A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK TOVÁBBKÉPZÉSEI
Szervezetfejlesztési Program
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Közigazgatási alapismeretek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közszolgálati jog Díjazás a közszolgálatban 10. előadás 2013
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Közszolgálati tisztviselők továbbképzési rendszere
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Széchenyi István Egyetem, Győr
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
A területi államigazgatás átalakítása
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Tolna megyei földmérők helyzete a szakmagyakorlási rendelet szerint Németh András | TMMK GGT Szakcsoport elnök Tolna Megyei Földmérők Napja 2016.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szeged, december 09. Tájékoztató a Magyar Kormánytisztviselői Kar Csongrád megyei területi tisztviselői választásról.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
EFOP CSALÁS ELLENES INTÉZKEDÉSEK MÁJUS 12. DR. SÁGI ZSOLT EU FEJLESZTÉSEK KOORDINÁCIÓJÁÉRT ÉS STRATÉGIÁKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
Önkormányzat és állam.
A NORMATÍVA BEFIZETÉSE
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Minisztériumok, központi közigazgatás
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Töréspont Stratégiai Alapítvány
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata Fókuszban a képzések megvalósításának gyakorlati tapasztalatai és a képzésben részt vevők, mint ügyfelek elégedettsége MTA IX. osztály Gazdálkodástudományi Bizottságának Marketingtudományi Albizottsága keretében működő Közszolgálati és Non-profit Munkabizottság Trendek a nonprofit marketingben – hazai tapasztalatok a kutatási és felsőoktatási gyakorlatban c. konferencia Révkomárom, Szlovákia, 2017. május 18. Darida Zsuzsa PhD hallgató SZE RGDI Témavezető: Dr. Prof. Józsa László

A mai előadás tartalma Kutatás hátterének ismertetése A kötelező közigazgatási továbbképzések– fókuszban a képzések megvalósításának gyakorlati tapasztalatai, és a képzésben részt vevők, mint ügyfelek elégedettsége A mai előadás tartalma Kutatás hátterének ismertetése Fogalmi meghatározás Képzési rendszer a közigazgatásban (Intézményi háttér, képzési kötelezettség, képzési programok) Hipotézisek ismertetése A kutatás jelenlegi állásának bemutatása Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Fogalmi meghatározás I. A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 1. és 2.§-ban meghatározott szerveknél dolgozó köztisztviselők és kormánytisztviselők a minisztérium, a kormányhivatal, a központi hivatal (azaz központi államigazgatási szerv), a kormányhivatal és a központi hivatal területi, helyi szerve, továbbá a Kormány által intézményfenntartásra kijelölt szerv, a rendőrség, a büntetés-végrehajtás és a hivatásos katasztrófavédelemi szerv központi, területi és helyi szervei (az első három pont együtt: államigazgatási szerv) kormánytisztviselőjére a minisztérium közigazgatási államtitkára és helyettes államtitkára a helyi önkormányzat képviselő-testületének polgármesteri hivatala, közterület-felügyelete, a közös önkormányzati hivatala egyéb, e törvény 2.§-ában név szerint említett intézmények Az államigazgatási-, az önkormányzati és az alkotmányos szervek hivatalaiban dolgozó kormánytisztviselők, köztisztviselők Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Fogalmi meghatározás II. Köztisztviselők kötelező továbbképzési rendszere: A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, valamint a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. (IX.28.) kormányrendelet előírásait figyelembe véve 2014. január elsejétől bevezetett, országos szintű, szervezett formában működő képzési rendszer, melynek célja: - folyamatosan frissülő ismeretek átadásával és a meglévő ismeretek bővítésével segíteni a köztisztviselői állományt munkájának minél hatékonyabb és eredményesebb elvégzésében; - olyan közigazgatási kar kialakítása, melynek tagjai folyamatosan frissítik tudásukat annak érdekében, hogy feladataikat professzionális szinten legyenek képesek ellátni. Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

A közszolgálati továbbképzés intézményi háttere - KTK Közigazgatási Továbbképzési Kollégium a közszolgálati életpálya kidolgozásáért felelős miniszter továbbképzéssel kapcsolatos feladatait segítő szakmai tanácsadó és véleményező testülete Feladata: programok követelményrendszerének meghatározása programok minősítése döntés a programjegyzékbe és a szakértői névjegyzékbe való felvételről, ill. az abból való törlésről Forrás: http://vtki.uni-nke.hu/tovabbkepzes/kozigazgatasi-tovabbkepzesi-kollegium Letöltve: 2017.05.13 Megjegyzés: a KTK feladatai közül csak azok szerepelnek itt, melyek témánk szempontjából relevánsak. Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

A közszolgálati továbbképzés intézményi háttere - NKE Nemzeti Közszolgálati Egyetem a képzések megvalósításának aktív részese, a továbbképzési rendszer működtetője Feladata: képzések tervezése (országos szinten), a képzések ki- és továbbfejlesztése, megvalósítása a képzési programok minőségügyi követelményeinek biztosítása oktatók és vizsgáztatók felkészítése, képzése és továbbképzése TVP működtetése (Pro Bono) Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Felnőttoktatási, felnőttképzési intézmények A közszolgálati továbbképzés intézményi háttere – felnőttképzési intézmények, – munkáltatók…………………. Felnőttoktatási, felnőttképzési intézmények képzési kínálatukkal kiegészítik az NKE által nyújtott képzéseket Közigazgatási szervek, mint munkáltatók un. belső képzéseket dolgozhatnak ki, vetethetnek nyilvántartásba és valósíthatnak meg - saját intézményük köztisztviselői, vagy más érdeklődő közigazgatási szervek számára Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Köztisztviselők továbbképzési kötelezettsége Kik? Alapvizsgával rendelkező vagy az alól mentesített köztisztviselők Mit? A KTK által elfogadott, programjegyzékben szereplő képzést Mennyi idő alatt? Négy éves továbbképzési időszak - felsőfokú végzettség: 128 kreditpont - középfokú végzettség: 64 kreditpont Milyen forrásból? Közigazgatási szerv által finanszírozottan (normatív hozzájárulás = illetményalap 73%-a/fő/év) Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Továbbképzési programok Képzés típusa közszolgálati továbbképzés (NKE) szakmai képzés - belső képzés (NKE, közigazgatási szervek, felsőoktatási vagy felnőttképzési intézmények) vezetőképzés (NKE) - vezetői utánpótlás - vezető rendszeres továbbképzése - vezető kiválósági képzése Képzési forma - e-learning - jelenléti (tréning) - blended Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Hipotézisek Hipotézisek: A képzési kínálat nem tud minden igényt megfelelően kielégíteni (kínálati szűkösség tapasztalható) A képzésben részt vevők motivációja nagyobb részben külső eredetű Érvényesül az energiaminimum elve A megszerzendő kreditpontok száma túl magas A képzésben való részvétel munkaidőn kívüli elfoglaltságot is ad – ezáltal terhet ró a családi- és magánéletre A vezetőképzésben és a szakmai képzésben részt vevők elégedettebbek, mint a közszolgálati képzésben részt vevők A tréning jellegű képzésekben részt vevők elégedettsége a legmagasabb szintű, az e-learning típusú képzésekben résztvevőké a legalacsonyabb

Kutatás jelenlegi állásásnak bemutatása A kutatás jelenlegi állásának bemutatása Kutatási téma aktualitása Kutatás terepe Kutatás célja Mintavétel Módszertan A kutatás várt eredménye Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató

Köszönöm a figyelmüket! Darida Zsuzsa PhD hallgató Dátum: 2017. május 18. Előadó: Darida Zsuzsa PhD hallgató