3D grafika összefoglalás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fénytan - összefoglalás. Mit nevezünk fényforrásnak? Azokat a testeket, amelyek fényt bocsájtanak ki. Hogyan csoportosíthatjuk ezeket? Írj egy-egy példát.
Advertisements

1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
3D építészeti látványtervek megjelenítése kamerakövetés segítségével légi felvételeken Kovács Magda-díj pályázat 2015/16-os tanév MI2011N.
Hullámmozgás. Hullámmozgás  A lazán felfüggesztett gumiszalagra merőlegesen ráütünk, akkor a gumiszalag megütött része rezgőmozgást végez.
III. rész A megvilágítás, a fénysűrűség mérésének elve Lámpatestek fényeloszlásának mérése, dokumentálása Az EULUMDAT fájlformátum világítástervező programok.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
In vivo mozgásvizsgáló rendszerek I.. Vizsgálómódszerek csoportosítása Vizsgálatok élő-halott szöveteken:ENGEDÉLYKÖTELES Vizsgálat módja szerint:  In.
avagy a háromszög technika
A Levegő összetétele.
WinVill működése a 10 vonal példáján bemutatva
Geometriai transzformációk
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
FITLIFE BAY Fitness és Mozgásközpont
3D grafika összefoglalás
Frekvencia függvényében változó jellemzők mérése
A színkezelés alapjai a GIMP programban
Általános célú számítások a GPU-n
DIGITÁLIS KÉPFELDOLGOZÁS ALAPFOGALMAK
Az elektrosztatikus feltöltődés keletkezése
Egyszerű kapcsolatok tervezése
Infravörös spektrometria
FÉNYVISSZAVERŐDÉS SÍKTÜKÖRRŐL
1997-es korosztály rövid értékelése (U14) Készítette: Bakos Roland
Kockázat és megbízhatóság
Szem fejlődése.
A fényhullámok terjedése vákuumban és anyagi közegekben
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Tervezés I. Belsőtér BME-VIK.
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Máté: Orvosi képfeldolgozás
Három dimenziós barlangtérkép elkészítésének matematikai problémái
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Környezeti teljesítményértékelés
Hullámdigitális jelfeldolgozás alapok 5 Híd struktúrájú szűrők
A naptevékenységi ciklus vizsgálata a zöld koronavonal alapján
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Tartalékolás 1.
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
Egy test forgómozgást végez, ha minden pontja ugyanazon pont, vagy egyenes körül kering. Például az óriáskerék kabinjai nem forgómozgást végeznek, mert.
KATRIN 2D DWG SZIMBÓLUMOK ÉS GDL KÖNYVTÁR
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Izoterm állapotváltozás
Az élesség beállítása vagy fókuszálás
Alapfogalmak folytatás Színhőmérséklet és színvisszaadás ellenőrzése
Mi a káosz? Olyan mozgás, mely
Óbudai Egyetem, NIK Páldi Patirk
Turbulencia hatása a tartózkodási zóna légtechnikai komfortjára
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Ptolemaiosztól Newton-ig
3. A robot képernyőmenüje
Monitor(LCD).
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
AVL fák.
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN
4. Fénytechnikai mennyiségek mérése
Perspektív térábrázolás
Alakmodell Animációk Felületek szemléltetése Színtér
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Vektorok © Vidra Gábor,
A geometriai transzformációk
Hagyományos megjelenítés
A T-spline felületreprezentáció
A tér képi megjelenítése 1
Előadás másolata:

3D grafika összefoglalás * 3D grafika: térbeli alakzatok képe * Vonalas (drótváz) ábrák és árnyalt, színárnyalatos ábrák * Valószerű (realistic) képek: a térbeliség észlelésének összetevői * GM -> Szesza -> Kép

Térbeli alakzatok képe Térbeli látás: tanult, két szemmel Fénykép, TV: „egy szemmel” – ezt is megtanultuk A térbeliség mozzanatai (depth-cues) - testek takarása - megvilágítás - árnyékok, a fény visszaverődése - a méretek látszólagos távolsági csökkenése - párhuzamosok látszólagos távolsági összetartása - levegő perspektíva: színeltolódás, kontúrok elmosódása - megszokott jelek (féknyomok az úton) - kinetikus mélységhatás: a távolabbi lassabban mozog Ezeket utánozzuk; mennél jobban, annál drágábban

A geometriai modell P[ont] x y z neve H[áromszög] p q r felülete neve Más felület elemek T[est] {h1 h2 h3 …} F[elület] (kar,kag,kab) (kdr,kdg,kdb) (ks,n) […] L[ámpák] hi (x y z) (r g b) S[zintér] {testek, fényforrások, változások} N[ézet] kp (cx,cy,cz) (nx,ny,nz) d (fx,fy,fz) a // vagy másképp V[áltozások] … // testek, fények, nézetek változása

A grafikus program GM -> beolvasás, ellenőrzés adatszerkezet építése -> ASz Interaktív változtatások Előkészítés: normálvektorok, dobozok, stb. Szerelőszalag -> kép

A 3D grafikus szerelőszalag fölépítése Szerelőszalag: alapműveletek sorozata - Képelemek összeállítása: - Leképezés a VKR-ből a KKR-be,. - Vágás: a kívül eső képrészek elhagyása. - Láthatóság-takarás. - Árnyalás és textúra. - Utókezelés: különböző módszerek az elkészült kép minőségének javítására.

Leképezés VKR -> NPKR tégla: projektív transzformáció utána: vágás és Z-puffer eljárás; VKR -> SzKR (tárgytér): mozgás (TR) utána: „megjelölés” és FSK

Árnyalás (shading) Lokális megvilágítási modellünkben (egyszerűsítések!) a képernyő egy pontjában látott fény (szín): C = Ca + SL[CdL+ CsL] = = kaIa + SL[(kd + kscosn(E0S0)) IL(N0L0)] ; Cr = … Cg = … Cb = …

Gyorsítások A színt minden képpontban meg kell határozni! Ha a fényforrás a végtelenben van (Nap), akkor iránya L, és egy síklapon belül (N0L0) állandó Jámbor csalás: a nézőpont is a végtelenben; E0 is állandó „orvosi fejtükör”: L és E megegyeznek cos b = E0R0 helyett = N0.H0 ; H=(L+E)/2 irányú egységvektor A csúcspontokban számított értékek interpolációja (folyt)

Interpoláció síklapokon Görbült felület közelítése sokszögekkel Számított Ni vektor minden csúcsban: a lapok normálisának súlyozott átlaga Gouraud- interpoláció: a csúcsokban számolt szín interpolációja az éleken, és a pásztákon Phong-interpoláció (lassabb, de szebb): az N vektor interpolációja az éleken és a pásztákon, a szín kiszámítása minden képpontban.

Gouraud- árnyalás: a szín interpolációja

Phong-árnyalás: N interpolációja

Ez csak durva közelítés Továbbiak: levegő perspektíva alakos fényforrások globális megvilágítási modell stb.