosztani, Csak iskolán belül, Minden esetben kell megállapodás, Csak regisztrált szervezeteknél, Nyáron nem lehet végezni, Cégekhez, magán vállalkozásokhoz is lehet menni, Változó az időkeret életkor szerint.

20/2012. EMMI rendelet 133.§ változásai (2016. VIII.24.) (4) A gimnázium, a szakgimnázium a 9-12. évfolyamos, a szakközépiskola a 9-13. évfolyamos tanulói számára szervezi meg a legalább ötven órás közösségi szolgálatot, vagy annak teljesítésére időkeretet biztosít. (7) A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése tanítási napokon alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás, tanítási napokon kívül alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb ötórás időkeretben végezhető. (9)e) az iskolán kívüli külső szervezet és közreműködő mentor bevonásakor az iskola és a felek együttműködéséről megállapodást kell kötni, amelynek tartalmaznia kell a megállapodást aláíró felek adatain és vállalt kötelezettségein túl a foglalkoztatás időtartamát, a végzett tevékenységeket, a mentor nevét és feladatkörét. Záradék: 47. A tanuló teljesítette a rendes érettségi vizsga megkezdéséhez szükséges közösségi szolgálatot Tl.

Szakközépiskolások kötelezettsége 97. § (1) Azok a tanulók, akik tanulmányaikat az iskolai nevelés-oktatás kilencedik évfolyamán a 2011/2012. tanévben vagy azt megelőzően kezdték meg, tankötelezettségük azon tanítási év végéig tart, amelyben a tizennyolcadik életévüket betöltik. Azon sajátos nevelési igényű tanulók tankötelezettsége, akik esetében a szakértői és rehabilitációs bizottság e törvény hatálybalépése előtt a tankötelezettség huszadik életévükig történő meghosszabbításáról döntött, annak a tanévnek a végéig tart, amelyben a huszadik életévüket betöltik. (2) Az érettségi bizonyítvány kiadásához a közösségi szolgálat végzésének igazolását először a 2016. január 1-je után megkezdett érettségi vizsga esetében kell megkövetelni. Az Nkt. 6. § (4) bek. szerint a középiskola elvégzését közvetlenül követő érettségi vizsgaidőszakban az érettségi vizsgák megkezdésének feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása, kivéve a) a felnőttoktatásban részt vevő tanulókat és b) azon sajátos nevelési igényű tanulókat, akiket a szakértői bizottság javaslata alapján a közösségi szolgálat alól az igazgató határozatban mentesített. Miután az Nkt. 7. §-a alapján a szakközépiskola is a középiskola fogalomba tartozik, ezért esetükben is csak a fenti kivételes kör számára nem köt. a közösségi szolgálat.

Szakmai OH ellenőrzés Időpont: 2017. január 2. és 2017. március 31. között. Mire terjed ki ? A vizsgálat az IKSZ visszamenő több éves dokumentációjára terjed ki 2016-ig. Kiket érint? Véletlenszerűen kiválasztott 150-200 érettségit adó intézményt. A vizsgálatot az OH munkatársai végzik a 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről Nkt. 77. § (3) bekezdés alapján.

Az ellenőrzés célja Jellemző országos helyzetkép – jelentés elkészítése anonim módon, Visszajelzés az intézményeknek a jobbítás szándékával, jó gyakorlatok felmutatásával - írásbeli visszacsatolás javaslatokkal. Előző évek jelentései: www.oktatas.hu/kozneveles/ellenorzesek/kollegiumok_szakmai_ellenorzeserol www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/ellenorzesek/Fegyelmi_jelentes

Felkészülni mivel lehet? Élménybeszámolók a honlapra (minta: kozossegi.ofi.hu/Archivum/Élménybeszámolók Pedagógiai program, Együttműködési megállapodások: Jelentkezési lapok, Törzslapok, Bizonyítványok, Osztálynaplók, Igazolások iskolaváltás esetén, 2016. évi nyári vizsgákban való jelentkezést törlő igazgatói határozatok 100/1997. (VI.13. Kormányrendelet  12.§(15a) A szakértői bizottság mentességről szóló határozatai. A közösségi szolgálati napló a diák tulajdona.

Jelentkezési lap 133.§ 9.a a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét, a megvalósítás tervezett helyét és idejét, valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát, Lehet az 50 órára egyszer jelentkeznie a diákoknak, minden területre nem kell minden évben külön!

