Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Tanárképző Központ Eger február 9.. Ki a gyakornok? 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
MINŐSÍTÉS, INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS, INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8)
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó? KPSZTI, Grolyóné Szabó Éva 2015. 11.17.

Megújuló köznevelési rendszer Pedagógusok előmeneteli rendszere (életpálya) Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer (ePortfólió) Pedagógiai szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) Intézményi önértékelés Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Pedagógus továbbképzési rendszer 2.

Mindenkire vár valami… – Rád mi vár? Minősítés Tanfelügyelet Intézményi önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény külső értékelése saját célok mentén belső értékelése Pedagógus külső elvárások mentén SZAKTANÁCSADÁS 3.

Mi a célja az új típusú szaktanácsadásnak? A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének egyénre szabott támogatása, összefüggésben a kiépülő minősítési rendszerrel 1. A pedagógus munka hatékonyságának és minőségének javítása (általános pedagógiai, szakmódszertani támogatás) 2. A pedagógus szakmai előmenetelének támogatása 4.

Szaktanácsadás 48/2012. (XII.12.)EMMI rendelet 3. § Az Nkt. 19.§ (2) bekezdés b) pontja szerint a szaktanácsadás, tantárgygondozás ellátásának eszközei és módszerei a) nevelési és tantárgy-pedagógiai módszerek, eszközök, eljárások megismertetése, terjesztése, b) nevelési-oktatási intézményi pedagógiai programok, helyi tantervek, házirendek, intézményi pedagógiai dokumentumok elemzése, azok intézményi elkészítésének és alkalmazásának segítése, c) az alkalmazott pedagógiai módszerek és pedagógiai fejlesztő tevékenység elemzésének, értékelésének segítése adott köznevelési intézmény, intézménytípus esetében, d) nevelési eszközök, tankönyvek, taneszközök, nevelési-oktatási programok kiválasztásának segítése a nevelési-oktatási intézmény, vagy az intézményrendszer egésze vonatkozásában, e) egyéni szakmai tanácsadás, f) a köznevelés rendszerszintű fejlesztéseinek támogatása, a miniszter által indított országos tantárgyi és műveltségterületi pedagógiai feladatok segítése. 5.

Szaktanácsadói feladatok típusai az önértékeléshez, tanfelügyelethez kapcsolódóan I. Egyéni fejlesztő célú látogatás Tanfelügyelet előtt a szaktanácsadás segítheti a pedagógust a felkészülésben segíthet a tanfelügyelet során elkészülő pedagógusértékelés fejlesztő javaslatainak megvalósításában Minősítés előtt segíthet annak felmérésében, mely kompetenciaterületeken felel meg a pedagógus a következő életpálya-fokozat követelményeinek, hol van még szükség fejlődésre 6.

Szaktanácsadói feladatok típusai az önértékeléshez, tanfelügyelethez kapcsolódóan II. Intézményi szintű segítség intézményfejlesztés Tájékoztatók Dokumentumok elemzése Mérés-értékelés Fejlesztési terv készítése Munkaközösségek munkájának segítés Tankönyvbemutatók Bemutatóórák / -foglalkozások Önértékelés Szakmai – módszertani tanácsok 7.

Szaktanácsadói segítség lehetősége I. Pedagógusok részére: tájékoztató megtartása az önértékelésről, pedagógiai módszertani segítség, óralátogatás: tervezés és megvalósítás, önfejlesztési terv. 8.

Szaktanácsadói segítség lehetősége II. Önértékelést támogató munkacsoport részére: a csoport feladatmegosztásának, munkaterv elkészítésében segítségadás, a teljes körű intézményi önértékelés tervének, ütemezésének elkészítésében 9.

Szaktanácsadói segítség lehetősége III. Intézményvezetők részére: az egyedi helyzetekből adódó problémák értelmezése (tagintézmények, stb.), a vezető szerep tisztázása az önértékelési folyamatban, az Önértékelést Támogató Munkacsoport tagjainak kiválasztásához szempontokat adni, segítség az önfejlesztési és az intézkedési tervhez (pl. sablon) 10.

Az önértékelés és a tanfelügyelet standardjai tervezés teljes körű önértékelés megkezdése Tanfelügyelet Önértékelés Tanfelügyelet és önértékelés Intézmény 7 terület Az értékelési területek, alábontó szempontok Az intézményi működéshez kapcsolódó elvárásrend-szer Az értékelési szempontoknak megfelelő eszközrendszer Vezető 5 terület Pedagógus 8 kompetencia minősítés előtt megvalósítás A kompetencia területek tartalmainak megismerésében ( ismeretek, képességek-készségek, attitűdök szintjén) a szintleírások tartalmainak megismerésében A portfólió készítés lépéseinek megtervezése, dokumentumainak elvárt tartalmi elemeinek ismertetése, értelmezése A pedagógus előmeneteli rendszerben a képzési szükségletek diagnosztizálása (PSZFT) által 11.

Fejlesztés Az önértékelés eredménye alapján: pedagógus önfejlesztési terv, vezetői önfejlesztési terv, intézményi intézkedési terv készítése. Mindhárom szinten igénybe vehető szaktanácsadói segítség. 12.

3 x JÓ = Szaktanácsadás JÓ a vezetőnek, JÓ a pedagógusnak, JÓ a tanácsadónak, mert információkat szerez a köznevelési rendszer által megfogalmazott követelményeiről, átfogó képet kap a pedagógusok munkájáról, a teljes intézmény munkája tudatosabbá válik. könnyebbé válik számára a pedagógus kompetenciák értelmezése, segítséget kap szakmai jövőképének kialakításához, képessé válik portfóliójának tudatos összeállítására, mert nem a hibát, hanem az elért eredményeket fogják keresni a munkájában. fontos és felelősségteljes munkát végezhet, megismer értékes pedagógus egyéniségeket és magas színvonalon dolgozó intézményeket. 13.

Intézményrendszer fejlesztése 2015. április 1-jétől az Oktatási Hivatalba került a pedagógiai-szakmai szolgáltatások ellátása Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztály Pedagógiai Oktatási Központok (POK) szaktanácsadók Köznevelési intézmények Köznevelési intézmény fenntartók 14.

Oktatási Hivatal POK KPSZTI A pedagógiai oktatási központok (OH-POK) – a Hivatal önálló szervezeti egységei, ellátják a Hivatal pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi feladatait (állami intézményekben) hatósági feladatokat is ellátnak. 15.

KPSZTI – szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer szaktanácsadói képzés szervezése (2014., 2015. az OFI irányításával) szaktanácsadók folyamatos regisztráltatása a KPSZTI honlapján, (akik elvégezték a szaktanácsadói képzést és jelentkeztek a Szaktanácsadói Névjegyzékre), szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer kiépítése (jelenleg 131 fő szaktanácsadó, ebből 67 fő szaktanácsadóként Mesterpedagógus), a szaktanácsadói munka szervezése, nyilvántartása, igazolása és a szaktanácsadók megbízása, továbbképzések szervezése a szaktanácsadók számára, szaktanácsadást kérő intézmények jelentkeztetése. 16.

Szaktanácsadás igénylése A KPSZTI honlapján www.kpszti.hu Szaktanácsadás/Intézmények számára/Szaktanácsadás kérés KPSZTI munkatárs, aki a szaktanácsadás koordinálásával foglalkozik Szabó Klára pedagógiai szakértő e-mail címe: szabo.klara@kpszti.hu 17.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!