Üdvözöljük Önöket a bemutatóján 2007. március. 21
„Minden technika művészetté nemesedik a tudás legmagasabb fokán.” (Tápai Antal)
Tápai-díj
Iskolánkról
SZAKISKOLAI KÉPZÉSEINK tagozatkód: 11 műszaki szakterület, könnyűipari szakmacsoport tagozatkód: 22 felzárkóztató oktatás: szakképzést előkészítő évfolyam SZAKKÖZÉPISKOLAI KÉPZÉS tagozatkód: 33 nyomdaipari szakmacsoport tagozatkód: 44 faipari szakmacsoport tagozatkód: 55 egyéb szolgáltatások szakmacsoport
Szakiskolai végzettséggel választható szakmák: Középiskolai végzettséggel tanulható szakmák: fodrász (3) női szabó (3) bútorasztalos (3) épületasztalos (3) kárpitos (3) járműfényező (2) motor- és kerékpárszerelő (2) irodai asszisztens (1) elektronikai műszerész (2) finommechanikai műszerész (2) kozmetikus (2) nyomdai gépmester (2) nyomdai kiadvány- és képszerkesztő (2) és a szakiskolai képzésnél felsorolt valamennyi szakma
KÜLFÖLDI KAPCSOLATAINK Hildburghausen (asztalos) Darmstadt (fodrász)
Mérés-Értékelés Csoport projektterve a 2006/2007-es tanévre Mérés tárgya /mit?/ Mérés eszköze /mivel?/ Érintettek köre Mérés felelőse /ki?/ Határidő /mikor?/ Mérés célja, felhasználása /miért?milyen céllal 1. Intézmény látogatottsága szülői értek. jelenléti ív tanulói létszámok rendezvényeken szülők diákok NKB KSK Szülői dátuma 2007.06.30. önértékelés 2. Iskola működése, felszereltsége MÉCS kérdőív tanárok BZS 2007.04.30. 3. Tanórán kívüli foglalkozások igénye és látogatottsága jelentkezési ív alapján MT sportkörök,szakkörök, versenyfelkészítő órák tervezése a tantárgyfelosztás előkészítése 4. Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felmérése szülői nyilatkozat SZG 2006.10.15 képességfejlesztő foglalkozások szervezése 5. Partneri vélemény iskoláról, oktatásról önértékeléshez partneri elégedettség kérdőív szülők, tanárok, alkalmazottak Bá, PZ 2007.03.31. 6. Végzett tanulók munkába állása, elhelyezkedési aránya kérdőív HFné, Terhesné Zsuzsi és PZ, Bá 2006.11.30. szakmai képzés eredményessége, beiskolázási létszámok felülvizsgálata, képzési stratégia
7. Tanulmányi munka értékelése /osztályzat, dicséretek, bünt./ félévi és év végi statisztika összes diák SZG FB 2007.01.30. 2007.06.30. feladat meghatározás 8. Létszám adatok /hiányzás, lemorzsolódás/ beiskolázás, önértékelés 9. Külső mérések SZFP.9.évf. komp. érettségi vizsgák szakmai záróvizsgák OKÉV komp. 10.évf. 9. évf. 12. évf. 2/12 és 2/14 évf., 10.évf MT 2006.09.?? 2007.05.?? fejlesztendő területek meghatározása, vizsgafelkészítés tervezése 10. Pedagógus továbbképzési igény jelentkezési lap tanárok 2007.02.15. éves továbbképzési terv elkészítése, támogatások prioritásának eldöntése 11. közismereti versenyek, SZKT verseny eredm. központi mérőlapok diákok Mkv-k és SZG, MT 2007.06.30 hatékonyság növelése 12. Érettségire felkészítés igénye VI, PL,SZG 2007.05.20 érettségire felkészítő foglalkozások tervezése a következő tanévre 13. Kisérettségi vizsga 4 kötelező tantárgyból tantárgyi mérőlapok 10. évf. szakközép iskola SZG és a mkv-k 2007.05.30. hatékonyság növelése, érettségi vizsga eredményességének javítása 14. Pályázatok eredményessége eredményes/beadott pályázatok iskolahasználók MSZ 2007. 