Pedagógiai program A pedagógiai program ne a jogszabály szövegét tartalmazza, hanem az iskola belső tevékenységeit- azok óraszámát, az intézményiszabályozást: a felelősöket és azok feladatait! A pedagógiai program mellékleteként rugalmasabban lehet a szabályozást változtatni! A fogadó intézmények ne itt szerepeljenek, hanem a honlapon tevékenységekkel, időkerettel, jelentkezhető diáklétszámmal! A sablonok, tájékoztatás feltehetők a honlapra segítve a fogadó intézményeket, szülőket!

Osztálynapló és törzslap 133.9. b) b) az osztálynaplóban és a törzslapon a kijelölt pedagógusnak dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését, A nyári teljesítések a következő évnél szerepelnek mindkét dokumentumban. A bizonyítványban is szerepelnie kell az éves teljesítésnek!

Aki felmenthető azt nem biztos, hogy fel is kell menteni! Igazolás 133.§ 9.c c) az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről a tanulói jogviszony tanév közbeni megszűnésekor igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad, A szakértői bizottság mentességről szóló határozatait meg kell őrizni. Aki felmenthető azt nem biztos, hogy fel is kell menteni!

Iratkezelési szabályzat 133.§ 9. d az iskola a közösségi szolgálattal kapcsolatos dokumentumok kezelését az iratkezelési szabályzatában rögzíti, 5 éven át kell tárolni: igazolás, jelentkezési lap, együttműködési megállapodás (amit különben is őrzünk az itt nem szerepel) A közösségi szolgálati napló a diák tulajdona!

Együttműködési megállapodások Együttműködési megállapodások összegyűjtése, 2016-ig még nem volt kötelező a tevékenység feltűntetése. „A középiskola feladata és az intézmény vezetőjének felelőssége a tanuló választása alapján az iskolai közösségi szolgálat megszervezése állami, önkormányzati, civil, nonprofit szervezetnél, illetve a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó szervezetnél, középiskola magánszeméllyel kötött megállapodása alapján magánszemélynél vagy saját intézményben.”133.§ (1) 

Fogalomhasználat 2015/16.

Hogyan hívjátok a közösségi szolgálatot az iskolában egymás között. 12 Hogyan hívjátok a közösségi szolgálatot az iskolában egymás között? 12. osztályos diákok n=4922, 2016.

Hasonlat a közösségi szolgálatról 739 diák igen, 2016.

Le kell vonni az első évfolyam tanulságait, Tanúságok Le kell vonni az első évfolyam tanulságait, A felkészítés reflexió szerepét növelni kell, Kulcskérdés a koordinátor időbeosztása, iskolában betöltött szerepe a programnak, Jelenleg a tevékenységek megszervezése veszi még el az energiát, A túlzott adminisztráció megöli az IKSZ-et, A fogalomhasználat a pedagógustól indul!

Alapelvek a helyi közösség erősítése szabad választás közvetlenség kettős cél kölcsönösség változatosság arányosság részre hajlás-ellenesség együtt-működés a helyi közösség erősítése szabad választás szervezett keretek közöttiség érdektől függetlenség

Egy képzésen résztvevő pedagógus záró dolgozatából Amikor elkedvetlenedem a témával kapcsolatban, vagy belefulladok az adminisztrációba,akkor mindig az előző osztályomból egy diákom jut eszembe. Ha neki sikerült adnom valamit, akkor másnak is fogok tudni: B. bukott diák volt. Hangos, szófogadatlan, kekec és nem tanult. Ráadásul bűzlött a cigitől és néha füvezett. B-t senki sem szerette. B. a mi osztályunkba került és mivel korábban is tanítottam egy beszélgetéssel kezdtük az évet. Új alapok, elvárások és korlátok betartása. Cserébe szabadság és nyugalom. B nem lett mintagyerek, de tartotta magát a szabályokhoz és többet nem volt vele gondom. Tudtunk beszélgetni, lelkizni és alkudozni. B-nek erre volt szüksége. Ennek ellenére, egy döglött patkányt sem bíztam volna rá. B csatlakozott néhány haverjához és egy közeli óvodába mentek udvari játékokat festeni. Egyik alkalommal azonban esett, kevesebben is mentek és B kikötött egy csoportban, ahol mesét kellett olvasnia. B másnap csillogó szemekkel és óriási mosollyal érkezett és újságolta, hogy milyen jó volt és hogy szerették őt a gyerekek. Hogy bénán olvasott, de a picik ismerték a mesét és segítettek és hogy ő olyan jól érezte magát és hogy most már mindig ezt szeretné. B nem lett óvóbácsi és nem is járt oda többet az 50 óra letelte után, de abban az időben annyi szeretetet és sikerélményt kapott, amennyi feltöltötte őt arra, hogy elmenjen tőlünk és egy másik iskolában szakmát tanuljon. Azóta már van szakmája, dolgozik és érettségizni szeretne.