Üdvözöljük Önöket a bemutatóján

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Pályaválasztási tanácsadás
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Üdvözöljük Önöket a bemutatóján 2007. március. 21

„Minden technika művészetté nemesedik a tudás legmagasabb fokán.” (Tápai Antal)

Tápai-díj

Iskolánkról

SZAKISKOLAI KÉPZÉSEINK tagozatkód: 11 műszaki szakterület, könnyűipari szakmacsoport tagozatkód: 22 felzárkóztató oktatás: szakképzést előkészítő évfolyam SZAKKÖZÉPISKOLAI KÉPZÉS tagozatkód: 33 nyomdaipari szakmacsoport tagozatkód: 44 faipari szakmacsoport tagozatkód: 55 egyéb szolgáltatások szakmacsoport

Szakiskolai végzettséggel választható szakmák: Középiskolai végzettséggel tanulható szakmák: fodrász (3) női szabó (3) bútorasztalos (3) épületasztalos (3) kárpitos (3) járműfényező (2) motor- és kerékpárszerelő (2) irodai asszisztens (1) elektronikai műszerész (2) finommechanikai műszerész (2) kozmetikus (2) nyomdai gépmester (2) nyomdai kiadvány- és képszerkesztő (2) és a szakiskolai képzésnél felsorolt valamennyi szakma

KÜLFÖLDI KAPCSOLATAINK Hildburghausen (asztalos) Darmstadt (fodrász)

Mérés-Értékelés Csoport projektterve a 2006/2007-es tanévre Mérés tárgya /mit?/ Mérés eszköze /mivel?/ Érintettek köre Mérés felelőse /ki?/ Határidő /mikor?/ Mérés célja, felhasználása /miért?milyen céllal 1. Intézmény látogatottsága szülői értek. jelenléti ív tanulói létszámok rendezvényeken szülők diákok NKB KSK Szülői dátuma 2007.06.30. önértékelés 2. Iskola működése, felszereltsége MÉCS kérdőív tanárok BZS 2007.04.30. 3. Tanórán kívüli foglalkozások igénye és látogatottsága jelentkezési ív alapján MT sportkörök,szakkörök, versenyfelkészítő órák tervezése a tantárgyfelosztás előkészítése 4. Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felmérése szülői nyilatkozat SZG 2006.10.15 képességfejlesztő foglalkozások szervezése 5. Partneri vélemény iskoláról, oktatásról önértékeléshez partneri elégedettség kérdőív szülők, tanárok, alkalmazottak Bá, PZ 2007.03.31. 6. Végzett tanulók munkába állása, elhelyezkedési aránya kérdőív HFné, Terhesné Zsuzsi és PZ, Bá 2006.11.30. szakmai képzés eredményessége, beiskolázási létszámok felülvizsgálata, képzési stratégia

7. Tanulmányi munka értékelése /osztályzat, dicséretek, bünt./ félévi és év végi statisztika összes diák SZG FB 2007.01.30. 2007.06.30. feladat meghatározás 8. Létszám adatok /hiányzás, lemorzsolódás/ beiskolázás, önértékelés 9. Külső mérések SZFP.9.évf. komp. érettségi vizsgák szakmai záróvizsgák OKÉV komp. 10.évf. 9. évf. 12. évf. 2/12 és 2/14 évf., 10.évf MT 2006.09.?? 2007.05.?? fejlesztendő területek meghatározása, vizsgafelkészítés tervezése 10. Pedagógus továbbképzési igény jelentkezési lap tanárok 2007.02.15. éves továbbképzési terv elkészítése, támogatások prioritásának eldöntése 11. közismereti versenyek, SZKT verseny eredm. központi mérőlapok diákok Mkv-k és SZG, MT 2007.06.30 hatékonyság növelése 12. Érettségire felkészítés igénye VI, PL,SZG 2007.05.20 érettségire felkészítő foglalkozások tervezése a következő tanévre 13. Kisérettségi vizsga 4 kötelező tantárgyból tantárgyi mérőlapok 10. évf. szakközép iskola SZG és a mkv-k 2007.05.30. hatékonyság növelése, érettségi vizsga eredményességének javítása 14. Pályázatok eredményessége eredményes/beadott pályázatok iskolahasználók MSZ 2007. 06 30. tanévvégi beszámoló, fejlesztések meghatározása 15. Szakiskolai minősítő vizsga Feladatlapok és a szóbeli tételek értékelése szakiskolai 10. osztályok 2007.06.15. helyzetelemezés és a fejlesztendő területek meghatározása 16. Év eleji tantárgyi bemeneti mérések és visszamérés a tanév végén. tantárgyi mérőlapok 9. évfolyamos tanulók munkakö-zösség-vezetők 2006.09.30. és hozzáadott pedagógiai érték vizsgálata