06 30. tanévvégi beszámoló, fejlesztések meghatározása 15. Szakiskolai minősítő vizsga Feladatlapok és a szóbeli tételek értékelése szakiskolai 10. osztályok 2007.06.15. helyzetelemezés és a fejlesztendő területek meghatározása 16. Év eleji tantárgyi bemeneti mérések és visszamérés a tanév végén. tantárgyi mérőlapok 9. évfolyamos tanulók munkakö-zösség-vezetők 2006.09.30. és hozzáadott pedagógiai érték vizsgálata
Mérés-Értékelés Csoport tevékenysége a 2006-2007-es tanévben MÉCS megalakulása 2006.05.10 Bemeneti kompetenciamérés szervezése és lebonyolítása 2006.09.18-19 Feladatok egyeztetése a projektvezetővel és MICS vezetővel 2006.09.20 Kompetenciamérés eredményéről a szülők és tanulók tájékoztatása 2006.09.26-tól Budapesti konferencia, Tavaszi mérések értékelése 2006.10.04
Stratégiai Terv MÉCS 2006-2011 MÉCS SZMSZ megalkotása MÉCS Iskolai mérések gyűjteménye és tematizálása MÉCS 2006-2007 Projekt terv Tantestületi tagok mérési-értékelési kompetenciáinak feltérképezése Kompetenciamérés tapasztalatainak megbeszélése, feljegyzések készítése 2006.10.15
Mérőeszköz-készítő tanfolyamon részvétel 2006.11.03-05 Tantestületi értekezlet – fejlesztési területek kijelölése 2006.11.14 A MICS-es és MÉCS-es feladatok egyeztetése és az SZFP-ben tanító tanárok tájékoztatás 2006.11.23 Fórum a kompetenciamérés eredményeiről, szakértő előadása 2006.12.13 Fejlesztési terv elkészítése 2007.01.15 Székesfehérvári konferencia, Őszi mérések értékelése 2007.01.26 Volt tanulóink nyomon követése 2007 február-március
Projektjeinkről Órarend módosítása, projektnapok kijelölése minden héten (2 nap osztályonként) Februártól saját projekteket használunk Februárig dobozok tanulmányozása, beépítése a tananyagba Projektfelelősök (2 db/ projekt) Tantárgyi projektek Projektnapok (adott téma 5-6 tanítási órán)
Projekt tapasztalatok Tanári Tanári bizonytalanság Kimerítő (folyamatos munka és figyelem) Alapos és széleskörű ismeretek alkalmazásának gyakorlata Tanári kommunikáció Pontos és precíz tervezés és előkészítés
Projekt tapasztalatok Diák Gyerekek sokkal lelkesebbek, jobban szeretnek csoportokban dolgozni Jobban be lehet vonni mindenkit a kommunikációba Jobb eredményeket érnek el azáltal, hogy változatos az oktatás „Észrevettem, hogy nem figyelünk egymásra”
Projektek értékelése Fejlesztési terv Diákok önmagukat Diákok a Csoportot Diákok a Tanárt (Jelenleg még erősen szubjektív) Fejlesztési terv SZFP-s osztályok összetétele vegyes (ismétlők,szolid képességűek, komolytalankodók) Kompetenciamérésnél szövegértelmezési, kitartásbeli problémák, illetve következmény nélküli munka nem elvégzése volt a jellemző.
Céljaink: • szöveg végigolvasásának (hosszától függetlenül), értelmezésének javítása következtetések levonása, ok-okozati összefüggések feltárása munkamorál, kitartás javítása, önismeretük fejlesztése meghatározott, leírt szabályok értelmezése, követése
Fejlődés előfeltétele közös, összehangolt pedagógusmunka tapasztalatcsere érdeklődés fenntartása (játékosság) feltérképezése tanév végén újabb mérés feladatlapos formában