Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
MUNKAKERETEK Az óvodai vizuális nevelés tevékenységeit a következő munkakeretekbe soroljuk I. Természet utáni II. Emlékezet utáni III. Elképzelés utáni.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Az információszerzés.
A szülők tájékoztatása, véleménye a kompetencia alapú oktatás céljáról gyakorlatáról Készítette: Fehér Miklósné óvodavezető.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Matematikai nevelés az óvodában
A koragyermekkori nevelésről
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Harmadik előadás.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A team-munka elméleti alapjai
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
Kompetensek lettünk? június 27..
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Drámajáték a magyarórán
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Szeretettel köszöntöm
Út a sikeres tanuláshoz
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Az óvópedagógus tevékenység IKT elemeinek kidolgozása „Együttműködés az észak magyarországi pedagógusképzés minőségi megújításáért” TÁMOP B.2-13/
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Összeállította: Szabó Ilona
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Oxford július 4 – július 15. Creative teaching and methodology
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Videójátékok veszélyei
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus Rákosmenti Csicsergő Óvoda

INFORMÁCIÓS KULTÚRA KIALAKÍTÁSA

Számítógép Nyomtató Fényképezőgép Diktafon Laptop Tablet Magnó Robotméhecske Interaktív tábla

Az informatika megjelenése A folyosón elhelyezzük az épület térképét, piktogramokkal jelöljük a fontosabb helyiségeket

Az informatika megjelenése Piktogramokkal jelöljük a a fontosabb tevékenységek sorrendiségét

Az informatika megjelenése Piktogramokkal jelöljük a a fontosabb tevékenységek sorrendiségét

Az informatika megjelenése Piktogramokkal jelöljük a a fontosabb tevékenységek sorrendiségét

Az informatika megjelenése Könyvtársarkot alakítunk ki.

Az informatika megjelenése Piktogramokkal jelöljük a játékeszközök helyét a csoportszobában

Az informatika megjelenése Táblák

Az informatika megjelenése Táblák

Ezek a játékos tevékenységek játék élménye mellett fejlesztik a gyermekek személyes kompetenciáit, bővítik ismereteit, megmozgatják a fantáziát. Elősegítik: az észlelés, az értelmi képességek, problémamegoldó gondolkodás, téri orientáció, finommotorika, szem-kéz koordináció, kreativitás fejlődését.

A megtapasztalás, a cselekedtetés, az azonnali visszajelzés erősítik a tudástartalom elmélyülését, miközben fejlődik: a gyermekek figyelme, megfigyelőképessége, összpontosításra való képessége, emlékezete, kitartása, önállósága, erősödnek a gyermekek kommunikációs kapcsolatai, fejlődik beszéd- és kifejezőkészségük, bővül passzív és aktív szókincsük.

Internet lehetőségei Szülőkkel való kapcsolattartás, szemléletformálás

Köszönöm a figyelmet!