Mérés-Értékelés Csoport tevékenysége a 2006-2007-es tanévben MÉCS megalakulása 2006.05.10 Bemeneti kompetenciamérés szervezése és lebonyolítása 2006.09.18-19 Feladatok egyeztetése a projektvezetővel és MICS vezetővel 2006.09.20 Kompetenciamérés eredményéről a szülők és tanulók tájékoztatása 2006.09.26-tól Budapesti konferencia, Tavaszi mérések értékelése 2006.10.04

Stratégiai Terv MÉCS 2006-2011 MÉCS SZMSZ megalkotása MÉCS Iskolai mérések gyűjteménye és tematizálása MÉCS 2006-2007 Projekt terv Tantestületi tagok mérési-értékelési kompetenciáinak feltérképezése Kompetenciamérés tapasztalatainak megbeszélése, feljegyzések készítése 2006.10.15

Mérőeszköz-készítő tanfolyamon részvétel 2006.11.03-05 Tantestületi értekezlet – fejlesztési területek kijelölése 2006.11.14 A MICS-es és MÉCS-es feladatok egyeztetése és az SZFP-ben tanító tanárok tájékoztatás 2006.11.23 Fórum a kompetenciamérés eredményeiről, szakértő előadása 2006.12.13 Fejlesztési terv elkészítése 2007.01.15 Székesfehérvári konferencia, Őszi mérések értékelése 2007.01.26 Volt tanulóink nyomon követése 2007 február-március

Projektjeinkről Órarend módosítása, projektnapok kijelölése minden héten (2 nap osztályonként) Februártól saját projekteket használunk Februárig dobozok tanulmányozása, beépítése a tananyagba Projektfelelősök (2 db/ projekt) Tantárgyi projektek Projektnapok (adott téma 5-6 tanítási órán)

Projekt tapasztalatok Tanári Tanári bizonytalanság Kimerítő (folyamatos munka és figyelem) Alapos és széleskörű ismeretek alkalmazásának gyakorlata Tanári kommunikáció Pontos és precíz tervezés és előkészítés

Projekt tapasztalatok Diák Gyerekek sokkal lelkesebbek, jobban szeretnek csoportokban dolgozni Jobban be lehet vonni mindenkit a kommunikációba Jobb eredményeket érnek el azáltal, hogy változatos az oktatás „Észrevettem, hogy nem figyelünk egymásra”

Projektek értékelése Fejlesztési terv Diákok önmagukat Diákok a Csoportot Diákok a Tanárt (Jelenleg még erősen szubjektív) Fejlesztési terv SZFP-s osztályok összetétele vegyes (ismétlők,szolid képességűek, komolytalankodók) Kompetenciamérésnél szövegértelmezési, kitartásbeli problémák, illetve következmény nélküli munka nem elvégzése volt a jellemző.

Céljaink: • szöveg végigolvasásának (hosszától függetlenül), értelmezésének javítása következtetések levonása, ok-okozati összefüggések feltárása munkamorál, kitartás javítása, önismeretük fejlesztése meghatározott, leírt szabályok értelmezése, követése

Fejlődés előfeltétele közös, összehangolt pedagógusmunka tapasztalatcsere érdeklődés fenntartása (játékosság) feltérképezése tanév végén újabb mérés feladatlapos formában