eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a térségi integrált szakképző központok számára Baskiné Lipka Gabriella.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A MAGYAR SZAKKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKULÁSA Szegedi Szakképzési Centrum – A Jövőd itt kezdődik! |
A felnőttképzés szakmai programkövetelmények nyilvántartása, eddigi tapasztalatok Dr. Markovszky György Program Bizottság elnöke.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
A környezet és természetvédelem állami feladatai és szervezeti rendszere, az önkormányzatok környezetvédelmi feladatai.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
A vendéglátás oktatásának kihívásai
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
Stratégiai célok megjelenítése a közbeszerzési politikában A fenntarthatóság kérdése a magyar közbeszerzési jogalkalmazásban, különös tekintettel az.
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
Önfeledt játék a biztonság tudatában
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Merre tovább a középiskola után?
A szakképzés múltja, jelene és jövője kamarai szemmel
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
14. VILÁGGAZDASÁG.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
BTMN.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Szakmai vizsgaelnöki pályáztatás, vizsgabizottsági jelentések
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok A Program Bizottság eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok Dr. Markovszky György Program Bizottság elnöke Budapest, 2016. október 20.

MKIK Programkövetelmény Bizottság feladata, küldetése, értékrendje Felnőttképzés törvényi háttere 2013. évi LXXVII.tv. új helyzetet teremtett 393/2013.(XI.12.) Korm. rendelet az engedélyezési eljárásról 59/2013.(XII.13.) NGM rendelet a felnőttképzési, szakmai követelmények nyilvántartásba vételének követelményei eljárási rendje Mögöttes joganyag 2011. évi CLXXXVII. tv. a szakképzésről OKJ-ról szóló 150/2012. Korm. rendelet SZVK-k és követelménymódosulásokról szóló rendeletek Felsőoktatási szakképzést szabályozó rendeletek

MKIK Programkövetelmény Bizottság feladata, küldetése, értékrendje Feladat Programkövetelmények nyilvántartásba vétele Átmenet idején Akkreditált felnőttképzési, szakmai programok felülvizsgálata 2014. március 31-ig 2776 program Akkreditált program  programkövetelménnyé alakítható 22 db  nem átalakítható 2754 db összesen: 2776 db Nem átalakíthatók megoszlása  Programkövetelménnyé nem alakítható szakmai program 1024 db  NEM szakmai program az új szabályozás alapján 1521 db  Hatósági jellegű képzés 86 db  OKJ szerinti képzés 18 db  Programkövetelménnyé alakítható 127 db

Szakmacsoportok minisztériumi hovatartozása Szakmacsoport megjelölése és megnevezése BM (2 db) 22 Rendészet, honvédelem és közszolgálat 23 Vízügy EMMI (4 db) 1 Egészségügy 3 Oktatás 2 Szociális szolgáltatások 4 Művészet, közművelődés, kommunikáció NFM (2 db) 7 Informatika 13 Közlekedés NGM (12 db) 5 Gépészet 12 Nyomdaipar 6 Elektrotechnika-elektronika 15 Közgazdaság 8 Vegyipar 16 Ügyvitel 9 Építészet 17 Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció 10 Könnyűipar 18 Vendéglátás-turisztika 11 Faipar 19 Egyéb szolgáltatások VM (3 db) 14 Környezetvédelem 21 Élelmiszer 20 Mezőgazdaság

A Programbizottság tagjai Dr. Markovszky György elnök Dr. Madarász Sándor tag Orosz György Gyula tag Tóth Gábor tag Minisztériumi küldöttek NGM – Bruckner László EMMI – Borosán Beáta BM – Rácz György NFM – Répás Sándor VM – Farkas Marianna MKIK Oktatási Főigazgatóság Vörös-Gubicza Zsanett Torma Gabriella Horváth Edina

A beérkezett programkövetelmény javaslatok Szakmacsoport 2014. nov.21-ig 2015. nov.20-ig 2016. okt.10-ig Minisz-térium Egészségügy 11 8 7 EMMI 12. Nyomdaipar 1 NGM 2. Szociális szolgált. 4 23 5 13. Közlekedés 12 NFM 3. Oktatás 37 14. Körny.véd.-vízgazd. 3 13 VM 4. Műv., közműv., komm. 16 9 15. Közgazdaság 29 5. Gépészet 50 74 6 16. Ügyvitel 2 10 6. Elektrotechnika-elektronika 17. Ker.-mark., üzleti adminisztráció 7. Informatika 30 18. Vendéglátás-turisztika 8. Vegyipar 19. Egyéb szolgált. 19 34 9. Építészet 25 20. Mezőgazdaság 51 10. Könnyűipar 21. Élelmiszeripar 18 11. Faipar 22. Közszolgálat BM Összesen: 197 446 67

A beérkezett javaslatok minisztériumi bontásban 2014 2015 2016 BM 2 EMMI 36 77 17 NFM 12 42 NGM 130 243 VM 82 8 Összesen: 197 446 67

A beérkezett javaslatok elfogadása, hiánypótlása, elutasítása I. Bizottsági döntés 2014 2015 2016 Elfogadás 8 4% 35 8% 7 11% Elutasítás 57 29% 221 50% 21 31% Elj. megszüntetése 18 9% 2% Hiánypótlás 112 57% 171 38% 39 58% Elj. folyamatban 2 1% 11 Összesen: 197 100% 446 67 II. Bizottsági döntés hiánypótlás után 2014 2015 2016 Elfogadás 32 29% 55 32% 12 31% Elutasítás 73 65% 109 64% 20 51% Elj. folyamatban 7 6% 4% 18% Összesen: 112 100% 171 39 Elutasítás oka (II. Bizottsági döntés) 2014 2015 2016 Hiánypótlás nem megfelelő 56 71 6 Hiánypótlás nem érkezett 17 38 5 Összesen: 73 109 20 Elutasítás oka (I. Bizottsági döntés) 2014 2015 2016 60%-nál nagyobb kompetencia átfedés 48 187 6 Hatósági képzés 3 7 2 Belső képzés 1 Nem szakmai képzés 4 20 Megnevezés nem megfelelő Egyéb Rendelet 2§ (5) bek. h) pont 8 Összesen: 57 221 21 Programbizottság végleges döntése 2014 2015 2016 Elfogadás 40 20% 90 19 28% Elutasítás 130 69% 330 74% 41 61% Elj. megszüntetése 18 9% 8 2% Elj. folyamatban 9 5% 4% 7 11% Összesen: 197 100% 446 67

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!